Mercedes menja strategiju sa najluksuznijim modelom i umesto S-Klase i EQS-a postojaće jedan model sa dve vrste pogona
Mercedes menja strategiju sa najluksuznijim modelom i umesto S-Klase i EQS-a postojaće jedan model sa dve vrste pogona. Podignite ruku ako ste predvideli sledeće. Uzimajući taktiku BMW-a, Mercedes planira da proizvodi sledeću generaciju S-klase sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i potpuno električnim pogonima. To efektivno znači da će EQS nestati nakon samo jedne generacije, ali ne pre fejsliftinga sredinom životnog ciklusa. Trenutna S-Klasa takođe dobija fejslift pre prelaska na model sledeće generacije. Važnu najavu dao je izvršni direktor Mercedesa Ola Kelenius u intervjuu za Autocar: „U budućnosti će postojati dve S-Klase – a pogonom sa unutrašnjim sagorevanjem i električna. Direktor automobilskog vgiganta u Štutgartu je rekao da će verzije najvećeg modela sa SUS i električnim pogonom imati sličan dizajn iznutra i spolja.
Međutim, dok BMW Serije 7 i i7 koriste istu platformu, to očigledno neće biti slučaj za buduću S-Klasu, prema neotkrivenim izvorima koje citira britanski magazin. Očekuje se da će S-Klasa bez motora sa unutrašnjim sagorevanjem biti smeštena na MB.EA Large arhitekturi, dok će model sa pogonom na benzin biti podržan ažuriranom iteracijom trenutnog MRA hardvera. Krajem juna, Kelenijus je opovrgao glasine o otkazivanju platforme MB.EA, rekavši da njen razvoj „teče velikom brzinom“. U novom intervjuu za Autocar, on je ponovo demantovao izveštaj: “Već planiramo sa MB.EA Large.”
Sredinom maja, nemačka publikacija Handelsblatt je navela da je arhitektura EV sledeće generacije ukinuta. Obzirom na različite platforme, ne mislimo da će SUS i EV S-Klasa biti baš skoro identični kao BMW-ova limuzina. Limuzine će verovatno imati različite proporcije s obzirom na to kako električna platforma po meri obično znači da inženjeri mogu značajno da povećaju međuosovinsko rastojanje nakon skraćivanja prepusta, i pri tome dobiju više prostora u enterijeru. Bez potrebe za smeštanjem tradicionalnig delova za SUS pogon, pakovanje električnog pogona je značajno kompaktnije, zbog čega su EV-ovi obično prostraniji od pandana slične veličine sa SUS pogonom. Međutim, dva Mercedesova modela koja su vrhunska u rangu verovatno će imati više zajedničkog u poređenju sa trenutnom S-klasom i EQS-om. Prerano je reći da li se radi na sličnoj strategiji za E-Klasu sledeće generacije.
Autocar tvrdi da će razvojem nove S-Klase sa benzinskim motorima, postojati sledeća generacija E-Klase sa SUS pogonom, i da će i ona proizvesti potpuno električni derivat koji će zameniti aktuelni EQE. Pošto su E i S mehanički povezani, ima smisla finansijski odražavati strategiju većeg modela raspoređujući troškove razvoja na više modela. U međuvremenu, EQS bi trebalo da se promeni 2025. godine, dok će trenutna S-Klasa biti ažurirana 2026. godine. U ovom trenutku ništa nije zvanično, ali se veruje da će EQS preći na električnu arhitekturu od 800 V za znatno kraće vreme punjenja.
Krajem juna, Kallenius je otkrio da kompanija troši „mnogo više“ na S-Klasu u poređenju sa redovnom i uobičajenom revizijom sredinom ciklusa: „Uložili smo mnogo više u ažuriranje modela nove S-Klase i motora sa unutrašnjim sagorevanjem nego što obično trošimo na restilizaciji.” Očekuje se da će postojeći najluksuzniji modeli biti zamenjeni oko 2030. godine objedinjenom S-klasom.
U međuvremenu, 2024. nije baš bila ljubazna prema ova dva automobila. Isporuke S-klase su u Q1 pale za skoro 37%. Brojke za Q2 nisu obelodanjene, ali znamo da je kombinovana prodaja S-klase, EKS, EKS SUV-a i GLS-a opala za 23% u drugom kvartalu godine. Zbog slabije potražnje, proizvodnja S-klase je svedena na jednu smenu, što je dobavljač označio kao „katastrofu“.
Show Comments