Formula 1 – jedna od poslednjih dilema na gridu Formule 1 je otklonjena otkazom Schumacheru i angažmanom Hulkenberga za tim Haas

Formula 1 završava sezonu ali i nedoumice oko angažmana vozača. Mesecima se spekulisalo o sudbini Micka Schumachera, sina jednog od najuspešnijih vozača Formule 1 svih vremena Michaela. Šef tima Haas Guenther Steiner nije preterano skrivao svoje nezadovoljstvo rezultatima mladog Schumachera, koji je u Formulu 1 došao kao šampion Formule 2, ali i opterećen bremenom slavnog prezimena i velikih očekivanja koja je tek trebalo ispuniti. Od ispunjenja Schumacher nije učinio mnogo tokom dve sezone u kojima je vozio za, realno, najslabiji tim Formule 1.

U prvoj sezoni jeste konstantno bio bolji od timskog kolege Mazepina, ali u drugoj, kada je pored sebe imao iskusnijeg i boljeg Kevina Magussena, retko je pokazivao da može bolje od njega. Pored nedovoljnih rezultata pravio je greške koje možda nisu bile vozački velike ali su ispostavljale ogromne račune timu za uništene bolide. Mich Schumacher je tokom dve godine na gridu bio drag, kulturan i rado viđen lik za koji se nisu vezivali nikakvi ispadi ili kontroverze. Šta više, ove godine uspeo je da od timskog kolege bude bolji 12 puta, ali to nije uspeo sve do leta i trke u Engleskoj. Šefovi tima Haas ne spore njegov talent, ali i kažu da njegov angažman košta čitavo bogatstvo. Navodno, samo u sezoni 2021. napravio je štetu od 4,212,500 evra. Ni ove godine bilans šteta koje je napravio nije manji. Samo u Monte Carlu je prepolovo svoj automobil, a slično je uradio i pre toga u Džedi.

Mick Schumacher više nije vozač tima Haas F1, a na njegovo mesto dolazi dobro poznati lik u krugovima Formule 1 – Nicolas Nico Hulkenberg. Umesto dosadašnje strategije da ima dva mlada i perspektivna vozača, tim Haas se okreće proverenom receptu i angažmanu dvojice iskusnih vozača. Naspram Schumachera koji ima 23 godine, Hulkenberg ima 35 i spada u veterane Formule 1 sa 181 trkom iza sebe, a u tim Haas F1 dolazi sa mesta rezervnog vozača tima Aston Martin. Nemački vozač je poznat kao odličan u kvalifikacijama i solidan u trkama, a činjenica je da do sada u svojoj karijeri nije pokazao do kraja talent koji mu se ne osporava. Sa druge strane, činjenica je da iza sebe nikada nije imao jakog sponzora uz kojeg bi u tim donosio i novac, pa je bez stalnog angažmana ostao upravo zbog toga, kada su ga zamenjivali manje talentovani, ali bogatiji vozači. Vozio je za timove Williams (za koji je došao do jedne pol pozicije), Force India, Sauber i Renault i Racing Point. Bo je šampion Formule 3 i GP2 serije, a sa timom Porsche 2015. došao je do pobede na 24 časa Lemana.
Da sedne u novo “radno mesto” Hulkenberg neće dugo čekati, i već u utorak biće za upravljačem bolida Haas VF-22 na postsezonskim testovima u Abu Dabiju na stazi Yas Marina.

A koje opcije ostaju za Schumachera? Ne krije da je razočaran, ali slobodnih mesta na gridu Formule 1 više nema. Schumaherove opcije su mesto rezervnog vozača koje bi ga ipak ostavilo u krugu Formule 1. Toto Wolff kaže da porodica Schumacher pripada uz Mercedes, a interes za za Micka kao rezervnog vozača je pokazao i tim Alpine. I tim Audi kaže da Micka vidi 2026. u svom bolidu, ali bi pauza od tri sezone van F1 bolida mogla biti pogubna po formu Schumachera iako je dovoljno mlad. Na kraju, Schumacher može da potraži angažman u nekon drugom šampionatu gde bi eventualnim pobeama mogao da povrati evidentno poljuljano samopouzdanje. Kako bilo, nastavak karijere Micka Schumachera ćemo pratiti i nije malo onih koji su razočarani njegovim otkazom od strane tima Haas.
Show Comments