fbpx

Test Volkswagen ID.7 Pro je test petog električnog modela na VW MEB platformi, koji po mnogo čemu pokazuje da ID porodica sazreva

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Test Volkswagen ID.7 Pro je test petog električnog modela na VW MEB platformi za električne automobile, koji po mnogo čemu pokazuje da ID porodica sazreva u pozitivnom smislu. U vreme kada su limuzine forma karoserije koja je postala, od nekada najpopularnije, najnepopularnija, Volksawagen je kupcima ponudio baš to – limuzinu. Zapravo, Volkswagen ID.7 je takozvana “lift back” karoseriju, što znači da ima pet vrata i nešto veću funkcionalnost od klasične limuzine, po pitanju prtljažnika.

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Ali da se vratimo na osnovu. Da li je Volkswagen ID.7 Pro električni Passat koji završava svoju uspešnu višedecenijsku karijeu i to samo kao karavan? Odgovo je i da i ne. Zvanično, prema proizvođaču, ovo nije električni Passat, mada su poznate priče da će (najverovatnije) ID.3 u nekom trenutku dobiti ime Golf, pa nije isključeno da će po odlasku u definitivnu penziju Passata sa pogonom sa unutrašnjim sagorevanjem, Volkswagen ID.7 postati Passat, ali o tom po tom.

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Volkswagen ID.7 Pro je velika limuzina. Sa svojih 4.961 mm dug je praktično koliko i nekada najveći i najluksuzniji VW – model Phaeton. A malo je duži i od pomenutog Passata i sa 2.971 mm ima i znatno veći međuosovinski razmak, koji je dvadesetak centimetara veći nego kod ostalih članova VW ID. Porodice. Međutim, duga karoserija sa zadnjim delom pod oštim uglom donosi nešto što ostali iz porodice ne mogu – ubedljivo najbolju aerodinamiku.

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Koeficijent čeonog otpora modela Volkswagen ID.7 Pro je samo 0.23, čime je uz rame konkurenciji, pa i bolji od konkurencije, kao što su na primer Mercedes EQE, BMW i7, Hyundai Ioniq 6, pa i Tesla Model 3. Kada se niskom koeficijentu otpora vazduha doda i najnovija evolucija elektro pogona i menadžmenta nergije, Volkswagen ID.7 Pro je, barem u najavi, najekonomičniji u VW ID porodici (ID.3, ID.4, ID.5 i VW ID. Buzz.

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Po pitanju dizajna, Volkswagen ID.7 Pro deli mišljenja i stavove, od toga da je elegantan do toga da je nemaštovit. Svakako, svako ima pravo na svoj ukus pa procene o estetskom utisku prepuštamo čitaocima. Po nama, i potpuno subjektivno, Volkswagen ID.7 Pro je velika elegantna fast back limuzina, koja odlično izgleda u svom prirodnom okruženju, odnosno saobraćaju, ali da je mogla dobiti poneki originalan detalj, koji već nismo videli na ostalim ID modelima – mogla je.

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Od modela dugog skoro pet metara, sa međuosovinskim razmakom od skoro tri metra, a pri tom električnom, sa baterijom u podu vozila, očekivali smo ništa manje od odlične ponude prstora u kabini. To smo apsolutno i dobili. Kabina Volkswagen ID.7 Pro je prostrana poput dnevne sobe. Pri tom, opšte prisutni minimalizam u aktuelnom uređenju kabina “očistio” je enterijer Volkswagen ID.7 Pro od svega suvišnog, i to uspešno, u smislu da je funkcionalnost u korišćenu odlična uz podjednako dobru ergonomiju.

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Volkswagen ID.7 Pro ima odlična, vrlo udobna, veštačkom ArtVelours kožom presvučena elektropomična prednja sedišta, ekstremno dugih hodova, a ugrađenim grejačima i masažerima. Iako Volkswagen ID.7 Pro nije u sprtskom paketu opreme, njegova sedišta imaju poprilično visoke bočne podrške, i uvek dobrodošle pomične podrške za butine.

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Zanimljivo je da i putnici pozadi, pored odlične ponude prostora, od zadnje klupe dobijaju bočne podrške, kako od sedalnog dela tako i od naslona za leđa. Doduše, obzirom da je Volkswagen ID.7 Pro petosed, osoba u sredini zadnje klupe očekivano nema sve beneficije. U svakom slučaju, Volkswagen ID.7 Pro može i treba da se pohvali prostorom i udobnošću u svom zadnjem delu.

