fbpx

Audi Q6 e-tron zvanično otkriven

Audi Q6 e-tron zvanično otkriven i prvi je model na novoj PPE platformi koju je Audi razvio u saradnji sa Porscheom

Audi Q6 e-tron Quattro

Audi Q6 e-tron zvanično otkriven i prvi je model na novoj PPE platformi koju je Audi razvio u saradnji sa Porscheom. Još dosta pre otkrivanja novog modela sa četiri prstena, govorilo se o potpuno novoj PPE platformi za električne automobile, koju su zajedničkim snagama razvijali Porsche i Audi, a na kojoj će uskoro biti predstavljeni novi, električni Porsche Macan.

Audi Q6 e-tron Quattro

Za lansiranje modela čije porudžbine se otvaraju u martu, a isporuke slede na jesen 2024. godine, Audi je pripremio dva modela – standardni Q6 e-tron Quattro i SQ6 e-tron Quattro, verziju koja je tradicionalno poredeđena preformansama. Razumljivo, oba modela su na novoj PPE platformi koja koristi 800 V napon i bateriju neto kapaciteta od 94.9 kWh. Već sada znamo da će se tokom sledeće godine pojaviti i Sportback verzija novog Audija Q6, kao i verzija samo sa zadnjim pogonom.

Audi Q6 e-tron Quattro

Audi Q6 e-tron Quattro na raspolaganju ima 285 kW (388 KS) koji su već sasvim dovoljni za ubrzanje do 100 km/h za 5.9 sekundi. Uz potrošnju energije u rasponu od 17 do 19 kWh/100 km, Audi Q6 e-tron Quattro bi prema WLTP standardu merenja trebao imati autonomiju do 625 kilometara. Velika baterija sa 180 ćelija u obliku prizme se može puniti na brzim istosmernim punjačima do 270 kW, na kojima se već za desetak minuta dobija dovoljno energije za 255 kilometara vožnje.

Audi Q6 e-tron Quattro

Fabrički podatak kaže da se na brzom punjaču maksimalne snage Audi Q6 e-tron Quattro od 10 do 80% dopunjava za 21 minut. Zanimljivo je da se po prvi put koristi tehnologija punjenja baterije u dva dela. Naime, ukoliko stanica za punjenje radi na 400 volti, baterija se automatski deli na dva dela od po 400 V, koji se paralelno pune sa po 125 kW. Maksimalna brzina Audi Q6 e-tron Quattro je 210 km/h.
Snažniji SQ6 e-tron Quattro se može pohvaliti sa 380 kW (520 KS), ali osim podatka da do 100 km/h ubrzava za samo 4.3 sekunde i da je maksimalna brzina 230 km/h, proizvođač za sada ne navodi podatke o potrošnji i dometu.

Audi Q6 e-tron Quattro

Audi Q6 e-tron Quattro je pozicioniran u srednji premijum SUV segment. Karoserija je duga 4.77 m, a međuosovinski razmak je 2.89 metara. Audi tvrdi da je zahvaljujući PPE platformi u kabini Audi Q6 e-tron Quattro sasvim dovoljno mesta za pet odraslih osobe, tim pre što je širina vozila na samoj granici od dva metra. Prtljažnik je osnovne zapremine od 525 litara, koja se može povećati trodelnim preklapanjem naslona zadnje klupe do 1.526 litara, uz dodatni prednji prtljažnika zapremine 64 litre.

Audi Q6 e-tron Quattro

Audi Q6 e-tron Quattro i njegov sportski pandan SQ6 e-tron su napunjeni novim tehnologijama. Audi E3 (End-to-End Electronic) tehnologija je asistent vozaču koji se oslanja na veštačku inteligenciju i to ne samo da bi upravljala sistemima baziranim na Androidu, nego i da donosi proaktivne sugestije vozaču i uči njegove svakodnevne navike. Šta više AI ima i svoj Avatar koji se pojavljuje na centralnom višenamenskom ekranu dijagonale od 14.5“, ili opcionomom HUD sa unapređenom realnošću.

Audi Q6 e-tron Quattro

Vozač pred sobom ima digitalnu instrument tablu sa ekranom dijagonale od 11.9“, dok i suvozač pred sobom ima svoj informativni centar sa ekranom dijagonale od 10.9“, a koji vozač ne može da vidi.
Proizvođač je naveo da su cene u EU za Audi Q6 e-tron Quattro od 74.700 evra i 93.800 evra za SQ6 e-tron Quattro, a da će isporuke krenuti u trećem kvartalu ove godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Ferrari sprema ponudu za Hamiltona

Formula 1 – Ferrari sprema ponudu za Hamiltona koju Britanac neće moći da odbije, ...

Rolls-Royce Spirit Of Ecstasy postala aerodinamičnija

Rolls-Royce Spirit Of Ecstasy, legendarna figura na hladnjacima modela Rolls Royce dobila je novu ...

Teslin pogon u Nemačkoj u problemu sa radnom snagom

Teslin pogon u Nemačkoj pored Berlina u problemu je sa radnom snagom i ne ...

Predstavljen Mercedes-Benz CLA

Mercedes-Benz je u Las Vegasu predstavio novi CLA, i potvrdio da ne odustaje od ...

Novi salon Suzukija na Novom Beogradu

Suzuki automobili od nedavno se mogu razgledati i kupiti u novom salonu ovlašćenog uvoznika, ...

Ferrari Modulo se zapalio, vlasnik ugasio požar i nastavio vožnju

Kolekcionarski primerci automobila vrlo često stoje u garaži i skupljaju prašinu dok ne budu ...