fbpx

Izbori u SAD i EU mogli bi da utiču modele Alfa Romeo

Izbori u SAD i EU mogli bi da utiču na buduće električne modele Alfa Romeo iako je u planu pandan Ferrari Purosangeu

Alfa Romeo

Izbori u SAD i EU mogli bi da utiču na buduće električne modele Alfa Romeo iako je u planu pandan Ferrari Purosangeu. Izvršni direktor Jean-Philippe Imparato nada se da će lansirati veliki, sportski SUV po uzoru na Ferrari Purosangue koji će biti usmjeren na SAD i Kinu 2027. godine, ali geopolitički i tržišni trendovi bi umjesto toga mogli favorizirati mali hečbek. Rukovodioci Alfa Romea kažu da bi ishod evropskih izbora u junu i američkih predsedničkih izbora u novembru mogao da utiče na to koje će automobile lansirati 2027. U SAD bi povratak u Belu kuću za Donalda Trampa mogao da znači odlaganje ili zamrzavanje planova za države da slede Kaliforniju i efektivno zabrane automobile sa unutrašnjim sagorevanjem počevši od 2035. Tramp bi takođe mogao da poništi podsticaje iz Zakona o smanjenju inflacije predsednika Džoa Bajdena za prodaju električnih vozila proizvedenih u SAD ili sa visokim nivoom sadržaja u SAD. U Evropi, novi Evropski parlament mogao bi ponovo da razmotri plan koji zahteva prodaju vozila sa nultom emisijom štetnih gasova počevši od 2035. godine.

Alfa Romeo

To bi moglo da zakoči buduće modele Alfa Romea koji bi trebalo da budu uglavnom potpuno električni, uključujući planirani brzi SUV na platformi STLA Large, rekao je generalni direktor marke Žan-Filip Imparato novinarima u četvrtak u muzeju Alfa Romea, u blizini Milana. „Moj osećaj kaže da je makri Alfa Romeo potreban električni sportski automobil sličan modelu Ferrari Purosangue, ali takođe moramo da pazimo kako bi geopolitika i globalna tržišta mogli da evoluiraju, na kraju biram mali hečbek više orijentisan na Evropu, rekao je Imparato. Plan proizvodnje Alfa Romea je zamrznut do 2026. Pre kraja godine biće doneta odluka da li će novi proizvod za 2027. biti veliki SUV namenjen uglavnom Severnoj Americi i Kini, ili mali električni hečbek fokusiran na Evropu. Imparato je rekao da je veliki SUV ključan za pomoć Alfa Romeu da ostvari svoj cilj koji je 40 odsto prodaje van Evrope, u odnosu na sadašnjih 18 odsto. Imparato je rekao da je uveren da će razvijena tržišta, uključujući Evropu i SAD, na kraju preći samo na električnu energiju, ali da put do tamo još nije jasan i da bi mogao uključivati neravnine ili zaobilaznice. Alfa Romeo će 10. aprila predstaviti svoj prvi potpuno električni automobil, mali krosover Milano.

Alfa Romeo

Počeće u prodaji u septembru na tržištima gde je potražnja za električnim vozilima velika, uključujući Francusku, Holandiju i nordijske zemlje. Blaga hibridna verzija od 48 volti biće lansirana do kraja godine, ciljajući na tržišta na kojima elektrifikacija zaostaje, kao što su Italija i Španija. Milano će se prodavati u Turskoj, Severnoj Africi i Latinskoj Americi od 2025. Stellantis priprema svoju fabriku u Kasinu, u centralnoj Italiji, za proizvodnju automobila na platformi STLA Large, uključujući drugu generaciju srednjeg SUV modela Alfa Romeo Stelvio koji se očekuje u drugoj polovini 2025. Nakon toga će uslediti zamena za model Giulia, odnosno limuzina srednje veličine. Pogon Cassino, koji već proizvodi Giulia i Stelvio, kao i SUV Maserati Grecale, biće jedina Stellantis fabrika u Evropi koja proizvodi vozila na STLA Large platformi.
Platforma ima električnu arhitekturu od 800 volti i nuditi domet od više od 700 km za SUV vozila i još veći domet za limuzine. Zamene Giulia i Stelvio takođe će imati ICE varijante, ali detalji nisu otkriveni. Ovi modeli će koristiti drugačija, sportskija ogibljenja od vozila iz Severne Amerike koja koriste STLA Large, kao što je nedavno predstavljeni novi Dodge Charger, rekao je Imparato. Imparato je takođe rekao da će novi Stelvio biti prvi Stellantis model koji će predstaviti dve nove tehnologije: vlasnički operativni sistem STLA Brain i interfejs čovek-mašina STLA SmartCockpit. Neke od funkcija SmartCockpit-a mogle bi da se pregledaju na Stellantisovom danu tržišta kapitala koji je planiran za 14. jun u Auburn Hillsu u Mičigenu, rekao je Imparato. Alfa Romeo će se vratiti u kompaktni hečbek segment 2028. godine, prema planu proizvoda prikazanom na događaju u blizini Milana. Naslednik Đulijete biće izgrađen na platformi STLA Medium, koja se instalira u Stellantisovoj fabrici u Melfiju u Italiji, rekao je Imparato. Arhitektura STLA Medium debituje ove godine na Peugeot 3008 kompaktnom SUV-u, koji ima do 700 km električnog dometa. On je dodao da bi uspešna budućnost Giulietta mogla da generiše, uz razumna ulaganja, druge karoserije, uključujući kupe, kabriolet i roudster sa dva sedišta, kako bi se ponovo povezao sa kultnim Duettom koji je u SAD proslavio Dastin Hofman u filmu iz 1967. godine „Diplomac”.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Stephaneu Peterhanselu 14. titula na Dakar Reliju

Stephane Peterhansel je osvojio svoju 14. tiulu na Dakar Reliju u X-Raid Mini JCW ...

Mini se na velika vrata vraća na Dakar reli

Nakon ovogodišnjeg lošeg rezultata na Dakar reliju, Mini se sprema za veliki povratak, uz ...

Marka Pininfarina će imati liniju od pet modela

Pininfarina Battista počeće da stiže do svojih kupaca krajem 2020., a čini samo jedan ...

Honda uz novog šefa menja strategiju

Honda je u aprilu dobila novog šefa koji menja poslovnu strategiju japanskog automobilskog giganta ...

Novi problemi za Ford i povlačenje 500.000 vozila u servise

Novi problemi za modele Ford Escape i Bronco Sport – zbog opasnosti do požara ...

Airspeeder Mk3 spreman za trke električnih “automobila”

Za drugi deo ove godine najavljene su prve trke električnih letećih “automobila”, a predstavljen ...