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Sa svojih 532 litre u osnovnoj konfiguraciji ali i peta vrata koja se visoko podižu, prtljažnik sa lakoćom zadovoljava realne svakodnevne potrebe, a ako baš zatreba, jednostavnim preklapanjem naslona zapremina raste na 1.586 litara. Možda će nekoga razočarati, ali Volkswagen ID.7 nema prednji prtljažnik, a nije mu realno ni potreban.

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Možda će iznenaditi podatak da Volkswagen ID.7 Pro ima vrlo malu instrument tablu u poređenju sa uobičajenim dimenzijama. Međutim, jednostavne i pregledne grafike, uz pomoć velike kolorne HUD projekcije, zapravo smo vrlo brzo shvatili da je više nego dovoljna. Što se infotejmenta tiče, VW se i svojim ID modelima opredelio da kabinu potpuno očisti od prekidača i jednom ekranu dodeli mnogo više od infotejmenta i navigacije. U testiranom Volkswagen ID.7 Pro višenamenski ekran je velik, dijagonale od 15”, odlične grafike i vrlo brze platforme, sa mnoštvom aplikacija. Ali, zbog navika, pa i objektivne manipulacije osnovnim fukcijama vezanim za provetravanje kabine, ovakav koncept ne nailazi na opšte odobravanje.

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Naime, Volkswagen ID.7 Pro čak nema klasične, rukom podesive otvore za vazduh u kabini. Svakako, ima ih, i cirkulacija vazduha i grejanje u kabini su odlična, samo da bi usmerili strujanje vazduha tamo gde želite, morate to uraditi preko ekrana.

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Da visokotehnološki, da zanimljivo, da elegantno, ali diskutabilno praktično, tim pre što suvozača morate obučiti kako da ugodi sebi po pitanju strujanja vazduha. Naravno, stvar je i privikavanja i navike, ali poneko će ipak preferirati klasične dugmiće. Ono što zaslužuje jednu veliku “desetku” je sjajni Harman Kardon audio sistem.

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Volkswagen ID.7 Pro je postavljen na sada već dobro poznatu VW MEB modularnu platformu za električna vozila. To znači da su napred MacPherson opružne noge, a pozadi, gde je i pogon, multi link osovina. Međutim, ID.7 je kao prvi dobio najnoviju evoluciju pogona pod oznakom APP550, za koju proizvođač tvrdi da je najefikasniji do sada. Povećana efikasnost, (odnosno najmanja potrošnja energije) postignuta je novim rotorom u elektromotoru koji ima mogućnost većeg termalnog opterećenja. Pored toga u sistemu reduktora, odnosno jednostepenog menjača, smanjene su frikcije. Pogon zadnjih točkova je jedan sinhroni elektromotor sa permanentnim magnetom koji je sa svojih 286 KS i 545 Nm najsnažniji do sada u ponudi VW-a. Papiri kažu da bi Volkswagen ID.7 Pro sa jednim punjenjem baterije od 77 kWh trebao biti u stanju da pređe čak 620 kilometara. Najavljena Pro S verzija sa još većom baterijom od 86 kWh bi trebala još bolje od toga. Da li je u stvarnosti baš tako?

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Volkswagen ID.7 Pro nije lagano vozilo. Prazno na vagi pokazuje 2.100 kilograma, ali 286 KS i dalje donosi 7.4 kilograma po konjskoj snazi, što je mnogo bolje od 8.7 kilograma koliko ima aktuelni Passat Variant B9 sa najsnažnijim 2.0 TDI motorom od 198 KS, ali ne i od 1.5 TSI eHybrid verzije sa 272 KS, koji se može pohvaliti sa opterećenjem od 6.5 kg/KS. Ovo su podaci za zainteresovane o specifičnoj snazi pogona, a za one koji ne žele tehnička detaljisanja u brojkama, možemo odmah reći da je Volkswagen ID.7 Pro potpuno adekvatno motorizovano vozilo u odnosu na sopstvenu masu. Veliki, odmah raspoloživi obrtni moment elektromotora Volkswagen ID.7 Pro pravi uverljivim sprinterom koji do 100 km/h stiže za 6.6 sekundi i nastavlja uverljivo da ubrzava sve do elektronski limitiranih maksimalnih 180 km/h. A to radi u potpunoj tišini i bez ikakvih vibracija, a to je činjenica koju ćemo za električne automobile svaki put visoko vrednovati.

