Volkswagen Tayron je novi SUV iz Wolfsburga segmentno smešten između Tiguana i Touarega, a zamenjuje Tiguan Allspace

Volkswagen Tayron je novi SUV iz Wolfsburga segmentno smešten između Tiguana i Touarega, a zamenjuje Tiguan Allspace. Volkswagen računa da će njegov novi Tayron popuniti prazninu u svojoj ponudi krosovera u Evropi, ali i većem delu sveta. Nemački proizvođač automobila ovim modelom, koji će doći u konfiguracijama sa pet i sedam sedišta, cilja porodice koje traže prostrani model po pristupačnijoj ceni. Tayron će zameniti Tiguan Allspace i igraće ključnu ulogu u širenju globalne pozicije ovog proizvođača automobila u segmentu visoke konkurencije, rekao je generalni direktor marke VV Thomas Shaefer.

Pozicioniran između VW-ovog vodećeg SUV-a Touareg i kompaktnog crossovera Tiguan, Tayron je spreman da se takmiči i po ceni sa rivalima, uključujući Kiju Sorento, koja je nadmašila Touareg u velikom segmentu SUV-a u Evropi, a prema podacima istraživača tržišta Dataforce. Touareg košta između 78.000 i 106.000 evra u Evropi, u zavisnosti od modela, a Tiguan Allspace počinje od oko 42.000 evra, dok njegove vrhunske varijante koštaju skoro 70.000 evra, prema onlajn cenama VW-a i nemačkih dilera. Kia Sorento počinje od 53.190 evra, navodi se na sajtu Kia. Tayronove cene će početi od €45,475 u Nemačkoj za početnu verziju. Model će svoj javni debi imati na sajmu automobila u Parizu 14. oktobra.

„Sa ovim novim SUV-om dodatno proširujemo našu ponudu u rastućem segmentu“, rekao je Shaefer u saopštenju, dodajući da se njime zatvara jaz između Tiguana i Touarega. U početku će Tayron biti dostupan na najvećim evropskim tržištima, koja uključuju Nemačku, Francusku i Italiju. Odvojena lansiranja Tayrona se očekuju kasnije u Kini i Severnoj Americi. Tayron će doći sa sedam opcija pogona, uključujući dva plug-in hibrida sa električnim dometom od 100 km i jednim blagim hibridom od 48 volti, naglašavajući prelazak na tržištu na hibridna vozila. Biće to drugi najveći VW SUV u Evropi sa dužinom od 4.770 mm u poređenju sa Touaregom od 4.902 mm i Tiguanom Allspace dužine 4.728 mm.

Unutrašnjost modela VW Tayron je dizajnirana da pruži vrhunski osećaj udobnosti, ali bez visoke cene, stvarajući ono što VW opisuje kao „atmosferu za dobar osećaj“, uključujući opcione karakteristike kao što su iste drvene obloge koje se nalaze u Touaregu. Sa Tayron-om, VW takođe nudi izbor onima kojima je teško da parkiraju veliki SUV u gradu, pružajući automatizovano parkiranje Park Assist kao standardnu funkciju i opcionu nadogradnju na Park Assist Pro, koja uključuje memoriju i mogućnosti daljinskog parkiranja.

Tayron je zamišljen kao svetski automobil koji će se proizvoditi na više lokacija, uključujući Nemačku i Kinu. U Nemačkoj će automobil takođe igrati važnu ulogu u održavanju nivoa proizvodnje u glavnoj fabrici kompanije u Volfsburgu, jer VV angažuje radnike u napetim diskusijama o budućnosti svojih nemačkih fabrika.
Show Comments