fbpx

Porsche Carrera S4 na 6.734 metra nadmorske visine

Porsche Carrera S4 na 6.734 metra nadmorske visine, na Ojos del Salado najvišem vulkanu na svetu u Čileu

Porsche

Porsche Carrera S4 na 6.734 metra nadmorske visine, na Ojos del Salado najvišem vulkanu na svetu u Čileu, što je visinski rekord za jedno vozilo. Za volanom je bio trostruki ponednik 24 časa Lemana Romain Dumas. A zbog čega bi se jedan Porsche Carrera S4 pentrao na toliku nadmorsku visinu? Pa u čast 30. rođendana modela 964 Carrera S4, prvog 911 sa pogonom na svim točkovima. Samo, ideja za ovakav projekat se rodila još 2019. između Klausa Zellmera predsednika Porsche North America i Franka Wallisera vođe projektra modela 918 Spyder.

Porsche

Porsche je za ovaj poduhvat zapravo napravio dva vozila specijalna vozila pod imenom “Rock Crawler”, koja su dobila nadimke Doris i Edith. Doris je trebao (tačnije trebala) da dokaže da je projekat uopšte moguć, a Edith da uradi zamišljeno. Naravno, oba vozila su imala mnogo toga specijalnog, uključujući i sistem ogibljenja koji je Porsche patentirao za svoj 919 Hybrid Leman projekat, dok je rekorderska Edith dobila i „Steer by wire“, sistem upravljanja preko žice. Pored toga, na Edith je sprovedena rigorozna dijeta, pa je vozilo značajno olakšano u odnosu na Doris.

Porsche

Iako se radi o vrlo specijalnim vozilima, Porshve je želeo da pogon bude što bliži standardnom. Motor je šestocilindarski bokser, rane zapremine 3.0 litara, koji uz dva turbo kompresora razvija 445 KS i 529 Nm maksimalnog obrnog momenta, isto koliko i u standardnom vozilu. Menjač je takođe bio, za Carreru 4S opcioni, sedmostepeni manuelni, ali je finalni pogon nakon menjača bio prilagođen nameni. Umesto automatske raspodele obrtnog momenta među osovinama, vozač je to radio ručno, spram potrebe, prekidačima na armaturi. Zadnji diferencijal je bio iz standardnog Porsche vozila sa PDK menjačem, dok je prednji namenski.

Porsche

Točkovi i nisu toliko veliki, samo 16”, ali su pneumatici giganski od 34”, čime je klirens od tla povećan na 34.7 cm, što je više nego Ford Ranger Raptor. Pored toga, sve četiri glavčine su portalne, čime je dodatno povećan kirens. Prenos je napavio specijalista za off-road Tibus, a finalnim prenosnim odnosom koji je 1:3.6, prvi i drugi stepen prenosa postali su praktično puzanje. Doris i Edith sigurno nisu najbrži Porscei koji si ikada naparavljeni. Tačnije, verovatno su najsporiji ikada. Poreche kaže da je u sedmom stepenu prenosa maksimalna brzina odve dve “specijalke” oko 100 km/h.

Porsche

Doris kao prvi prototip ima u kabini dosta toga poznatog, uključujući infotejnent, pa čak i funkcionalan radio sa zvučnikom. Edith je ipak mnogo namenskije napravljeno vozilo, a sve što nije nužno neophodno, izbačeno je, ali su dodati hladnjaci sa ventilatorima odmah iza vozačeve glave. Kuriozitet je da sa motorom na maksimalnim obrtajima Edith postiže maksimalno oko 15 km/h, što u drugom stepenu prenosa raste na čitavih 35.

Porsche

Oslanjanje je priča za sebe, a samonoseća karoserija 911 zahtevala je značajne nodifikacije kako bi u sebe primila nezavisno oslanjanje, ali koje je međusobno povezano i to ne samo porečno stabilizatorima, nego i uzdužno. U osnovi, to je sistem kojie je trebao debitovati na Lemanu 2014. godine u Porscheu 919, ali je ipak završio na polici. Prilagođen za terensku vožnju, radio je savršeno.

Porsche

Streer by wire sistem upravljanja je posebna priča. Dok se od sistema upravljanja očekuje da u većoj ili manjoj meri vozačevim rukama prenosi određene vibracije i otpor u kontaktu sa podlogom, Porsche je ovaj sistem ugradio upravo da do ruku Romana Dumasa ne stižu udarci i trzanja kako ne bi došlo do povrede.

Porsche

Ako vas zanima masa vozila, Doris je sa svojih 2.250 kilograma bila mnogo teža od standardnog 911 4S, ali je Edith ipak bila znatno laganija, uz korišćenje ugljeničnih i kevlarskih vlakana, i dalova karoserije sa GT 3 R trkačkog automobila. A Edith se morala olakšati, obzirom da na blizu 7.000 metara nasmorske visine motor i pored dva turbo kompresora i uz sintetičko E gorivo, proizvodi između 100 i 200 KS.

Porsche

Na kraju, čemu toliki trud inženjera i celog tima? Zbog toga da bi Romain Dumas 2. decembra u 03:30 krenuo u pogod ka 6.734 visokom vrhu vulkana, i završio ga više od 12 časova kasnije, u 15:38.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Telsa prvi proizvođač koji će izgubiti poreske olakšice

Tesla automobili će uskoro koštati do 7.500 dolara više, jer je američki proizvođač prvi ...

Spasavanje Aston Martina po receptu modne industrije

Novi manjinski vlasnik Aston Martina bogatstvo je stekao kroz investiranje u posrnule modne marke, ...

Al-Attiyah uzvratio udarac na 8. etapi Dakar Relija

Najveći problem 8. etape Dakar relija je što vozačima nisu bili na raspolaganju servisni ...

Mercedes-Benz A 180d Sedan – dinamična klasika

Dok drugi gase limuzine, Mercedes misli drugačije, pa A Klasu, pored CLA, proširuje i ...

Korak po korak do Indy 500

Prve vožnje u okviru treninga za 500 milja Indianapolisa teku prema očekivanjima, barem kako ...

Lewis Hamilton ne vozi više super automobile jer štete planeti

Šestostruki svetski šampion Formule 1 Lewis Hamilton poseduje kolekciju super automobila koje više ne ...