fbpx

Prodaješ automobil? Stručnjaci preporučuju da sačekaš do proleća

Prodaješ automobil? Stručnjaci preporučuju da sačekaš do proleća, biće bolja cena

Polovna vozila

Vreme prodaje automobila zavisi od nekoliko faktora, kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutna situacija na tržištu. Međutim, izbor pravog vremena u toku godine takođe može pomoći da se automobil proda brže. Kompanija za automobilske podatke, carVertical, deli savete o izboru najboljeg vremena za prodaju vozila i postizanje bolje cene.
Proleće je vreme kada tržište polovnih automobila cveta
Vozači ne bi trebalo da žure da svoje automobile stavljaju na oglasne sajtove tokom hladne sezone. Izgleda da je bolje sačekati i prodati automobil u martu (kada ljudi kupuju 8,2% godišnjih izveštaja o istoriji automobila koje generiše carVertical), aprilu (8,4%) ili maju (8,5%), što ukazuje da je potražnja u proleće veća nego u hladnijim mesecima. Mnogi ljudi koji planiraju da kupe vozilo obično odlažu odluke o kupovini do toplijih meseci kako bi izbegli vožnju u teškim uslovima.
“Proleće je lakše vreme za vožnju, jer su dani duži i ima manje opasnosti, poput mokrih ili snežnih puteva. Početnici u vožnji obično preferiraju da počnu voziti automobil u sigurnijem okruženju, što utiče na potražnju”, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef komunikacija u carVertical.
Kraj leta i početak jeseni takođe su doba kada je dobro prodati vozilo. Prema podacima kompanije, najviše izveštaja o istoriji automobila kupci carVerticala dobijaju u avgustu (9,1%) i septembru (8,9%). Ovo ne bi trebalo da bude iznenađenje, jer neki vozači žele da kupe automobil pre nego što nastupe zimske sezone.
Vreme je ključno
Izbor pravog trenutka može pomoći da se vozilo brže proda i dobije više novca. Kada je potražnja manja, prodavci često moraju pregovarati i spuštati svoju traženu cenu.
Prodaja kabrioleta usred zime može biti problematična – ovi automobili obično privlače kupce u proleće i leto. SUV-ovi i vozila sa pogonom na sve točkove imaju stabilnu potražnju tokom zime, jer kupci često traže siguran automobil sa dobrim prijanjanjem.
“To može biti pravi trenutak za kupovinu vozila, ali ne i savršen trenutak za prodaju. Sezonska potražnja često može naginjati pregovaračkim vagama u korist kupca, budući da neka vozila čak mogu zahtevati dodatne troškove za održavanje i skladištenje tokom zimskih meseci”, objašnjava Buzelis.
Tokom praznične sezone, ljudi odlažu veće kupovine
Najgori meseci za prodaju automobila su decembar i januar. Pošto mnogi ljudi štede novac za predstojeće praznične troškove, izbegavaju veće kupovine. Nakon praznične sezone, većina ljudi treba vreme da se oporavi i ponovo počne štedeti, što dovodi do manje transakcija na tržištu polovnih automobila.
Ekonomska situacija takođe ima visok uticaj na poverenje potrošača. Ljudi odlažu veće kupovine poput nekretnina i vozila u vreme recesije, inflacije ili bilo kakve ekonomske nesigurnosti.
Prema carVerticalu, decembar je odgovoran samo za 7,6% godišnjih provera automobila. Međutim, kako Buzelis ističe, polovan automobil u dobrom stanju s čistom istorijom može se brzo prodati, jer je potražnja za dobro očuvanim vozilima veća nego ikada. Pružanje potencijalnim kupcima izveštaja o istoriji takođe može pomoći da se automobil proda brže, stvarajući osećaj poverenja i transparentnosti.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Zanimljiva novina – Opel Zafira Life Crosscamp

Opel Zafira Life dobija dve zanimljive evolucije za ljubitelje vremena u prirodi – Crosscamp ...

Arkana je ime novog SUV kupea iz Renaulta

Renault je još tokom juna objavio tizer novog modela bez previše informacija, a sada ...

Elektrifikacija će zaobići naslednika Volkswagen Amaroka

Nova generacija Volkswagen Amaroka stiže 2022. godine, ali bez hibridne ili potpuno električne varijante ...

Formula 1 – Wolff protiv ulaska Andrettija

Šef Formula 1 tima Mercedes-AMG Toto Wolff je protiv ulaska novog tima u Formulu ...

BMW Grupa i Rimac Technology novi partneri

BMW Grupa i Rimac Technology novi su partneri, a u blizini zagreba proizvodiće se ...

Volvo bez automobila na salonu automobila!?

Volvo će nastupiti na Automobility LA, ali na svom štandu neće imati ni jedan ...