fbpx

Prvo čišćenje od bombi pa fabrika Tesla

Počela je gradnja pogona iz kojeg uskoro treba da u srcu Nemačke izlaze glavni konkurenti svim nemačkim markama

Teslina “giga” fabrika u Nevadi

Trenutno stoji tabla “Opasno po život”, a radnici sa metal detektorima traže eksplozivna sredstva iz II Svetskog rata. I ovo nije scena iz filma, nego iz šume u blizini Berlina, tačnije u neposrednoj blizini mesta Gruenheide. Čim se obezbedi od mogućih eksplozija, počeće priprema zemljišta površine 200 fudbalskih terena, na kojem će nići pogon Tesla, kapaciteta 500.000 vozila godišnje i zaposlenje naći 12.000 ljudi. Tesla je došao “Mečki na rupu” i u sred Nemačke proizvodiće svoje električne automobile, i to na mestu gde je pre 20 godina trebao nići pogon BMW-a. Gruenheide je pre dve decenije trebao biti lokacija za gradnju fabrike BMW-a, ali je pobedu odneo Leipzig. Gruenheide, mesto sa samo 8.700 stanovnika, zgrabio je drugu šansu i postao je više nego poželjna lokacija za život i ulaganje. Iako će proizvodna hala biti duga čitavih 744 metra, prostora će ostati dovoljno za gradnji još četiri takve hale.
A Elon Musk je u svom “Show” maniru odluku gde će graditi pogon saopštio u novembru na dodeli nagrada u Berlinu i iznenadio brojne visoke zvaničnike i “sede glave” konkurencije. A iza “iznenađenja” krila se i država Nemačka. Nemačkoj auto industriji kancelarka Angela Merkel uporno je govorila da kasni sa elektrfikacijom, a obzirom da domaći proizvođači nisu, ili nisu dovoljno aktivno odgovorili, Vlada Nemačke je prostrla crveni tepih Musku i Tesli i ponudila olakšice.
Na ovakav potez, da sa proizvodnjom dođe u srce Nemačke niko već decenijama se nije odlučio. Radna snaga u Nemačkoj je 50% skuplja nego SAD, a pet puta skuplja nego u Poljskoj koja je samo 100 kilometara udaljena. Ipak, Musk tvrdi da se matematika nalazi u činjenici da električni automobila za svoju proizvodnju traže mnogo manje radne snage, a Nemačka nudi i visoko obrazovani kadar i lokaciju koja se nalazi u blizini centra političke moći ove zemlje, i već spremnu infrastrukuturu. Šta više, i svoje marke koje se teko i bolno bore sa elektrifikacijom i neminovnim otpuštanjima radne snage.
Naravno, Tesla tek treba do počne svoju trku sa preponama u Evropi. Za sada, Model 3 koji proizvodi u Kini, a prodaje u Evropi naišao je na dobar prijem. Sada je proizvodnjom stigao tamo gde su najjači konkurenti, visoki porezi i veoma jaki sindikati. I sam Ministar ekonomije Nemačke Peter Altmaier kaže da je ulog jako velik, indirektno govoreći o rizicima koje je Tesla prihvatio.
Tesla je nametnuo paklene planove, a proizvodnja treba da počne već jula 2021. od kada će svakog dana u fabriku doći 463 kamiona, između ostalog. A osim čišćenja bombi, Tesla mora još mnogo toga da raščisti, od slušanja lokalnog stanovništva koje ima šansu da iznese svoje primedbe, preko angažovanja kompanija koje će pre seče šume zaštiti i izmestiti životinjski svet, uključujući i vukove, slepe miševe, zmije i guštere koji žive u regionu, a i nadoknadi stabla jelki koje će biti porušene ne mestu fabrike.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ford predstavio redizajnirani Explorer nakon 8 godina

Samo nekoliko dana nakon što je predstavio Explorer u policijskoj “uniformi”, Ford je otkrio ...

Nova Toyota Corolla predstavljena u Srbiji

U Srbiji je i službeno predstavljena nova Toyota Corolla, kojom se vraća staro ime, ...

Mazda MX-5 Miata RS ide u serijsku proizvodnju

Mazda MX-5 Miata RS ide u serijsku proizvodnju zajedno sa sportskom verzijom Mazde 3 ...

U autoindustriji vlada borba za Hi-Fi prevlast

Continental, Dolby, Bose, Bowers & Wilkins, Focal, Bang & Olufsen, Harman Cardon i ostala ...

Formula 1 – Leclerc produžava sa Ferrarijem

Formula 1 – Leclerc produžava sa Ferrarijem svoju karijeru, mada je tajnovito na koliko ...

Poslednja žrtva “Otvarača konzervi”: vojni kamion

U slučaju da često lutate internetom, velike su šanse da ste čuli za nadvožnjak ...