fbpx

Smart raste li raste i prerasta u SUV

Smart raste li raste i prerasta u SUV, daleko preko onoga što je nekada bio Smart ForTwo, a zvaće se Smart #5

Smart #5

Smart raste li raste i prerasta u SUV, daleko preko onoga što je nekada bio Smart ForTwo. Već smo upoznali nemaštovito nazvani Smart #1, dug 4.26 metara, pa još veći Smart #3 dug 4.4 metra, a sada je predstavljen i treći “Pametni”. Ne samo da je treći koncept koji najavljuje serijski model koji će u serijskoj verziji biti predstavljen do kraja 2024. godine, nego je i ubedljivo najveći Smart. Zanimljivo je da marka još ne objavljuje tačne dimenzije, ali ali ide toliko daleko da ga naziva SUV-om srednje veličine. Da, Smart srednje veličine. Okrugli SUV izgleda kao futuristički model Mercedesa GLB sa terenskim karakteristikama kao što su povišen klirens i gume za sve terene.

Smart #5

Smart mu je takođe dodelio zdepaste zaštitne ploče podvozja, pa čak i zaštitne ramove koje smo navikli da viđamo na Jeep Wranglerima i modelima kao što je Ford Bronco. Tu je i uobičajena plastična zaštitna obloga karoserije oko lukova točkova, zajedno sa debelim krovnim nosačem i LED svetlosnom trakom. Avanturistička tema koncepta je naglašena ugrađenim vitlom i preklopnim zadnjim stepeništem za pristup krovu.

Smart #5

Najavljuje se kao „najsvestraniji Smart svih vremena“ i dolazi sa pogonom na sve točkove zahvaljujući paru elektromotora. Može se reći da je Smart Concept #5 ogroman i po masivnoj bateriji kapaciteta preko 100 kWh. Podignuti EV koristi tehnologiju od 800 volti za brzo punjenje tako što mu je potrebno samo 15 minuta da se baterija napuni sa 10 do 80 procenata. Potpuno napunjen, preći će više (navodno) 550 kilometara, doduše na osnovu WLTP ciklusa merenja.

Smart #5

Što se tiče unutrašnjosti, dominantna su čak tri velika ekrana. Kombinuje manju digitalnu instrument tablu sa centralnim infotainment sistemom i dodatnim ekranom samo za suvozača. Postoji nekoliko tastera prečica osetljivih na dodir između ekrana vozača i centralnog ekrana osetljivog na dodir, ali većini funkcija se pristupa preko dva povelika OLED panela. Smart automobili sigurno nisu ono što su bili jer Koncept #5 ima dosta trikova za zabavu. Dobija suvozačko sedište sa nultom gravitacijom sa funkcijama masaže i ventilacije, zajedno sa osloncem za noge. Tu je i zvučnik koji se može ukloniti na centralnoj konzoli, virtuelni asistent zasnovan na veštačkoj inteligenciji i ambijentalno osvetljenje na zadnjoj strani sva četiri naslona za glavu. Smart #5, kompaktni SUV će se pojaviti sajmu Auto China 2024 u Pekingu gde izložba počinje 25. aprila.

Smart #5

Podsećanja radi, Smart više nije Mercedesova podružnica u potpunom vlasništvu od 2019. To je zajedničko ulaganje između nemačkog luksuznog brenda i Geelija u odnosu 50:50. Smart #1 i #3 koje smo ranije spomenuli su napravljeni u Kini. Ineos Automotive pravi terenac Grenadier i SUV u bivšoj fabrici Smart u Hambahu, Francuska. Smart nije jedina kompanija koja je odstupila od svoje tradicionalne formule proizvodnje malih automobila pošto BMW-ov Mini takođe izlazi sa znatno većim vozilima. Na primer, najnoviji Countriman je dugačak 4.4 metara, dakle otprilike isto kao Smart #3. Oba imaju identičnu širinu, 1.84 cm, a predstojeći model broj 5 će biti još veći.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Opel Corsa stiže 2020. na PSA platformi

Nova Opel Corsa će kasniti sa pojavljivanjem na tržištu. Iako je najavljena za 2019. ...

Jeep polako otkriva Wagoneer, veliki električni sedmosed

Jeep polako otkriva Wagoneer, veliki električni SUV sedmosed koji će na evropsko tržište stići ...

Formula 1 – Mercedesima prvi red na Silverstoneu

Formula 1 – Mercedesima prvi red na Silverstoneu nakon kvalifikacija koje su donele potpuno ...

Porudžbine za serijski Honda Urban EV već od 2019.

Honda je tokom svoje konferencije na sajmu automobila u Ženevi potvrdila da će početi ...

Nissan GT-R i Italdesign slave 50 godina postojanja specijalnim modelom

Zasnovan na modelu Nissan GT-R NISMO iz 2018. godine, ovaj jedinstveni automobil obeležava 50. ...

Continental osvojio titulu „Proizvođača pneumatika godine“

Nagradu „Proizvođač pneumatika godine” Continental je dobio od međunarodnog stručnog časopisa Tire Technology International ...