fbpx

Lucid predstavlja moćan i lagan elektro pogon

Lucid predstavlja moćan i lagan trkački elektro pogonski sklop od 469 KS koji teži samo 35 kilograma

Lucid predstavlja moćan i lagan elektro pogonski sklop od 469 KS koji teži samo 35 kilograma. Svaki iole veći proizvođač automobila svoje mesto traži i u auto-sportu kako zbog promocije tako i zbog prilike za testiranje naprednih tehnologija, koje se pre ili kasnije u modifikovanom oblku mogu naći i u serijskim drumskim vozilima. Lucid, koji je specijalista za električne automobile, svoje mesto je našao u trkama električnih vozila za koje je pripremio fascinantan elektro pogonski sklop. Iako Lucid to zvanično ne piše, nego deklariše vrhunsko takmičenje električnih jednoseda, reč je o Formuli E koja je upravo ušla u novu sezonu i to sa bolidima nove konstrukcije i pogona. A ključna reč je upravo u jednosedima koji od prve trke sezone 2023. imaju pogon i na prednjoj osovini, koji osim dodatne snage glavnom motoru na zadnjoj osovini, donose i dodatnu sposobnost rekupercije energije pri kočenju.
Lucidov pogonski sklop u jednom kućištu kombinuje elektromotor, diferencijal i inverter struje, a ceo sklop ima masu od neverovatnih 35 kilograma, obzirom na 469 KS koliko sistem ima. Prema Lucidu, rotor može da se zavrti do maksimalnih 19.500 o/min, a ima isti sistem namotaja i microjet sistem hlađenje kakvi se nalaze u serijskom modelu Lucid Air. Iako je ovaj elektro pogonski sklop fascinantan, Lucid ne želi da otkriva tehničke detalje i podseća da je u potpunom intelektualnom vlasništvu kompanije Lucid, koja ga i proizvodi u pogonu Lucida u Kaliforniji.

Foto: Lucid

Peter Rawlinson koji je CEO i CTO Lucida kaže: „Sa neverovatnom specifičnom snagom od 14.6 KS/kg i neverovatnu sposobnost rekuperacije energije, naš pogonski sklop će nastaviti tamo gde su u prethodnim sezonama započele revolucionarne baterije. Za Lucid, transfer tehnologija između sporta i serijskih automobila je dvosmeran. Novi pogonski sklop za trkačke automobile direktan je derivat pogonskog sistema razvijenog u kompaniji Lucid, i dokazan u svakom modelu Lucid Air. Uzbudljiva mi je pomisao da bi se neka rešenja za trkačke automobile mogla naći u našim serijskim putničkim automobilima“.
Sezona Formule E 2023 počela je 14. januara trkom u Meksiko Sitiju, a naredne dve trke voze se u Saudijskoj Arabiji u dva dana, 27. i 28. januara. Treća generacija bolida Formule E bi trebala biti dosta brža nego do sada, kao i maksimalna brzina koja je ograničena na 320 km/h.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kia spremila EV koncept za sajam u Ženevi

Kia Motors Europe će na predstojećem salonu automobila u Ženevi predstaviti koncept električnog vozila ...

Honda se (opet) povlači iz Formule 1

Japanska kompanija Honda je taman počela da postiže rezultate, a sada se ponovo povlači ...

Nissan Max-Out Convertible Concept pogled u budućnost

Nissan Max-Out Convertible Concept biće uskoro predstavljen kao pogled u budućnost japanske marke Nissan ...

Mašta može svašta: ovaj Barbie karting je pomalo zastrašujuć

„Brzo. Opasno. Zastrašujuće. I glupavo.“ Ovo su opisi dva čoveka koji su stvorili Barbie ...

Češka firma predstavila svoj retro kupe sa modernim pogonom

Češka firma, MW Motors, predstavila je električni automobil za koji tvrdi da nije koncept, ...

Prvi pogled na Lexus ES

Lexus je publikovao jednu jedinu službenu fotografiju novog ES-a pred premijeru u Pekingu Toyota ...