fbpx

Novi Nissan Qashqai odličan na Euro NCAP Testu

Potpuno novi Nissan Qashqai dobio je najviši rejting od pet zvezdica za bezbednost od strane nezavisnog Evropskog programa za procenu novih automobila

Potpuno novi Nissan Qashqai dobio je najviši rejting od pet zvezdica za bezbednost od strane nezavisnog Evropskog programa za procenu novih automobila (Euro NCAP), što je posebno značajno postignuće imajući u vidu da je vozilo procenjeno prema novom, strožem protokolu za 2020-2022.
Izuzetna zaštita putnika, odraslih i dece
Euro NCAP je ocenio novi Qashqai sa 91% za zaštitu putnika, kako odraslih tako i dece,
svrstavajući ga među najbolje u svojoj konkurentnoj grupi. Ove impresivne performanse proizilaze iz napredne ojačane strukture nove CMF-C platforme vozila Qashqai izrađene od čelika ultra visoke čvrstoće na ključnim područjima čime je poboljšana krutost i omogućeno da se sila udara apsorbuje i smanji pre nego što dospe u putnički kabinu. Dodavanje centralnog vazdušnog jastuka – prvi put uvedenog za Nissan u Evropi – kako bi se sprečila opasnost od sudaranja glava vozača i suvozača u slučaju bočnog sudara, doprinelo je da Qashqai postigne maksimalnih 16 bodova na testu bočnog udara. Skoro maksimalnih 23.8 bodova od mogućih 24 ostvareno je za bezbednost dece putnika, a maksimalnih 12 bodova na proveri ugradnje sedišta za decu.
Ocena 70% za zaštitu ugroženih učesnika u saobraćaju
Qashqai je dobio ocenu od 70% na testovima zaštite biciklista i pešaka. Nissan Qashqai nudi nekoliko pomoći aktivne sigurnosti, među kojima je inteligentno kočenje u hitnom slučaju koje upozorava vozača i aktivira kočnice ukoliko automobil prepozna opasnost od sudara sa vozilom, pešakom ili biciklistom. Ovo je standard dostupan u celokupnoj ponudi novog vozila Qashqai, ne samo na verzijama višeg nivoa opremljenosti.
Bezbednosna asistencija
Međutim, Euro NCAP prepoznaje da je uvek bolje i na prvom mestu poželjno sprečiti nesreće i dodeljuje bodove za tehnologiju koja pomaže vozačima da izbegnu sudare. Qashqai je takođe ocenjen izuzetno visoko u ovoj kategoriji sa 95% rejtinga zahvaljujući Nissanovim tehnologijama inteligentne mobilnosti. U ponudi je sveobuhvatan izbor ovih inteligentnih tehnologija.Prvi put je za Nissan u Evropi uveden i head-up displej koji omogućava vozaču da prati brzinu, uputstva za navigaciju i važeće ograničenje brzine, ne skidajući pogled sa puta.
Uvođenje inteligentnih automatskih prednjih svetala koja prilagođavaju oblik snopa kako bi se sprečilo zaslepljivanje vozača koji dolaze u susret, još je jedan primer nove tehnologije na vozilu Qashqai koja povećava bezbednost.
Ovaj model takođe poseduje funkciju intervencije za vozila u mrtvom uglu koja otkriva kada vozač nije video drugo vozilo u susednoj traci i aktivno usmerava Qashqai nazad u traku i dalje od opasnosti. Upozorenje na saobraćaj iza vozila takođe sprečava sudare pri izlasku sa parking mesta unazad.
Novi Qashqai je izrađen na CMF-C platformi Alijanse koja uključuje korišćenje naprednih materijala i novih proizvodnih tehnika što je rezultiralo čvršćom strukturom i smanjenjem težine od 60 kg u poređenju sa prethodnim modelom.
David Moss, stariji potpredsednik za regionalno istraživanje i razvoj, Nissan Technical
Centre Europe, rekao je: “U razvoju novog vozila Qashqai, usvojili smo pristup koji razmatra kako tehnologija može bolje da podrži vozača u situacijama gde postoji veliko opterećenje. Intervencija se odvija u fazama, a prvi korak je informacija, zatim upozorenje i na kraju intervencija, u slučaju da vozač ne preduzme korektivne radnje”. On je dodao: “Korišćenjem naprednih materijala, uključujući čelik visoke čvrstoće u konstrukciji karoserije vozila, uz korišćenje Nissanove tehnologije inteligentne mobilnosti za pasivnu i aktivnu bezbednost znači da možemo ponuditi rafiniranu, okretnu vožnju sa poboljšanom svestranom zaštitom. Zaista smo ponosni na ovaj izuzetan rezultat.”
Euro NCAP samostalno testira automobile od 1997. godine, procenjujući većinu novih modela koji su u prodaji u skladu sa neprestano rastućim kriterijumima. Pored testiranja stvarne fizičke snage automobila u raznim simuliranim sudarima, organizacija takođe testira i boduje tehnologiju koja doprinosi sprečavanju nesreća.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ott Tanak u Toyoti Yaris pobednik Portugala

Portugalski reli su obeležili vozači Toyote ali i brojni kvarovi automobila i timske naredbe ...

Bivši CEO VW-a Winterkorn optužen za prevaru

Martin Winterkorn je pred federalnim sudom u Detroitu optužen za zaveru u prevari sa ...

BMW Serije 1 će živeti samo 5 godina

Ako su tačne spekulacije koje se mogu čuti iz Minhena, aktuelna (nova) Serija 1 ...

U Kvirinalskoj palati, Lancia slavi svoju 115 godišnju istoriju

U Kvirinalskoj palati, brend Lancia je proslavio svoju 115-godišnju istoriju i 60. godišnjicu automobila ...

Alonso u Indy 500, čudo ili zdrava poslovna logika?

Fernando Alonso će se 28. maja takmičiti na legendanoj trci Indy 500. Vest je ...

Test Dacia Duster Journey dCi 115 4×4

Test Dacia Duster Journey dCi 115 4×4 otkriva šta je novo u praktično drugoj ...