fbpx

Preminuo Bruno Sacco legendarni dizajner Mercedes-Benza

Preminuo Bruno Sacco legendarni dizajner Mercedes-Benza koji je jednom rekao da „Mercedes-Benz mora uvek da izgleda kao Mercedes-Benz”

Preminuo Bruno Sacco legendarni dizajner Mercedes-Benza / Sacco u svom ličnom Mercedes-Benz 560 SEC (C 126). Photo Mercedes-Benz Media

Preminuo Bruno Sacco legendarni dizajner Mercedes-Benza koji je jednom rekao da „Mercedes-Benz mora uvek da izgleda kao Mercedes-Benz”. Bruno Sacco je jednom rekao da „Mercedes-Benz mora uvek da izgleda kao Mercedes-Benz”. Italijanski dizajner se u to uverio tokom svoje dugogodišnje karijere u kompaniji koja nosi trokraku zvezdu. Neki od najpoznatijih automobila koje je lansirao nemački luksuzni brend nastali su tokom 41 godine koje je proveo nakon kratkih boravaka u kompanijama Ghia i Pininfarina. Mercedes je 1958. godine angažovao Saka kao drugog stilistu da radi na razvoju karoserije pre nego što je on postavljen na čelo odeljenja za dizajn karoserije i dimenzionalne koncepte.

Preminuo Bruno Sacco legendarni dizajner Mercedes-Benza Mercedes-Benz S-Klasse Coupé Serija 126. (Foto Mercedes-Benz Classic Archive: D690244)

Značajni dizajni tokom njegovih prvih godina uključivali su 600 (V100) i 230 SL zvani “Pagoda” (V113). Pored serijske proizvodnje automobila, talentovani dizajner je bio uključen u eksperimente sa konceptima koji su imali rotacione Wankel motore i vrata u stilu galebova krila kao što su C 111 i C 111-II. Sako je 1975. imenovan za šefa odeljenja za stilistiku. Njegov prvi projekat bio je V123 T-Modell, prethodnik karavana E-Klase. Zauzima posebno mesto u istoriji Mercedesa jer je bio prvi karavan kompanije. Takođe je dizajnirao S-Klasu V126 i njen parnjak elegantni kupe C126. Takođe tokom 1970-ih, dizajn G-Klase je potpisan sa njim na čelu.

Preminuo Bruno Sacco legendarni dizajner Mercedes-Benza // Bruno Sacco sa modelom Mercedes-Benz Serije 201. U pozadini Mercedes C-Klase Serije 203 (Photo signature of the Mercedes-Benz Classic Archives: A2000F81)

Decenijama nakon što je nacrtao ove automobile, citiran je dizajner rođen u Udinama kako je posebno ponosan na seriju 126: „Serija modela 126 u svim oblicima dizajna je najbolja stvar koju sam uradio za Mercedes-Benz.“ Da bi pokazao svoju zahvalnost za tu porodicu modela, Sacco je parkirao tamnoplavi 560 SEC u svojoj garaži kada je otišao u penziju. Saccov rad je takođe pomogao Mercedesu da privuče mlađu klijentelu lansiranjem serije 190 (V201), prethodnika C-Klase. Isto važi i za njegov kasniji rad kada je A-Klasa lansirana 1997.

Preminuo Bruno Sacco legendarni dizajner Mercedes-Benza // Bruno Sacco i Jackie Stewart (Photo signature of the Mercedes-Benz Classic Archives: A96F5333)

Njegovi projekti su uključivali sve od originalnog luksuznog SUV-a M-Klase do minivana V-Klase. Pre penzionisanja 31. marta 1999. godine, poslednji automobili koje je dizajnirao bili su S-Klasa V220 generacije i mehanički povezana C215 CL-Klasa. Neki od tih automobila proizvedeni su tokom ere previše robusnih vozila, što je Mercedesu donelo reputaciju „izgrađenog kao tenk“. Saccovi dizajni su bezvremenski, posebno oni koji su se pojavili u prvim decenijama njegove duge karijere u Mercedesu. Mnogo godina nakon penzionisanja, izuzetno talentovani automobilski dizajner je rekao: „Mercedes je bio moj život i za to vreme stojim sto posto. Bruno Saccoo je 19. septembra preminuo u Sindelfingenu u Nemačkoj u 90. godini.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test – Cupra Formentor 1.5 TSI

Test Cupre Formentor 1.5TSI mogao bi se nazvati i testom razbijanja predrasuda stečenih lošim ...

Rekord na „Ringu“ za Lynk&Co kada mu se niko nije nadao

Novi rekord na “Ringu” za limuzinu sa prednjim pogonom je stigao pravo niotkuda Aktuelni ...

Aston Martin DB 11 sa V8 motorom – pogodite čijim?

Na festivalu brzine u Goodwoodu predstavljen je Aston Martin DB 11 sa V8 agregatom, ...

Mitsubishi ipak planira povratak Lancer Evolutiona?

Mitsubishi Lancer Evolution rođen je iz relija i „vaspitan“ za ulicu, a tokom godina ...

Ušteda do 12.000 evra za BMW X4

BMW Srbija je za svoje klijente pripremio specijalnu cenu od 47.990 evra za BMW ...

BMW M neće smanjivati svoje motore

BMW M neće smanjivati svoje motore i zadržaće V8 i redne šestocilindraše do daljenjeg ...