Aston Martin pokazao Valiant ekstremnog sportistu za stazu legalnog za drum a konicipiranog od strane Fernanda Alonsa
Aston Martin je pokazao svetu novi automobil za stazu, ali koji je legalan za puteve. Upoznajte Valiant, superautomobil sa ekstremnom aerodinamikom, zasnovan na već veličanstvenom Valour kupeu kompanije. Ostajući veran Aston Martinovom legatu da su veliki motori ono što ljudi žele, on koristi tvin-turbo V-12 koji proizvodi preko 730 konjskih snaga. Uparen je sa šestostepenim manuelnim menjačem, što je danas pravi kuriozitet.
Valiant možete zamisliti i kao Aston Martinovu verziju Porschea 911 GT3 RS. To je uzavrela, sportskija varijanta Valora dizajnirana za performanse umesto udobnosti. Prema navodima kompanije, ideja je potekla od nikog drugog do vozača Aston Martin Formula 1 tima Fernanda Alonsa, koji je tražio ovakvo vozilo kao lični nalog. Kao takav, Valiant je opremljen gomilom aerodinamičkih dodataka, uključujući prerađeni prednji deo sa velikim spliterom vazduha, veliko fiksno krilo pozadi i ozbiljno veliki difuzor. Karoserija, preoblikovana da poboljša protok vazduha, u potpunosti je napravljena od ugljeničnih vlakana.
Magnezijumski točkovi od 21 inča prekriveni su setom aero diskova za poboljšanje aerodinamike oko automobila, inspirisani Astonovim RHAM/1 koji se trkao u Le Manu kasnih 1970-ih. Oni pokrivaju set karbonsko-keramičkih kočnica prečnika 16,1 inča napred i 14,1 inča pozadi. Pod kožom ima još više promena. Valiant koristi 3D štampan zadnju pomoćnu šasiju, titanijumsko kardansko vratilo i laganu litijum-jonsku bateriju, što zajedno donosi uštedu od 25 kilograma.
Dmotion.rs preporučuje: Ford Mustang GTD je drumski monstrum, najjači Mustang ikada
Valourovo odibljenje je odbačeno u korist seta amotizera multimatskog prilagodljivog spool ventila (ASV), super-fensi opreme za koju Aston kaže da je „sposobna da istovremeno i nezavisno podesi svaki amortizer na jednu od trideset dve moguće postavke amortizera za manje od šest milisekundi“, kao što to radi aktivno ogibljenje. Takav je tip super-fensi stvari koje ćete naći na Ford Mustangu GTD, Ferrari Purosangueu i modernim IndiCarbolidima.
Agregat zapremine 5,2 litre sa dva turbo kompresorau prednjem delu Valianta ima 745 konjskih snaga, 30 konja više od Valoura. Obrtni moment od 725 Nm je nepromenjen a rezultat je ograničenja obrtnog momenta zbog menjača, prema portparolu Aston Martina. Šestostepeni menjač je montiran pozadi (trans axle) radi bolje raspodele težine. Kao i kod Valoura, diferencijal sa ograničenim proklizavanjem je čisto mehanička jedinica.
Valiantova kabina je opremljena opremom spremnom za trku koja uključuje polu-kavez, komplet Recaro Podium sedišta i pojaseve u četiri tačke. Unutra ćete takođe naći obloge od ugljeničnih vlakana i alkantare, kao i pogledima izložene poluge menjača. Aston kaže da je radio na poboljšanju osećaja na ručici prilikom promene stepena prenosa sa novom kuglom, odmerenomsamo za Valiant. Aston Martin će proizvesti samo 38 Valianta, a za svaki već postoji kupac. Cene za svaku jedinicu će varirati u zavisnosti od opcija, mada će prosečna cena transakcije biti oko 2 miliona funti (oko 2,5 miliona dolara po trenutnim kursevima). Isporuke bi trebalo da počnu u četvrtom kvartalu 2024. godine, a očekuje se da će Alonso dobiti prvi primerak. Automobil će svoj debi u pokretu i na stazi imati na Goodwood festivalu brzine u julu.
Show Comments