fbpx

Predstavljeni Ferrari SF90 XX Stradale i Spider

Predstavljeni Ferrari SF90 XX Stradale i Spider koji u specijalnom i ograničenom izdanju imaju 1016 KS

Predstavljeni Ferrari SF90 XX Stradale i Spider koji u specijalnom i ograničenom izdanju imaju 1016 KS. Iako iz Maranella poručuju da će ovo biti ograničene serija oba medela, biće ih proizvedeno relativno mnogo – 799 komada SF90 XX Stradale i 599 komada Spider verzije. Dodatna vest kaže da su, za razliku od dosadašnjih XX modela koji su bili namenjeni isključivo za stazu, SF90 XX Stradale i Spider biti legalni za drum.
Obe verzije SF90 XX za pogon koriste 4.0 twin-turbo V8 motor i tri elektromotora, od kojih je jedan smešten između motora i menjača, a dva pokreću prednje točkove. Međutim, za razliku od standardnog Ferrarija SF90, SF90 XX Stradale i Spider imaju više snage. Umesto 986 KS, XX verzije imaju 1016 KS.
Motor sa unutrašnjim sagorevanjem umesto 769 KS u SF90 XX Stradale ima 786 KS. V8 je dobio nove klipove, specifičnu obradu komore za sagorevanje i poliranu usisnu i izduvnu granu. Takođe, usisna grana je pomerena bliže protivpožarnom zidu, kako bi zvuk motora dopirao više do kabine. Kako bi uštedeli 3.5 kilograma u masi vozila, inženjeri su uklonili sekundarni sitem za dovod vazduha u motorski prostor. I elektromotori su unapređeni kako bi proizveli 229 umesto 217 KS, ali baterija je zadržana na kapacitetu od 7.9 kWh. Kada se voze na struju SF90 XX Stradale i Spider mogu da pređu oko 25 kilometara, a maksimalna brzina u EV modu je 135 km/h.
SF90 XX Stradale i Spider imaju dodatnu „boost“ funkciju kada se koristi Qalifying mod vožnje. Sistem dodaje više snage na izlasku iz krivine a Ferrari tvrdi da to donosi 0.25 sekundi po krugu na stazi Fiorano. Baterija ima dovoljno energije za 30 ovakvih „boost“-ova.Menjač je i dalje neizmenjeni osmostepeni DCT, ali revidirani softver donosi specifičan zvuk prilikom promena stepena prenosa, koji je sličan zvuku koji se proizvodi pri puštanju gasa na visokim obrtajima.
SF90 XX Stradale i Spider do 100 km/h stižu za 2.3 sekunde i imaju maksimalnu brzinu od 320 km/h, a za bolje kočenje brine se unapređen kočioni sistem sa diskovima prečnika 390 mm na prednjoj osovini, umesto 360 mm. Novi ABS Evo kontroler radi sa 6W-CDS senzorom kako bi imao podatak o brzini kretanja vozila i prilagodio optimalnu raspodelu sile kočenja.
Ferrari je uneo i izmene na karoserije SF90 XX Stradale i Spidera kako bi izgledali još agresivnije, ali i aerodinamički bili efikasniji. Pod vozila je redizajniran i generiše 45 kilograma više nizgona pri 250 km/h.
Na svom zadnjem delu SF90 XX Stradale i Spider imaju fiksni spojler. Ferrai poručuje da su SF90 XX Stradale i Spider prvi modeli legalni za saobraćaj imaju fabrički ugrađeno zadnje krilo još od modela F50, a pri 250 km/h, SF90 XX Stradale generiše ukupno 530 kg aerodinamičkog nizgona.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Bugatti Centodieci – 110 se vratio

Bugatti se vratio na Pebble Beach i vratio oznaku 110, kao omaž EB 110 ...

WRC pobeda Evansu, Loeb na podijumu

Na 5. WRC događaju sezone 2020. u Turskoj, pobeda je pripala voaču Toyote, a ...

Porsche pravi veliki električni SUV

Porsche priprema veliki električni SUV – saopštili su zvaničnici kompanije i dodali da projekat ...

Diler klasičnih automobila, JD Classics, na ivici bankrota

Klasični automobili su u protekloj deceniji možda postali popularniji nego ikad, što ne znači ...

Red Bull ponovo menja vozače na pola sezone

Red Bull, poznat kao tim nemilosrdan prema svojim vozačima, to je ponovo pokazao Alexander ...

BMW 520d x-Drive – mali motor ali tehničar

BMW je u maju predstavio osveženu Seriju 5, koju je u aktuelnoj evoluciji prodao ...