fbpx

Prodaješ automobil? Stručnjaci preporučuju da sačekaš do proleća

Prodaješ automobil? Stručnjaci preporučuju da sačekaš do proleća, biće bolja cena

Polovna vozila

Vreme prodaje automobila zavisi od nekoliko faktora, kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutna situacija na tržištu. Međutim, izbor pravog vremena u toku godine takođe može pomoći da se automobil proda brže. Kompanija za automobilske podatke, carVertical, deli savete o izboru najboljeg vremena za prodaju vozila i postizanje bolje cene.
Proleće je vreme kada tržište polovnih automobila cveta
Vozači ne bi trebalo da žure da svoje automobile stavljaju na oglasne sajtove tokom hladne sezone. Izgleda da je bolje sačekati i prodati automobil u martu (kada ljudi kupuju 8,2% godišnjih izveštaja o istoriji automobila koje generiše carVertical), aprilu (8,4%) ili maju (8,5%), što ukazuje da je potražnja u proleće veća nego u hladnijim mesecima. Mnogi ljudi koji planiraju da kupe vozilo obično odlažu odluke o kupovini do toplijih meseci kako bi izbegli vožnju u teškim uslovima.
“Proleće je lakše vreme za vožnju, jer su dani duži i ima manje opasnosti, poput mokrih ili snežnih puteva. Početnici u vožnji obično preferiraju da počnu voziti automobil u sigurnijem okruženju, što utiče na potražnju”, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef komunikacija u carVertical.
Kraj leta i početak jeseni takođe su doba kada je dobro prodati vozilo. Prema podacima kompanije, najviše izveštaja o istoriji automobila kupci carVerticala dobijaju u avgustu (9,1%) i septembru (8,9%). Ovo ne bi trebalo da bude iznenađenje, jer neki vozači žele da kupe automobil pre nego što nastupe zimske sezone.
Vreme je ključno
Izbor pravog trenutka može pomoći da se vozilo brže proda i dobije više novca. Kada je potražnja manja, prodavci često moraju pregovarati i spuštati svoju traženu cenu.
Prodaja kabrioleta usred zime može biti problematična – ovi automobili obično privlače kupce u proleće i leto. SUV-ovi i vozila sa pogonom na sve točkove imaju stabilnu potražnju tokom zime, jer kupci često traže siguran automobil sa dobrim prijanjanjem.
“To može biti pravi trenutak za kupovinu vozila, ali ne i savršen trenutak za prodaju. Sezonska potražnja često može naginjati pregovaračkim vagama u korist kupca, budući da neka vozila čak mogu zahtevati dodatne troškove za održavanje i skladištenje tokom zimskih meseci”, objašnjava Buzelis.
Tokom praznične sezone, ljudi odlažu veće kupovine
Najgori meseci za prodaju automobila su decembar i januar. Pošto mnogi ljudi štede novac za predstojeće praznične troškove, izbegavaju veće kupovine. Nakon praznične sezone, većina ljudi treba vreme da se oporavi i ponovo počne štedeti, što dovodi do manje transakcija na tržištu polovnih automobila.
Ekonomska situacija takođe ima visok uticaj na poverenje potrošača. Ljudi odlažu veće kupovine poput nekretnina i vozila u vreme recesije, inflacije ili bilo kakve ekonomske nesigurnosti.
Prema carVerticalu, decembar je odgovoran samo za 7,6% godišnjih provera automobila. Međutim, kako Buzelis ističe, polovan automobil u dobrom stanju s čistom istorijom može se brzo prodati, jer je potražnja za dobro očuvanim vozilima veća nego ikada. Pružanje potencijalnim kupcima izveštaja o istoriji takođe može pomoći da se automobil proda brže, stvarajući osećaj poverenja i transparentnosti.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nova Dacia Sandero Stepway – sasvim nova priča

Dacia sa dva nova modela stiže pred kupce početkom ove godine, a u salonima ...

Šta automobilu stvarno donosi veću brzinu na stazi?

Šta automobilu stvarno donosi veću brzinu, a da nije marketinški trik kojim se udara ...

Počela proizvodnja novog Nissan Jukea

Nissan počeo proizvodnju novog Jukea u fabrici u Sunderlandu, u koju je investirao 100 ...

Hyundai Tucson – SUV u službi lake vožnje

Hyundai je za 2019. osvežio svoj Tucson, odlično prodavani SUV koji je itekako važan ...

Alfa Romeo MiTo ide u penziju početkom naredne godine

Šef brenda Alfa Romeo, Roberta Zerbi, najavila je planove da se model MiTo penzioniše ...

Alpine postaje odvojena električna sportska marka

Šef Renault Grupe želi da pretvori Alpine u električnu marku, ali je ipak oprezan ...