fbpx

Ram 1500 TRX – Ford Raptor eliminator

Ram 1500 TRX je dugo očekivani Ford 150 Raptor eliminator, koji pored izbora za kupace, služi i za odbranu statusa

Godinama je na zidu centrale Ram-a u Auburn Hills visila jedna fotografija, zaveštanje onoga što mora da se napravi. Još od 2016. koncept Ram Rebel TRX bio je nešto što če doći, uz obećanje tadašnjeg šefa marke Jima Morrisona, da će Ram imati pick-up koji će ići 160 km/h svugde – na asfaltu, po prašini po planini.
Obećano – ispunjeno, Ram 1500 TRX kreće uskoro u prodaju, „naoružan“ svim neophodnjim „oruđima“ da ispuni obećanje, ali uradi još nešto, ponizi Ford Raptor. Dobro, ne baš ponizi, ali nadmaši.
Pogon je poznati Hellcat V-8 sa kompresorom zapremine 6.2 litre, sa 702 KS, što znači „oslabljen“ za 5 KS u odnosu na snagu koju isporučuje u Dodge Chargeru i Challengeru. Razlog za gubitak snage je izmena na usisniku vazduha motora koji je postavljen visoko kako bi ovaj monstrum bezbedno po motor mogao da zagazi u vodu dubine 80 centimetara. Šta više, inženjeri kažu da su zbog terenske namene morali da modifikuju i prodube karter i izduvnu granu. Sad, terenske namene stoje, ali Ram TRX je opasan sprinter. Do 100 km/h ubrzava za 4.5 sekundi, do 160 km/h za 10.5 sekundi, a čuvenu četvrtinu milje prelazi za 12.9 sekundi. Maksimalna brzina je ograničena na 180 km/h, i to samo zbog 365/65R18 pneumatika T brzinskog indeksa.
Mike Koval, sadašnji šef Rama kaže da je TRX duhovni naslednik Dodge Ram SRT10, sa 8 litarskim V10 pogonom iz Vipera, ali za koji kaže da je bio „ludilo“.
Velikih 880 Nm se do točkova prenosi preko ZF osmostenog automatskog menjača preuzetog od Jeep Grand Cherokee Trackhawk, pogon na svim točkovima ima dvostepeni reduktor, a zadnja kruta Dana 60 osovina ima elektronski zatvarač.

Glavčine su plivajuće a donji postroj oslonjen je na najduže ikada ugrađene na pick-up opruge od 58 cm, sa Bilstein Black Hawk e2 adaptivnim amortizerima sa azotom, sa eksternim rezervoarima gasa. Ram tvrdi da zadnji točkovi imaju hod od 35 cm, a prednji od 33 cm. Ram TRX ima klirens od tla 30 cm, prilazni ugao je 30.2°, „brakeover“ ugao je 21.9°, a izlazni ugao 23.5°. Za šasiju fabrika navodi da je u odnosu na Ram 1500 75% nova i jača, i tvrdi da neće biti pucanja pi terenskom „maltretiranju“, kao kod nekih drugih proizvođača.
Naravno, ne treba se ni nadati da će ovo čudovište biti jeftino. Za sada, najavljena početna cena u SAD je 71.500$, a biće na raspolaganju mnogo opreme uključujući Harman Kardon audio sistem sa 19 zvučnika panoramski korov i još mnogo toga, pa će vrhunski opremljena TRX Launch Edition, uz malo „kusura“ ozbiljno priću šestocifrenoj ceni, od blizu 100.000$, tačnije oko 95.000$.

Poređenje radi, Ford F150 Raptor startuje na 53.450$ kao SuperCab, a $56,440 za SuperCrew verziju. Dosta jeftinije, ali obzirom na „samo“ 450 KS koliko ima na raspolaganju, i sa gotovo upola manje snage…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi Audi A6 zvanično pokazan

Audi je otkrio novu, petu generaciju modela A6 koju će zvanično pokazati na auto ...

Formula 1 – šta će biti sa Mazepinom i timom Haas

Invazija Rusije na Ukrajinu ima konsekvence i u Formuli 1 – trka za Veliku ...

BMW otkrio motor za svoj trkački M Hybrid V8

BMW razvija M Hybrid V8 bolid za LMDh klasu koji će debitovati u Daytoni ...

Renault predstavlja genR5 – prvu NFT kolekciju

Renault genR5 prva je nezamenjiva generacija tokena stvorena u čast legendarnom modelu Renault 5 ...

Honda ostaje u Formuli 1 do 2021.

Red Bull može (malo) da odahne, ugovor je produžen – Honda ostaje u Formuli ...

Hennessey stavio Cadillac Escalade na crtu sa Camarom ZL1

Kako bi demonstrirao svoj rad, Hennessey je stavio na crtu modifikovani Cadillac Escalade pored ...