fbpx

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport – modelima HR-V i CR-V pridružio se srednji član porodice koji kupcima otvara vrata za dodatni izbor

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright Dmotion.rs

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport – modelima Honda HR-V i CR-V pridružio se ZR-V srednji član porodice koji kupcima otvara vrata za dodatni izbor. A Honda sugurno nije slučajno odlučila da između svoja dva, odlično prodavana SUV modela, doda još jedan, koji je malo veći od HR-V-a, a malo manji od CR-V-a. Jednostavno, SUV segment je još uvek sve traženiji u svim klasama, a modeli iz C-SUV klase ruše rekorde. Brojkama prodaje kakve ostvaruju Kia Sportage, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai, Renault Austral E-Tech i brojni drugi, klasičan hečbek ili limuzina ne mogu da priđu.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

A Honda ne samo da ima svoj sjajni Civic u C hatcback segmentu, nego ima i dva, pardon tri SUV-a. Pri tom Honda ZR-V je potpuno novi model, isto kao i veći i u novoj generaciji povećani CR-V. Deluje da Honda kupce modela ZR-V traži pažljivim ciljanje grupe koja želi sve što može da ponudi Civic, ali upakovano u formu SUV-a, a uz nekoliko prednosti koje SUV donosi. Uopšte ne govorimo o terenskim spsobnostima. Honda ZR-V nikada neće (namerno) sići sa asfalta. Govorimo o boljoj preglednosti iz vozila, i činjenici da se lakše, bez saginjanja smešta u nešto više sedišta i još ponekoj beneficiji koje SUV donosi svojom visinom.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

Nije nikakva tajna i odlična je vest da Honda ZR-V koristi platformu aktulenog (praktično još uvek novog) Civica. Tačnije i preciznije, motor, prenos i prednji trap sa subšasijom deli sa Civicom, dok svoju zadnju osovinu deli sa novim CR-V-om. A po tim podacima Honda ZR-V ima dobar pedigre koji obećava, ali i obavezuje.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

Honda ZR-V nije previše velik automobil- tipičan C-SUV. Dužina karoserije je 4.570 mm, a širina bez ogledala 1.840 mm, dok je međuosovinski razmak 2.655 mm, koji je čak i kraći od modela Civic. Svakako veći je klirens koji je 190 mm, dok je kod niskog Civica samo 128 mm. U osnovi, posmatran iz profila ZR-V kao da poručuje da je međuosovinski razmak mogao biti čak i veći, obzirom na poprilično velike prepuste preko točkova. Jednostavno, uvek “navijamo” za što veći međuosovinski razmak zato što pruža mogućnost za dobru ponudu prostora u kabini, ali doći ćemo i do toga.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

Po pitanju dizajna karoserije, Honda ZR-V je vrlo smirena, daleko klasičnija od Civica. Jasno je da Honda komunicira sa porodičnim kupcima, koji suštinu smeštaju ispred forme, odnosno žele automobil koji će i za pet godina biti jednako svež kao i danas za razliku od ultra modernih stilskih rešenja koja (pre)brzo ostare, a neće ostariti ni LED svetlosne grupe koje su standardne u svim paketima opreme.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

Ako se na prvi pogled enterijer modela Honda ZR-V učini poznato, to nije slučajno, obzirom da ga delimično deli sa modelom Civic, odnosno armaturnu tablu. Puni naziv testiranog modela je Honda ZR-V 2.0 Hybrid Sport E-CVT, što znači da je srednji nivo opreme, ispod kojega je Elegance, a iznad Advance. Doduše, odavno je ustaljena praksa da Honda već i u osnovnom Elegance paketu opreme nudi mnogo, pa i nije iznenađenje da je Sport paket već ozbiljno bogat.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

Međutim, umesto da se bavimo nabrajanjem delova osnovne i opcione opreme, konstatujemo vrlo visok kvalitet završne obrade i preciznost uklapanja. Generalno kabinski prostor je odlično organizovan i vrlo funkcionalan, a ponuda prostora u kompaktnom SUV-u je odlična.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

Sport paket donosi elektropomična, duboko profilisana polukožna, vrlo udobna prednja sedišta. Obzirom da je ZR-V SUV, trebalo bi se sedeti visoko, međutim Honda je visinu sedišta postavila negde između visine tipične za hatchback i visine uobičajene za SUV. Rezultat je da se u prednja sedišta ulazi vrlo lako i vez potrebe za saginjanjem, ali se u vožnji dobija osećaj limuzine, a ne SUV-a. Generalno, Honda je po ovom pitanju uradila odličan posao.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

