fbpx

Kriza sa čipovima je nekim proizvođačima donela napredak

Kriza sa nedostatkom čipova u auto industriji koja je obeležila 2021. godinu nekima je čak i pogodovala i donela rast prodaje u Evropi

Evropska prodaja automobila je u decembru pala za 22% čime je zaokružena prodajna 2021. godina koju je obeležila kriza izazvana nedostatkom čipova i poluprovodnika. Prošla godina protekla u borbi za raspoložive čipove, a bilans prodaje novih automobila u Evropi nije sjajan. Prodaja je dodatno pala za 1.5% u odnosu na 2020. kada je tržište pogodio prvi talas pandemije Covid-19 virusa.
U Evropi je u 2021. godini prodato ukupno 11.77 miliona vozila, a godina je bila izuzetno nestalna po pitanju modelne ponude. Proizvođači automobila favorizovali su modele na kojima najviše zarađuju, a ne kojih najviše prodaju, a pored toga i proizvodnja električnih automobila uzima sve više maha. Prognoze da će se u 2021. tržište oporaviti od posledica pandemije ispostavile su se kao netačne. Obzirom da je u Evropi pre pandemije u 2019. godini prodato 15.8 miliona vozila, brojke kažu da je pad prodaje u 2021. čitavih 25%
Podaci o prodaji pokazuju da su najbolje prošli proizvođači koji su se najbolje snašli pri nabavci poluprovodnika, ili koji su imali dovoljno velike zalihe. Pre svega Hyunda i Toyota su ostvarili značajna povećanja volumena prodaje, dok su drugi, kao što su Renault, Daimler i Volkswagen Groupa zabeležili velike padove.
Uprkos brojnim problemima u proizvodnji, Volkswagen Grupa ostala je broj jedan u Evropi, ali je uz 1.27 miliona prodatih vozila zabeležila pad od 6.2%. Uprkos padu prodaje od 2.3% Peugeot može da bude zadovoljan rezultatima, obzirom da je sa 724.383 prodata vozila zauzeo drugo mesto.
Toyota, koja je godinu završila na trećem mestu sa samo 20.000 prodatih vozila manje od Peugeota, najviše je napredovala obzirom da je 2020. godine u Evropi bila na petom mestu. Japanska marka ostvarila je evropski rast prodaje od čak 10%. Ipak, najveći dobitnik prema statistici evropske prodaje u 2021. je Hyundai Grupa sa rastom od čak 21%, i porastom tržišnog udela sa 7% na 8.7%.

Marka

Prodaja 2021

Procenata u odnosu na 2020.

Volkswagen Grupa

1,274,137

−6

Peugeot

724,383

−2

Toyota

712,574

+10

BMW

682,895

+1

Renault

678,736

−17

Mercedes

642,948

−13

Audi

597,428

−1

Skoda

589,170

−9

Ford

523,970

−19

Hyundai Grupa

515,886

+22

Izvor: ACEA

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kako se pravilno sedi za upravljačem?

Na žalost, ulice su nam prepune „Šumahera“ koji svojim sedenjem od automobila prave Formulu ...

Peugeot je predstavio revolucionarni 9X8 za Leman

Upravo predstavljeni Peugeot 9X8 koji se sprema za WEC šampionat još nije ni prišao ...

Nio najavio liniju EV sedana ET Preview konceptom

Nio je iskoristio priliku da na Salonu automobila u Šangaju predstavi koncept svog prvog ...

Prvi BMW „Neue Klasse“ stižu srednom decenije

Prvi BMW Neue Klasse odnosno Nove Klase, kako za sada Bavarci nazivaju novu generaciju ...

Da li znate ko i kada je napravio prve livene aluminijumske naplatke?

Liveni aluminijumski naplatci postali su gotovo neizostavni deo putničkih pa i teretnih vozila. A ...

Mračna verzija velikog SUV-a: Tahoe Custom Midnight Edition

Chevrolet je prošlog leta otkrio Tahoe Custom Edition, specijalnu varijantu sa fokusom na upotrebljivosti. ...