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Iako nema vazdušno ogibljenje, veliki Volkswagen ID.7 Pro ima ogibljenje koje je trimom vešto izbalansirano između tvrdog i udobno mekog. Iako masivan, na svojim napred užim, a pozadi širim pneumaticima, ovaj veliki automobil uspeva da nađe dovoljno kontakta sa podlogom kako da sigurno uđe u krivinu bez izraženog podupravljanja, tako i da prenese raspoloživu snagu na podlogu. Upravljanje je odmereno direktno, uz činjenicu da je ovo vozilo sa zadnjim pogonom i bez tendencije ispravljanja upravljača pri dodavanju gasa. Zanimljivo je i da osim predefinisanih Normal, Eco i Sport modova vožnje vozač sam ima poprilično mogućnosti podešavanja vozila u Personal modu, uključujući čak 15 nivoa podešavanja osetljivosti upravljača. Za pohvalu je i sistem autonomnog kočenja koji vrlo prijatno i odmereno radi, a pri tom obezbeđuje rekuperaciju struje kad god se za to ukaže prilika.

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Ipak, ono gde Volkswagen ID.7 Pro pokazuje nešto stvarno novo je potrošnja energije. Za limuzinu ovih dimenzija bili bi zadovoljni sa granicom od 20 kWh/100 km, ali Volkswagen ID.7 Pro može dosta bolje od toga. U gradu (naravno bez potpisivanja na svakom semaforu) može se voziti sa 14 kWh/100 km, a na otvorenom regionalnom putu u rasponu od 16 do 16.8 kWh/100 km, što je odličan rezultat i što smo do sada više nego retko (ako smo uopšte ikada) sretali u praksi sa električnim automobilima. Da li stvarno može da pređe 620 kilometara? Možda u “laboratorijskim uslovima”. Mi smo vrlo opušteno sa baterijom napunjenom do 100% došli do toga da se može preći 500 kilometara, ali da set sigurni da će vas na kraju dočekati pristojan punjač, koji može biti do 175 kW.

Test Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Testirani Volkswagen ID.7 Pro je vrlo udobna i funkcionalna limuzina, sa podugačkim spiskom opreme, za koju bi mogli pomisliti da ima i astronomsku cenu. Međutim, VW je izgleda odlučio da malo obraduje svoje kupce razumnom cenama kao što je samo 35.000 evra za novi Tiguan. Testirano vozilo, za sada, uz Welcome paket košta 58.648 evra, što je vrlo konkurentna cena. Da li to znači da električni automobil počinju da imaju razumnije i prihvatljivije cene? Vreme će pokazati…

Model

Volkswagen ID7 Pro

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.961/ 1.862/ 1.536
Međuosovinski razmak (mm)

2966

Masa vozila praznog (kg.)

2097

Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

2630

Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg

1200

Zapremina prtljažnog prostora (l) 532/1.586
Motor

Elektro

Baterija

77 kWh

Snaga (KS) 286
Maksimalni obrtni moment (Nm) 545
Menjač

Jednostepeni

Ubrzanje 0-100 km/h

6,6

Maksimalna brzina km/h

180

Prosečna potrošnja na testu kWh/100 km 16.8 kWh
Cena testiranog modela 58.648 evra

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Marka Pininfarina će imati liniju od pet modela

Pininfarina Battista počeće da stiže do svojih kupaca krajem 2020., a čini samo jedan ...

GT-R Nismo GT3 osvežen i spreman za sezonu 2019.

Nakon nekoliko godina na stazi, Nissanov GT-R Nismo GT3 je osvežen i unapređen kako ...

Bentley prodao 20.000 Bentaygi

Bentley Bentayga se nekoma sviđa, nekima ne, ali savakako se odlično prodaje i pokazuje ...

Lamborghini razvija svoj poslednji V12

Lamborghini radi na ekstremnoj verziji Aventadora, koja će uz ime SCV12 verovatno bit poslednji ...

Nova Toyota Prius predstavljena kao PHEV sa 220 KS

Nova Toyota Prius je predstavljena kao plug-in hibrid sa 220 KS i potpuno novim ...

Sudbina marke Alpine neizvesna – za sada

Sudbina marke Alpine koju je Renault oživeo ponovo je neizvesna u svetlu velike reorganizacije ...