Aston Martin – atraktivan i neprofitabilan obzirom da svakog dana gubi pozamašnu sumu novca koja se meri milionima
Aston Martin – atraktivan i neprofitabilan obzirom da svakog dana gubi pozamašnu sumu novca koja se meri milionima. Aston Martin trenutno nije na dobrom mestu. Prošle nedelje britanski proizvođač automobila otkrio je gubitak u trećem kvartalu od 10,3 miliona funti (13,4 miliona dolara) pre oporezivanja. Iako je to nadmašilo procene, uporni gubici znače da je Aston ove godine potrošio 509 miliona dolara, ili preko 1,8 miliona dolara dnevno. Brojke dolaze nakon ažurirane prognoze prodaje Aston Martina objavljene u septembru, u kojoj se upozorava na smanjeni godišnji profit i smanjenje proizvodnje od oko 1.000 automobila tokom godine, navodeći kao razlog poremećaje u snabdevanju i slabljenje potražnje u Kini.
Do sada je Aston Martin objavio gubitke pre oporezivanja od 228 miliona funti (295 miliona dolara) do kraja septembra. Brojevi isporuke objavljeni 30. septembra otkrili su pad prodaje za 17 procenata od početka godine do danas, sa 4.398 automobila na 3.639 jedinica u istom periodu od devet meseci. Prodaja DBX-a je pala za zabrinjavajućih 52 procenta i sada predstavlja samo 30 procenata ukupne prodaje. U isto vreme prošle, 2023. godine, sportski SUV činio je više od polovine svih prodatih Aston Martina, prema podacima koje je objavio The Times.
Srećom po Aston Martin, brojke prodaje nisu samo crne i poražavajuće. Isporuke Astonovih sportskih automobila — Vantage i DB12 — porasle su za 16 procenata u odnosu na prethodnu godinu zahvaljujući povećanju proizvodnje modela Vantage. Taj broj bi trebalo da se još više poveća kada isporuke Vanquisha počnu kasnije ove godine i 2025. Prodaja „Specijalnih“ modela kompanije, koji uključuju ultra-ekskluzivne automobile kao što su Valor i Valkirie, porasla je za 132 odsto, ili 90 vozila.
Ovaj najnoviji skup brojeva znači da je Aston odustao od rentabilnosti priliva do kraja godine, navodi The Times. Što je još gore, kompanija se dodatno zadužila, povećavši svoje neto pozajmice za skoro 50 procenata, na 1,21 milijardu funti (1,57 milijardi dolara). To je oko 40 odsto više od celokupne vrednosti kompanije, piše The Times. Uprkos onome što brojke mogu sugerisati, izvršni direktor Adrian Hallmark ostaje pun optimizma. „Poboljšani finansijski i operativni učinak u trećem kvartalu 2024. pokazuje efikasnost naše strategije“, rekao je Hallmark u izjavi od 30. septembra. „Na putu smo da ispunimo naše revidirane smernice za punu godinu 2024. poslovnu godinu, koje odražavaju neophodne mere preduzete u septembru da bismo prilagodili naše obima proizvodnje s obzirom na poremećaje kod dobavljača, kojima proaktivno upravljamo, i slabo makroekonomsko okruženje u Kini. Ono što surove brojke govore, za takav optimizam baš i nema previše osnova.
Show Comments