fbpx

Dacijini modularni krovni nosači: Pametna oprema za Jogger

Svako ko je barem jednom pokušao da preveze dugačak predmet u svom automobilu zna da je to prava noćna mora

Svako ko je barem jednom pokušao da preveze dugačak predmet u svom automobilu zna da je to prava noćna mora. Osim ako vozite veliki karavan ili imate krovni kofer (i možete da odvojite pola sata za njegovo sastavljanje). Da li tražimo previše ako želimo sve silne poklone, dasku za surfovanje, skije ili sanke da pričvrstimo na krov za samo nekoliko sekundi? Naravno da ne, kaže Dacia koja je svoj Jogger opremila inovativnim sistemom modularnih krovnih nosača koji spajaju praktičnost i eleganciju. Denis, direktor razvoja proizvoda Jogger u Daciji, nam otkriva kako je pažljivim slušanjem Dacijinih kupaca i uz malo intuicije došao na ideju o ovom pametnom komadu opreme! Kada je prtljažnik pun, a vi želite da prevezete nešto dugačko i pri tome da sačuvate prostor za ostale putnike, krov se često ispostavi kao dobro rešenje. Međutim, to obično znači da morate da kupite krovni kofer ili nosače i da izdvojite dovoljno vremena za sastavljanje, što često nije jeftino, a ni praktično. Baš suprotno od onoga za što se zalaže Dacia. Pametni pristup marke se dokazao i na modularnim krovnim nosačima, dizajniranim specijalno za Jogger. „Dacia je uvek slušala svoje kupce. To je jednostavno način na koji funkcionišemoi koji određuje sve što radimo. I to je upravo ono čime smo se vodili pri svakom koraku razvoja Joggera. Poslušali smo svoje kupce i ponudili im automobil koji može baš sve,” rekao je Denis, direktor razvoja Joggera.

Ideja koju nije bilo jednostavno sprovesti u delo

Jogger je nasledio pustolovni duh sličan koji imaju Sandero Stepway i Duster i iskazuje ga kroz krovne nosače koji se protežu celom dužinom krova. Ugradnja ovakve opreme u Evropi je započela 1970., a prvobitno je služila za pričvršćivanje krovnih kofera ili dodatnih poprečnih nosača za predmete na krovu. Ipak, ljudi su i dalje morali da kupuju nosače kofera i poprečne nosače i da gube vreme na njihovo postavljanje i skidanje sa krova. Iako se u prvi mah može činiti kao zanemarljiv problem, Dacijini razvojni timovi daju veliku pažnju upravo takvim pojedinostima. „U početnoj fazi projekta smo došli na ideju da pretvorimo uzdužne nosače u poprečne ”, objašnjava Denis. Lako za reći, ali teško za napraviti: sistem je morao da bude jednostavan za ugradnju, praktičan za korišćenje i, svakako, relativno povoljan.

Pojednostavljen ručni sistem

Dacia sa svakim novim modelom nastoji da ponudi kvalitetan i cenovno pristupačan proizvod koji objedinjuje esencijalne i praktične funkcije, ali to podrazumeva hvatanje u koštac sa ograničenim budžetom. Srećom, upravo se u nuždi javljaju najbolje ideje. Umesto skupocenog automatskog sistema, tim je razvio pojednostavljen ručni sistem koji zahteva upotrebu posebnog ključa, smeštenog u pretincu za rukavice, a sam postupak ugradnje traje manje od jednog minuta. Nosači se vrlo lako postavljaju i, pre nego što kažete „Volim Daciju!”, krov vašeg automobila je spreman za utovar teških i glomaznih predmeta. „Položaj krovnih nosača je moguće promeniti za manje od jednog minuta. S obzirom da podnose opterećenje do 80 kg, na njima možete da prevezete gotovo sve što poželite”, dodaje Denis. Najvažnije nam je bilo da sistem modularnih krovnih nosača bude pristupačan svima. Izuzev početne verzije, sistem je dostupan u svim verzijama modela Jogger, uključujući i drugi nivo opreme za koji se predvidja da će biti najprodavaniji. Na to se svodi slušanje kupaca!

Najbolji način za beg od svega

Dacia Jogger nudi sve što je ljudima potrebno u svestranom porodičnom automobilu koji spaja dužinu karavana i prostranost monovolumena. Dizajniran je za sve vrste putovanja, bila ona kratka ili dugačka. Modularni krovni nosači ističu avanturistički duh marke i podižu želju za otkrivanjem na novi nivo. Denis objašnjava sve to jednom metaforom – „Jednom kad postavite nosače i utovarite sve svoje dragocenosti, vaše vozilo se pretvara u sanke koje vašu porodicu i vas za čas odvoze na praznike!”.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Dileri beže od električnog Cadillaca

General Motors na velika vrata uvodi elektrifikaciju vozila, ali značajan procenat dilera ne želi ...

Kako protiv centrifugalne sile na točku Tuatare

Retki kupuju hiperautomobile, ali tehnologija u njima može biti zanimljiva mnogima kao na primer ...

Test Peugeot 408 Hybrid GT 225

Test Peugeot 408 Hybrid GT 225 je test modela koji bi mogao postati rodonačelnik ...

Mazda će pokazati dva nova koncepta u Tokiju

Mazda će pokazati buduće trendove u tehnologiji pogona kao i u dizajnu eksterijera sa ...

Nova sportska sedišta iz Opela

Opel je predstavio novu generaciju sportskih sedišta, koja će se opciono moći dobiti u ...

Test – Geely Coolray 1.5 GF+

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ je SUV B segmenta koji dimenzijama i opremom ...