Volkswagen ID.3 GTX je spreman sa svojih 322 KS i to sa samo jednim motorom na zadnjoj osovini
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/03/Volkswagen-1.jpg)
Volkswagen ID.3 GTX je spreman sa svojih 322 KS i to sa samo jednim motorom na zadnjoj osovini. Zapravo prvi je i pravi električni hot hatch iz Volfsburga, koji je zapravo odavno najavljen i koji su ljubitelji snage sa nestrpljanjem očekivali.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/03/Volkswagen-4.jpg)
Faktografija kaže da je Volkswagen ID.3 GTX po pitanu pogona “blizanac” moćne Cupre Born VZ, a do kupaca će stići u dve osnovne verzije – GTX i GTX Performance. U oba slučaja samo sa jednim motorom na zadnjoj osovini. Iako je uobičajena praksa je put do velike snage kod električnih automobila ugradnja dva motora, Volkswagen ID.3 GTX ima samo jedan, i to za sada i do sada najsnažniji koji je VW napravio. Po ptitanju snage, razlika između verzija GTX i GTX Performance je poptilična. Volkswagen ID.3 GTX ima 282 KS i 545 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dok Performance verzija poprilično prevazilazi magičnu brojku od 300 KS. Vozaču na raspolaganje stavlja 322 KS, doduše uz identičan maksinalni obrtni moment.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/03/Volkswagen-3.jpg)
U obe pogonske verzije Volkswagen ID.3 GTX je ozbiljan sprinter. Standardnio ID.3 GTX do 100 km/h stiže za 6 sekundi, dok je performnace verziji dovoljno samo 5.6 sekundi. Maksimalna brzina je za slabiju verziju ograničena na 170 km/h dok je za Performance 200 km/h. Ne treba previše mašte pa shvatiti da je Volkswagen ID.3 GTX Performance pandan Golfu GTI Clubsport, kao po pitanju snage tako i performansi.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/03/Volkswagen-5.jpg)
Obe verzije Volkswagen ID.3 GTX dele identičnu bateriju koja je smeštena u sredinu poda vozila radi boljeg balansa. Kapaciteta je 79 kWh, a može se puniti na brzim DC punjačima do 175 kW, na kojima se od 10 do 80% dopunjava za oko 26 minuta. Merenja po WLTP normi kažu da bio obe verzije sa jednom punom baterijom trebale da mogu da pređu oko 600 kilometara.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/03/Volkswagen-2.jpg)
Kao što je do sada bio slučaj sa ID.4 GTX i ID.5 GTX, ID.3 GTX je dobio lagane izmene na karoseriji. Na prednjem delu je drugačiji odbojnik sa izmenjenim uvodnicima vazduha, svetla za dnevnu vožnju su u obliku bumeranga, a pozadi je difuzor u sjajnoj crnoj boji, koji je rezervisan za Volkswagen ID.3 GTX Performance verziju. Pored toga točkovi od 20 cola su za GTX standardni u širini 215, dok je za Performance namenjena širina 235
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/03/Volkswagen-6.jpg)
Enterijer je naglašeno sportski sa mnogo crvenih detalja, a duboka sportska sedišta su elektropodesiva, izrađena od recikliranih materijala. Svi VW ID.3 modeli će sada imati novi infotejment sistem sa ekranom dijagonale od 12.9 inča.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/03/Volkswagen-7.jpg)
Svakako dalju sudbinu ID.3 porodice tek ćemo videti, a u kontekstu opstanka imena. Sama VW Grupa je objavila da u ponudi nema prostora za oba modela, misleći na Golf i ID.3. Sasvim je moguće da će se ID.3 transformisati u električni Golf IX, a VW je već zaštito novi GTI logo, sa munjom na mestu slova I, koji je nekada označavalo ubrizgavanje goriva, pa je sasvim moguće da će GTX, jednog dana postiti GTI, ali o tom po tom.
Show Comments