Preminuo Bruno Sacco legendarni dizajner Mercedes-Benza koji je jednom rekao da „Mercedes-Benz mora uvek da izgleda kao Mercedes-Benz”
Preminuo Bruno Sacco legendarni dizajner Mercedes-Benza koji je jednom rekao da „Mercedes-Benz mora uvek da izgleda kao Mercedes-Benz”. Bruno Sacco je jednom rekao da „Mercedes-Benz mora uvek da izgleda kao Mercedes-Benz”. Italijanski dizajner se u to uverio tokom svoje dugogodišnje karijere u kompaniji koja nosi trokraku zvezdu. Neki od najpoznatijih automobila koje je lansirao nemački luksuzni brend nastali su tokom 41 godine koje je proveo nakon kratkih boravaka u kompanijama Ghia i Pininfarina. Mercedes je 1958. godine angažovao Saka kao drugog stilistu da radi na razvoju karoserije pre nego što je on postavljen na čelo odeljenja za dizajn karoserije i dimenzionalne koncepte.
Značajni dizajni tokom njegovih prvih godina uključivali su 600 (V100) i 230 SL zvani “Pagoda” (V113). Pored serijske proizvodnje automobila, talentovani dizajner je bio uključen u eksperimente sa konceptima koji su imali rotacione Wankel motore i vrata u stilu galebova krila kao što su C 111 i C 111-II. Sako je 1975. imenovan za šefa odeljenja za stilistiku. Njegov prvi projekat bio je V123 T-Modell, prethodnik karavana E-Klase. Zauzima posebno mesto u istoriji Mercedesa jer je bio prvi karavan kompanije. Takođe je dizajnirao S-Klasu V126 i njen parnjak elegantni kupe C126. Takođe tokom 1970-ih, dizajn G-Klase je potpisan sa njim na čelu.
Decenijama nakon što je nacrtao ove automobile, citiran je dizajner rođen u Udinama kako je posebno ponosan na seriju 126: „Serija modela 126 u svim oblicima dizajna je najbolja stvar koju sam uradio za Mercedes-Benz.“ Da bi pokazao svoju zahvalnost za tu porodicu modela, Sacco je parkirao tamnoplavi 560 SEC u svojoj garaži kada je otišao u penziju. Saccov rad je takođe pomogao Mercedesu da privuče mlađu klijentelu lansiranjem serije 190 (V201), prethodnika C-Klase. Isto važi i za njegov kasniji rad kada je A-Klasa lansirana 1997.
Njegovi projekti su uključivali sve od originalnog luksuznog SUV-a M-Klase do minivana V-Klase. Pre penzionisanja 31. marta 1999. godine, poslednji automobili koje je dizajnirao bili su S-Klasa V220 generacije i mehanički povezana C215 CL-Klasa. Neki od tih automobila proizvedeni su tokom ere previše robusnih vozila, što je Mercedesu donelo reputaciju „izgrađenog kao tenk“. Saccovi dizajni su bezvremenski, posebno oni koji su se pojavili u prvim decenijama njegove duge karijere u Mercedesu. Mnogo godina nakon penzionisanja, izuzetno talentovani automobilski dizajner je rekao: „Mercedes je bio moj život i za to vreme stojim sto posto. Bruno Saccoo je 19. septembra preminuo u Sindelfingenu u Nemačkoj u 90. godini.
Show Comments