fbpx

Novi Audi S3 je snažniji od Golfa R

Novi Audi S3 je snažniji od Golfa R a u svom Quattro pogonu dobio je razdelnik snage od moćnog RS3

Novi Audi S3

Novi Audi S3 je snažniji od Golfa R a u svom Quattro pogonu dobio je razdelnik snage od moćnog RS3. Kao što je i najavio, Audi peva svoje labudove pesme po pitanju pogona sa unutrašnjim sagorevanjem na putu ka poptuno električnim pogonima. A obećao je da će se od “cilindara” oprostiti sa najboljim što znai i ume.

Novi Audi S3

Novi Audi S3 nije “potpuno novi” nego “novi”, što znači da se radi o restilizaciji odnosnon osvežavanju modela na polovini životnog veka. Međutim, od pored uobičajenij novih farova i lajsni, osveženi Audi S3 dobija i neke zaista značajne i krupne novine, kao što je više snage.

Novi Audi S3

Kao model za 2025. godinu Audi S3 svoj pogon i dalje dobija od 2.0 TFSI, koji je sada pojačan na okruglo 333 KS i koji je u stanju da točkovima isporuči 420 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Uz ovo povećanje snaze za 23 KS i 20 Nm o donosu na do sada raspoloživo, Audi S3 postao je snažniji od VW Golfa R, što su mnogi i očekivali. Doduše, treba odmah napomenuti da Golf R tek treba da prođe kroz fazu restilizacije ove godine, pa nije isključeno da će sa snagom podići na nivo koji ima S3, a koji zapravo već ima u specijalnom i rasprodatom Golf R 333 Limited Edition izdanju.

Novi Audi S3

Pored 23 KS više, Audi S3 je dobio i krupnui mehanički novinu u svom sistemu prenosa. Zadnji diferencijal ima razdelnik obrtnih momenata, a uz potpuno novi Dynamic Plus mod vožnje, Audi S3 za 2025. godinu svojoj zadnjoj osovini može isporučiti većinu snage uz optimalnu i nezavisanu raspodelu zadnjim točkovima. Drugim rečima, iako novi Audi S3 službeno nema “drift” mod, njegova mehanička postavka da evidentno donosi. Zanimljivo je i da je “ler” gas sa 1.100 povišen na povisokih 1.300 o/min kako bi novi S3 imao još bolji polazak iz mesta, a inženjeri tvrde da je odziv na komandu papučicom gasa još direktniji i brži nego do sada. Svoj maksimalni obrtni moment agregat isporučuje između 2.100 i 5.500 o/min, a pri niskim i srednjim opterećenjima, turbokompresor uvek zadržava mogućnost da trenutno isporuči maksimalni nadpritisak punjenja. U odnosu na dosadašnji, novi S3 ima nešto kraće stepene prenosa, pa su i pomene stepena prenosa naviše i naniže nešto ranije.

Novi Audi S3

Rezultat unapređenja je da Audi S3 za 2025. godinu do 100 km/h ubrzava za 4.5 sekundi uz elektronski ograničenu brzinu na 250 km/h. Na točkovima od 19” fabrički se nalaze Falken performance pneumatici 235/35 R19, a u prednje točkove su ugrađeni perforirani diskovi većeg prečnika sa novim dvoklipnim kočionim čeljustima. U novi Audti S3 ugrađena je i nova generacija elektronske kontrole stabilnosti.
Sve navedene novine, ukljkučujući i LED svetla za dnevnu vožnju koje se mogu personalizovati odnose se na obe karoserijske verzije S3 – limuzinu i hatchback, a ponudu su dodate i četiri nove boje Ascari Blue, District Green, Arkona White i Progressive Red.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Zbog čega je Chevrolet C8 Corvette navodno odložen?

Ljubitelji sportskih automobila bili su spremni za otkrivanje C8 generacije Corvette na proteklom Salonu ...

Od jeseni novi 308

Peugeot je predstavio osveženi 308, koji će u salone stići na jesen ove godine. ...

Citroen Oli je više nego radikalan koncept

Citroen Oli je koncept porodičnog električnog automobila koji je toliko radikalan da prevazilazi Citroenovu ...

Novi Nissan GT-R stiže kao hibrid, naravno

Nissan GT-R jedna je od najstarijih još uvek aktivnih platformi na tržištu, ali neće ...

Renault 4 umesto točkova dobio elise i poleteo

Legendarni Renault 4 je proslavo 60. rođendan, a na poklon umesto točkova dobio elise ...

Red Bull ponovo menja vozače na pola sezone

Red Bull, poznat kao tim nemilosrdan prema svojim vozačima, to je ponovo pokazao Alexander ...