Zadnja klupa, obzirom na (samo) 4.5 metara dužine karoserije donosi iznenađujuće mnogo prostora, više nego dovoljnog za četiri osobe visine i preko 180 cm, uz dodatnu pogodnost posebne ventilacije za zadnji deo kabine.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

Sa svojih 390 litara i to uključujući i dodatni prostor ispod poda, prtljažnik nije najveći u C-SUV segmentu i to je verovatno jedina zamerka po pitanju funkcionalnosti, mada uvek ostaje mogućnost preklapanja naslona zadnje klupe, uz koje utovarna zapremina raste na 1.322 litre. Sa druge strane, elektropomična vrata i otvaranje komandom nogom i zatvaranje udaljavanjem od vozila doprinose komforu.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

Spisak bezbednosnih asistencija već od Elegance paketa opreme je beskrajno dug i sveobuhvatan, ali Honda se nije “bahatila” sa digitalizacijom. Instrument tabla je relativno skromne dijagonale od 7” i bez previše mogućnosti prilagođavanja, uključujući i činjenicu da se ne može dobiti prikaz navigacionog sistema na površini cele table.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

Infotejment ima ekran osetljiv na dodir dijagonale od 9”, vrlo je brz i jednostavan za korišćenje. Za kontrolu provetravanja i klimatizacije zadužene su jednostavne i funkcionalne, klasične komande ispod višenamenskog ekrana. Zapravo, kompletan audio-navigaciono-informativni sistem je vrlo jednostavan, pregledan i potpuno informativan.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

Donji postroj Honde ZR-V na prednjoj osovini koristi MacPherson opružne noge, dok je pozadi multilink osovina. Ipak, pogonska jedinica je ono što Hondu ZR-V izdvaja od ostalih. Testirani model ima oznaku Honda ZR-V 2.0 e:HEV, ima e-CVT menjač, ali kada se pogledaju tehnički podaci, šta pokreće ovaj automobil postaje…malo komplikovano za shvatiti. Ispod poklopca motora smešten je 2.0 četvorocilindarski benzinac sa 2.0 litara radne zapremine, koji uz poprilično velik kompresioni odnos radi pod Atkinson ciklusu, a uz svoj varijabilni razvod ventila proizvodi 143 KS pri 6.000 o/min.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

Međutim, ovaj motor nema (previše) veze sa pogonom točkova, odnosno samo povremeno, a veći deo svog radnog veka pokretaće samo generator struje. Glavni pogon (samo prednjih) točkova je elektromotor smešten u kućište menjača (koji ima samo jedan stepen prenosa i formalno se zove e-CVT) koji je snažniji. Ima 184 KS i 315 Nm maksimalnog obrtnog momenta, a napaja se iz relativno male baterije od 1.05 kWh, ali koja se stalno dopunjava. Da, pogon točkova potiče od elektromotora, a ne od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, koji se u pogon uključuje samo pri maksimalnim opterećenjima. A da se radi o kompaktnom pogonskom sklopu podseća podatak da je Honda ZR-V teška (za full hibrid) samo 1.607 kilograma.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

U praksi, ovo je jedan od najuglađenijih i najbolje ukomponovanih hibridnih pogona u svim režimima vožnje koji se može naći u bilo kom segmentu automobila ili crossovera. Honda je od svoje koncepcije hibrida uspela da napravi pogon koji je pre svega vrlo tih i uglađen, ima odličan odziv na papučicu gasa i ubrzava poprilično impresivno. Pri blažim ubrzanjima zvuk motora gotovo da se i ne čuje, a Honda ZR-V 2.0 e:HEV to radi sa lakoćom. A kada se poželi ozbiljno ubrzanje, ovaj kompaktni SUV i to može – do 100 km/h ubrzava za samo 7.9 sekundi, a pri tome nema neprijatnog režanja i mučenja motora! Za međuubrzanja isto važi, ZR-V to ispunjava bez ikakvog napora.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

