MotoGP – pneumatici mogu i preko 400 km/h poručuje Michelin nakon što je Binder na KTM-u postavio novi rekord tokom sprinta u Mugellu
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/KTM-1.jpg)
MotoGP – pneumatici mogu i preko 400 km/h poručuje Michelin nakon što je Binder na KTM-u postavio novi rekord tokom sprint trke u Mugellu prošle sezone. Brad Binder je na KTM-u vozio 366.1 km/h, što je najveća ikada zabeležena brzina na MotoGP motociklu. Obzirom da velike brzine imaju više nego ozbiljan i opasan uticaj na pneumatike, Michelin, odnosno MotoGP šef proizvođača pneumatika Piero Taramasso je odmah saopštio da su MotoGP pneumatici testirani i pri brzinama od preko 400 km/h, tako da Binder nije prišao blizu konstruktivnom maksimumu pneumatika.
Binder je rekao da 366 km/h i nije maksimalna brzina koju može da u trkačkoj postavci dostigne KTM, iako je postigao 12.1 km/h veću maksimalnu brzinu nego 2021. godine.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/KTM-2.jpg)
„Iskreno, nisam dostigao limiter broja obrtaja, tako da je motocikl u sebi imao još par kilometara na sat više. Zapravo, veliku brzinu ostetite tek kada počnete da kočite na istom reperu, a do njega dođete 10-15 km/h brže. Imprewsivna je ta brzina od 366 km/h. U sprint trci u Mugellu sam imao dobru zavetrinu, a moj motor je leteo, momci u garaži su napravili sjajan posao“, kaže Binder.
Pregled ispod pokazuje kako su rasle maksimalne brzine MotoGP motocikala u Mugelliu, koji tradicionalno ima najbrži pravac u kalendaru, a od 2001. godine, poslednje sezone dvotaktnih motocikala od 500 cm³. Obzirom da postižu više od 50 km/h veće brzine nego u vreme 500 cm³, nova pravila koja se spremaju za 2027. godinu trebala bi da ograniče rast maksimalnih brzina.
Maksimalne brzine na pravcu u Mugellu:
2023: Brad Binder, KTM, 366.1km/h (227.5mph)
2022: Jorge Martin, Ducati, 363.6km/h (225.9mph)
2021: Brad Binder, KTM, 362.4km/h (225.2mph)
2020: Trka nije održana
2019: Andrea Dovizioso, Ducati, 356.7km/h (221.6mph)
2018: Andrea Dovizioso, Ducati, 356.5km/h (221.5mph)
2017: Michele Pirro, Ducati, 354.7km/h (220.4mph)
2016: Andrea Iannone, Ducati, 354.9km/h (220.5mph)
2015: Andrea Iannone, Ducati, 350.8km/h (218.0mph)
2014: Andrea Iannone, Ducati, 349.6km/h (217.0mph)
2013: Andrea Iannone, Ducati, 344.6km/h (214.1mph)
2012: Valentino Rossi, Ducati, 346.9km/h (215.6mph)
Uvođenje agregata od 1.000 cm³
2011: Hector Barbera, Ducati, 335.7km/h (208.6mph)
2010: Hector Barbera, Ducati, 345.7km/h (214.8mph)
2009: Dani Pedrosa, Honda, 349.3km/h (217.0mph)
2008: Marco Melandri, Ducati, 330.8km/h (205.5mph)
2007: Casey Stoner, Ducati, 323.3km/h (200.9mph)
Uvođenje agregata od 800 cm³
2006: Casey Stoner, Honda, 334.0km/h (207.5mph)
2005: Carlos Checa, Ducati, 340.5km/h (211.6mph)
2004: Alex Barros, Honda, 343.0km/h (213.1mph)
2003: Loris Capirossi, Ducati, 332.4km/h (206.5mph)
2002: Tohru Ukawa, Honda, 324.5km/h (201.6mph)
Uvođenje četvorotaktnih MotoGP agregata od 990 cm³
2001: Valentino Rossi, Honda 500cc two-stroke, 315.6km/h (196.1mph)
Show Comments