fbpx

Formula 1 – Red Bull istražuje veštačku inteligenciju?

Formula 1 – Red Bull istražuje mogućnosti veštačke inteligencije u dizajniranju bolida i to uz saglasnost Adriana Neweya

(Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202306300465 // Usage for editorial use only //

Formula 1 – Red Bull istražuje mogućnosti veštačke inteligencije (AI) u dizajniranju bolida i to uz saglasnost Adriana Neweya. AI, odnosno veštačka inteligencija postaje sve više deo stvarnosti, koja prevazilazi scenarije holivudskih fimova. Tim Red Bull, je sa 12 uzastopnih pobeda trenutno rekorder u istoriji Formule 1, a po svemu sudeći taj rekord će još više unapređivati. Međutim, stav tima je da čak ni ovakva dominacija ne dozvoljava luksuz opuštanja.
U potrazi za još boljim performansama Red Bull će nova rešenja potražiti uz pomoć veštačke inteligencije, i to uz blagoslov tehničkog direktora Red Bulla Adriana Neweya, poznatog po tome da je inženjer starog kova, koji svoja rešenja i dalje stvara na crtaćoj tabli, bez pomoći kompjutera. Tako barem tvrdi Craig Skinner, glavni dizajner tima Red Bull.
Godinama unazad je AI korišćen u Formuli 1 za pripreme i treninge vozača, koji su kroz razne simulacije upoznavali staze i unapređivali svoje sposobnosti van staze. Prema izjavi Skinnera, veštačka inteligencija stiže i u projektovanje samih bolida.

(Photo by Dan Mullan/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202306180008 // Usage for editorial use only //

“Sve se svodi na unapređenje performansi, a AI je polje koje se istražuje. Samo, da bi se AI koristio, timovi Formule 1 moraju unapred da znaju šta njihov F1 bolid može činiti bržim. Veštačku inteligenciju mi moramo da naučimo šta zapravo želimo i šta tražimo i očekujemo. Zbog toga, i uz AI mnogo toga se svodi na znanje i sposobnosti ljudi u projektnom timu. Mi AI moramo da naučimo šta bolid Formule 1 čini brzim, šta želomo od aero paketa, kakvu voznu dinamiku želimo od bolida. Tako da, mi koristimo AI, i istražijemo mogućnosti AI, ali na kraju dana ipak sve počinje od našeg razumevanje problema”, kaže Skinner za Red Bull podkast.
Najveći deo razumevanja problema i izazova koje ima tim Red Bull, a pogotovo sa danas akuelnom “ground effect” aerodinamikom, i dalje počinje od Adriana Neweya. Iako Max Verstappen čini važnu kariku u lancu uspeha tima, beskompromisna filozofija i pristup koji ima Newey su pokretači F1 tima Red Bull.

(Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202304290892 // Usage for editorial use only //

Skinner kaže: “Nikada nemojte praviti kompromise kaže Newey. Kod njega je sve podređeno performansama, i ništa drugo nije bitno. Kada sam ja došao u Formulu 1 2006. i kada je kasnije u tim došao Newey to je bio prvi bolid Formule 1 na kojem sam radio. Newey je potpuno promenio način razmišljanja kako projektovati automobil u Formuli 1. Sve je bilo podređeno još boljim performansama, i to je ta njegova jedinstvena vizija po kojoj se radi”.
Iz ugla Neweya i tima Red Bull bilo bi sasvim uredu na stazu izvesti ružan automobil sve dok je dovoljno brz. “Izgled se ne računa. Ako nešto izgleda grozno, ali automobil čini bržim, stavićemo to na naš RB”, kaže Skinner.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Renault i Dacia spremni za Sajam u Ženevi

Renault i Dacia: Noviteti na Ženevskom salonu automobila 2019 Novi Renault Clio Model Clio ...

Novi život za Issetu, zove se Microlino i ide na struju

Nekadašnja Isseta koju je pravio BMW dobila je naslednika, koji ima sve predispozicije da ...

Zbog WLTP plug in-hibridi povučeni iz prodaje

Stupanje na snagu WLTP standarda merenja emisije izduvnih gasova, donelo je probleme proizvođačma Volkswagen, ...

Spektakl u poslednja četiri kruga Formule 1 u Bakuu

Verstappen već video cilj, ali izgubio pobedu zbog pneumatika četiri kruga pre kraja trke ...

Volkswagen gasi barem jedan MPV u korist SUV-a

Pad potražnje za mini-vanovima usloviće da Volkswagen ugasi barem jedan MPV u korist traženijih ...

Plug-in hibridni pogon biće kratkog daha?

Plug-in hibridni pogon viđen je kao prelazno rešenje od SUS ka elektromotorima, mogao bi ...