Po pitanju vozne dinamike, Honda ZR-V 2.0 e:HEV bliže je automobilu nego SUV-u. Naginjanja u krivinama nema, ljuljanja na neravninama nema, ljuljanja pri kočenju nema. Ali, iako je poprilično tvrdo trimovan, ZR-V nije neudoban, daleko od toga. Na neki volšeban način Honda je uspela da pomiri komfor i voznu dinamiku. Pozicija sedenja za upravljačem je odlična, doduše uz možda malo manje dobru preglednost iz vozila nego u SUV-u sa tipičnim visokim uspravnim sedenjem, mada je ovako definitivno udobnije. Honda ZR-V nudi četiri moda vožnje, a papučice iza upravljača su zapravo komande rekuperacije električne energije, a ne komande menjača. Iako nikada neće sići sa asfalta Honda ZR-V ima i asistenciju za održavanje brzine na nizbrdici, ali i pomoć pri kretanju na uzbrdici, iako je uz automatik praktično nepotrebna. Među asistemcijama je pomoć za vožnju u gradskoj gužvi, koja pri malim brzinama prati vozilo ispred.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

Svakako, postavlja se pitanje ekonomičnosti Hondinog hibridnog pogona. Prosečna potrošnja na testu bila je 5.5 litara na 100 kilometara. Pri konstantnih 130 km/h na autoputu biće 6.1, u gradu se u tečnom saobraćaju i sa malo lakšom nogom na gasu može se voziti sa 4.9 l/100 km.

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport // Foto & Copyright

Ima li Honda ZR-V neku manu? Možda bi voleli da je dobila maštovitiji dizajn karoserije, bliže stilu Civica, što je potpuno subjektivno. Možda da ima malo veći prtljažnik, ali pitanje je koliko je stvarno potreban. Iako buke motora i vetra u kabini nema, odnosno ima vrlo malo, na pojedinim deonicama sa određenim tipom asfalta u kabinu dopire nešto izraženija buka kotrljanja točkova, koja prođe čim se promeni asfalt, ali to je mahom tipično za modele Honda. Sve skupa, ovo je odličan crossover, ali kao i svi sa hibridnim pogonom ima nešto višu cenu. Testirani model košta 45.790 evra, dok se u osnovnom Elegance paketu opreme mora platiti 42.990 evra. Obzirom na specifičan pogon, dodajemo i da je fabrička garancija tri godine, odnosno 100.000 kilometara, dok je na bateriju i elektro pogon pet godina, možemo konstatovati da je cena potpuno konkurentna, pa čak i ispod onoga što se mora platiti za druge, slične modele.

Model Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.568/ 1.840/ 1.620
Međuosovinski razmak (mm)

2657

Masa vozila praznog (kg.)

1607

Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

2130

Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg

750

Zapremina prtljažnog prostora (l) 380/1.312
Motor

Benzin/Hibrid

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1.993
Snaga pri o/ min. (KS) 143 pri 6.000
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 182 / 4.500 o/min

Elektromotor

Sinhroni

Snaga KS pri

184 KS od 5.000 do 6.000 o/min

Maksimalni obrtni moment Nm pri

315 Nm od 0 do 2.000 o/min

Menjač

1 Automatski

Ubrzanje 0-100 km/h

7,9

Maksimalna brzina km/h

173

Prosečna potrošnja na testu l/100 km 6.6
Zapremina rezervoara

57

Cena testiranog modela 45.790 evra

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mini Yours po svom ukusu

Mini je lansirao do sada neviđenu mogućnost vizuelnog prilagođavanja automobila po sopstvenoj želji vlasnika ...

Volkswagen gasi barem jedan MPV u korist SUV-a

Pad potražnje za mini-vanovima usloviće da Volkswagen ugasi barem jedan MPV u korist traženijih ...

Popularnost Volkswagenovih dizela sve veća u Nemačkoj?

Iako je napravio ogroman korak unapred sa električnim automobilima nakon dizel skandala, Volkswagen još ...

Nobe 100 – iz Estonije, na tri točka i struju, pa u svet

Za fimu Nobe nikada nismo čuli, ali ideja o ovakvom retro električnom trotočkašu nam ...

Cupra počela proizvodnju Formentora

U pogonu u Martorellu počela je proizvodnja SUV-a Cupra Formentor, prvog modela posebno razvijenog ...

Extreme E šampionat postaje sve zanimljiviji

Ako je suditi prema prijavljenim timovima Extreme E šampionat postaje sve zanimljiviji – priključilo ...