Električni Mercedes G-Klase ima četiri motora i ludu količinu snage i još većeg obrtnog momenta
Električni Mercedes G-Klase ima četiri motora i ludu količinu obrtnog momenta. Nakon četiri, pet, šest, osam i dvanaest cilindara, terenska ikona sada može da uopšte nema cilindara, ali i da ima čak četiri motora, 590 KS i 1.164 Nm maksimalnog obrtnog momenta od samog starta. I dalje je terenski automobil kroz i niz, a u nekim slučajevima je čak i sposobniji van utabanih staza od modela na benzin ili dizel.
Iako je dizajn u velikoj meri prenet sa G-Klase sa pogonim sa unutrašnjim sagorevanjem, G580 sa EV tehnologijom krije velike promene ispod svoje prepoznatljive karoserije. Iz pomenuta četiri elektromotora ima 2 KS više čak i od do sada najnažnijeg AMG G63. Postavka sa četiri motora omogućava brutalno ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,6 sekundi, ili četiri desetine sekunde sporije od benzinske AMG verzije . Iako potpuno električni Mercedes G-Klase fantastično ubrzava ima maksimalnu brzinu elektronski ograničenu na samo 185 km/h.
Ali ne kupuje se Mercedes G-Klase zbog pravolinijskog ubrzanja ili maksimalne brzine. Off-road sposobnosti ostaju njegova glavna prednost. Mercedes tvrdi da je maksimalna dubina vodene prepreke 85 cm. To je 14 cm dublje od modela G550 i G63. Električni G može da se penje uz bočne nagibe do 35 stepeni i nudi klirens od 25 cm.
Lako će se nositi sa neravnim terenom sa svojim prilaznim uglom od 32,0 stepena, odlaznim uglom od 30,7 stepeni i „brake over” uglom od 20,3 stepena. Slično kao i normalna G-Klasa, može se popeti na uspon i do 100 posto. Ne, to ne znači da može da se penje vertikalno. To je zapravo ugao terena od 45 stepeni.
Terenske sposobnosti variraju od prenosa zahvaljujući dvostepenom reduktoru prenosa sa funkcijom puzanja. Funkcija pod nazivom „G-Turn“ je marketinški žargon za sposobnost i “tenkovskog” okreta u mestu. U tom slučaju. Aktivne su virtuelne blokade diferencijala koje su omogućene vektorisanjem obrtnog momenta, a ugrađeni su prilagodljivi i podesivi amortizeri. Tu je i „G-Steering“ funkcija za značajno smanjenje prečnika kruga okretanja i izvlačenje iz nezgodne situacije.
G580 sa EV tehnologijom dobija prednje nezavisno oslanjanje i krutu zadnju osovinu zajedno sa zaštitom podvozja od ugljeničnih kompozita i drugih čvrstih materijala da zaštiti masivnu i skupu bateriju od 116 kWh upakovanu u šasiju. Domet je prema prilično nerealnom WLTP 470 kilometara, ali znamo da se baterija može puniti do 200 kilovata. Sa takvim DC punjačem, biće potrebno oko 32 minuta da se sa 10% dopuni do 80 %. Svakako, mnoge zanima i masa ovog offroad krstaša. Odgovor je 3.084 kilograma, što znači da maksimalno natovaren stiže na samu granicu da je za vožnju potrebna dozvola C katergorije.
Unutrašnjost, kao i karoserija, takođe u velikoj meri koristi elemente od obične G-Klase,do te mere da su razlike teško uočljive. Uobičajeni ekrani od 12,3 inča su tu, kao i ručka za hvatanje na suvozačevoj strani instrument table. Mercedes nudi istu funkciju „providne haube“ koju smo nedavno videli na G na gas, koju je omogućila kamera od 360 stepeni. Omogućava vozačima da vide „kroz” haubu – kao na drugim novijim modelima kao što su EQE i EQS.
Mercedes je još 2022. godine najavio da će električna G-Klasa dobiti efikasniju bateriju sa hemijom silicijumskih anoda za otprilike godinu dana
Show Comments