fbpx

Audi RS Q e-tron speman za Dakar 2024

Audi RS Q e-tron speman za Dakar 2024 sa dosta modifikacija i unapređenja za bolje performanse i bezbednost posade

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron speman za Dakar 2024 sa dosta modifikacija i unapređenja za bolje performanse i bezbednost posade. Iza nas su sezone Formule 1, MotoGP šampionata, WRC-a, ali pauza u vrhunskon auto i moto sportu neće dugo trajati. Tradicionalno, sezonu otvaraju takmičari Dakar relija, koji će se po peti put održati u Saudijskoj Arabiji, startovaće 5. januara a završiti 19. januara 2024.

Audi RS Q e-tron

Pripreme za start su u završnoj fazi, a nije iznenađenje da će fabrički timovi biti najveći, najskuplji i najambiciozniji. Audi će treći put na start Dakara izaći sa svojim zvezdanim posadama Mattias Ekström/Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger i Carlos Sainz/Lucas Cruz, koji će na raspolaganju imati unapređeni i evoluirani Audi RS Q e-tron, a koji bi trebao da bude lakši, brži, pouzdaniji i bezbedniji. Šta više, obzirom da je daleko najkomplesnije vozilo na Dakaru sa svojim hibridnim pogonom, za Dakar 2024 trebao bi da novim rešenjim olakša i ubrza posao mehaničarima.
Šef Audi Motorsporta Rolf Michl kaže: „Audi RS Q e-tron je na Dakaru 2022. sa šest etapnih poneda i 22 plasmana na etapne podijume pokazao koliko može, a sada treba da pokaže konstantnost i trajnost. Analizirali smo podatke, identifikovali slabe tačke i odredili prioritete za razvoj Audi RS Q e-tron-a, i na njima radili još od početka leta“.

Audi RS Q e-tron

Udesi koje su imali Peterhansel i Sainz (povreda kičme) na Dakaru 2023. uslovili su da se mora unaprediti bezbednost Audi RS Q e-tron-a. „Cilj je bio da smanjimo vertikalna ubrzanja pri sletanju nakon dugih skokova“, kaže Dr. Leonardo Pascali, i dodaje da se radilo na oprugama i amortizerima, kao i zaustavljačima udaraca, a rezultat bi trebao biti bolja raspodela opterećenja. Drugi elemenat koji posadama treba da donese veću bezbednost je penasta obloga sedišta, koja bolje raspoređuje opterećenja i smanjuje maksimalna opterećenja na tela posada.

Audi RS Q e-tron

Razvoj sedišta fokusirao se na tvrdoću i geometriju pene, kao i uticaj (visokih) temperatura u vozilu na čvrstinu materijala. Na vrhu prioriteta je bila i zaštita posade pri udesima kakav je imao Sainz, kada se nakon sletanja polse skoka prevrnuo oko poprečne ose vozila i dpoživeo povredu.

Audi RS Q e-tron

Na prednji deo Audi RS Q e-tron-a dodat je CFRP „crash box“, odnosno deformibilna zona koja treba na sebe da preuzme sile prilikom udarca. Pored toga, zaprtivanje kabine je poboljšano, a novi oblik prednjeg dela vozila vodu i blato bolje sprovodi dalje od vetrobrana.

Audi RS Q e-tron

Na dakaru 2022. Audi RS Q e-tron se pokazao pouzdan i sva tri vozila su došla do cilja. Na Dakaru 2023. dva vozila nisu završila takmičenje ali ne zbog kvarova nego zbog udesa. Kompleski e-tron pogonski sistem je sazreo, ali i dalje se unapređuje. Imeđu ostalog, kamenje koje se zaglavljivalo između točkova i glavčina točkova pravilo je štetu i taj deo vozila, odnosno oslanjanje, je modifikovan.

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron se približio minimalnoj masi vozila za T1U klasu koja je 2.100 kilograma, što nije bilo jednostavno obzirom da za Dakar 2024. stižu veći, robusniji i teži BF Goodrich pneumatici. Mnogo toga je na vozilu olakšano, uključujući ugradnju manjih kočionih čeljusti. Prema novim pravilima za 2024. Audi RS Q e-tron će od elektromotora dobijati više snage, 286 kW (umesto 263 kW), dok je konkurencija iz T1 klase dobila dodatnih 10 kilograma na minimalnu masu vozila.
Audi Motorsport smatra da je vreme za pobedu na Dakaru, ali sasvin sigurno ni konkurencija nije spavala, a ko je koliko postigao počećemo da otkrivamo od 5. januara 2024. kada bude startovalo po mnogima najteže auto-moto takmičenje na svetu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Infiniti postaje Nissanov električni premium brend

Japanski proizvođač Nissan planira da transformiše svoj premium sub-brand, Infiniti, u pretežno električni brend ...

Cupra proslavlja treći rođendan uz novi model Cupra Born

U okviru proslave treće godišnjice kompanije, CUPRA je u viruelnoj e-Garaži predstavila novi model ...

Volkswagen T-Cross stiže 25. oktobra

Volkswagen je službeno najavio premijeru modela T-Cross za 25. oktobar, a početak prodaje u ...

Formula 1 – zbog čega je odbijen Andretti Cadillac?

Formula 1 – zbog čega je odbijen Andretti Cadillac kao 11. tim na startnom ...

Formula 1 – šampion sveta je Max Verstappen

Šampion Sveta u Formuli 1 za sezonu 2021. je Max Verstappen vozač F1 tima ...

Kiša i kazne režiraju trku

Kiša je uslovila beskonačno odlaganje kvalifikacija za sutrašnju trku u Monzi, ali je na ...