fbpx

Opel je predstavio novu Insigniu u sportskoj GSi verziji, koja sa manje snage uspeva da bude brža od OPC prethodnika. Premijera je zakazana za septembar, a uz benzinac stićiće i dizel verzija Insignie GSi

Foto: Opel

Među opelove sportske perjanice vratila se oznaka GSi, koja je bila tradicionalan sufiks oznaci modela još od Mante i Kadetta iz 1984. Iako je nova Insignia GSi razvijena od strane OPC (Opel Performance enter), ipak za razliku od prethodnika neće nositi oznaku OPC. Sa druge strane ima sve što i prethodnik, pa i dosta preko toga.

Foto:Opel

Insignia GSi je uspela sa svojih relativno skromnih 260 KS da na čuvenom “Zelenom paklu”, stazi Nurburgring postavi bolje vreme od od odlazeće Insignie OPC koja ima čitavih 325KS. Tajna je kao prvo u dijeti kroz koju je nova Insignija, iako veća od stare, uspela da “smrša” 160 kilograma. Veliki 2.8 litarski V6 turbo ustupio je svoje mesto mnogo manjem i lakšem 2.0 turbo četvorocilindrašu, čime je balans vozila značajno poboljšan u odnosu na stražnji deo. Takođe, iako i stara i nova jurilica iz Oela imaju pogon na svim točkovima, novi sistem ima stražnji razdelnik snage kojji umesto klasičnog diferencijala ima sa lamele koje dozvoljavaju asimetričnu i efikasniju isporuku snage među stražnjim točkovima, čime je gotovo eleiminisano podupravljanje vozila. Da ceo ovaj paket snage može i da se što pre zaustavi brine se četvoroklipni Brembo kočioni sistem, sa diskovima prečnika 345mm. Ovako veliki diskovi našli su dovoljno mesta u točkovima od 20”. Razumljivo, ogibljenje Insignie GSi nema mnogo veze sa standardnom verzijom. Vozilo je spušteno za 10mm, a dodati su i mnogo tvrđi sportski amortizeri, što u paketu sa izmenjenom postavkom upravljačkog sistema donosi daleko agilnije i direktnije upravljanje.

Foto: Opel

Prenos snage je preko osmostepenom automatskog menjača, a papučicama za promenu stepena prenosa na upravljaču, a vozač može birati između tri postavke dinamike vozila koja menja karater odziva papučice gasa, trenutak promene stepena prenosa i osetljivosti upravljanja. Četvrti Competition mod, ekskluzivan za GSi uključuje se preko prekidača ESP-a, i potpune isključuje sve vozačke asistencije, čime bi dobrom vozaču trebao pružiti maksimalan užitak.
Uz snagu i ogibljenje ide i adekvatan enterijer, a pre svega sportska sedišta sa povišenim naslonom i posebnim sigurnosnim pojasevima, što ne znači da se mora odreći grejanja i ventilacije kojima su ova sedišta opremljena.

Foto: Opel

Insignia GSi će svoju službenu premijeru imati u septembru u Frankufirtu, a prodaja bi trebala početi do kraja ove godine. Pored benzinske, najavljena je i dizel verzija ovog istog modela.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

5* Akcija za dezinfekciju i održavanje klime u Hondi

Kompanija Delta Automoto poziva vozače Honda automobila da iskoriste priliku za dezinfekciju vozila Kompanija ...

Mercedes-Benz 300 SLR – jedinstven za sva vremena

Uz preminulog Ser Strlinga Mossa ne smeju se zaborviti njegovi podvizi na trkačkim stazama, ...

Srećan 50-i rođendan VW K70

Možda nekome deluje nevažan 20. oktobar 1970. ali tada je dobrim delom počela nova ...

Sa piste legalno na ulicu – Lamborghini Huracan STO

Uporedo sa promenom prvog čoveka kompanije i vestima o mogućoj prodaji, Lamborghini je predstavio ...

Trump uvodi carinu na automobile iz Nemačke

Nemački proizvođači su se našli na udaru Predsednika SAD Donalda Trumpa. Kao piše ugledni ...

Formula 1 – Verstappenu pol pozicija u Japanu

Formula 1 – Verstappenu pol pozicija na stazi Suzuka u Japanu, a uz Pereza ...