fbpx

Novi menjač za Mini

U Mini je konačno stigao Steptronic menjač sa dvostrukom spojnicom i sedam stepeni prenosa

Kupci će konačno moći da dobiju Mini sa troja i petora vrata kao i kabrio verziju sa Steptronic menjačem sa sedam stepeni prenosa i dvostrukom spojnicom.

Foto: Mini

Princip rada menjača je direktno preuzet sa trkačkih automobila. U osnovi reč je o dva prenosna sistema, odnosno vratila sa zupčanicima koji se nalaze u jednom kućištu. Jedan sistem je zadužen za parne stepene prenosa (2,4 i 6), dok je drugo vratilo zaduženo za neparne stepene prenosa (1,3,5,7 i vožnju unazad), a svako vratilo ima sopstvenu mokru spojnicu (kvačilo) koja je hlađenja uljem. Kao i kod trkačkih automobila, promena stepena prenosa naviše može se obavljati pod punim gasom, a menjačka kontrolna elektronika određuje tačan trenutak otvaranja jedne i zatvaranja duge spojnice. Promena stepena prenosa obavlja se u deliću sekunde, i što je najvažnije bez prekida protoka snage, odnosno isporuke obrtnih momenata točkovima. Ovim se postižu bolje performanse pri ubrzanjima, ali i ušteda u potrošnji goriva.

Foto: Mini

Elektronika novog menjača pripremljenog za Mini konstantno analizira dinamiku vožnje i namere vozača, tako da su izbegnute nepotrebne promene stepene prenosa pri svakom otpuštanju ili dodavanju gasa. Za dodatni užitak u dinamičnoj i sportskoj vožnji, ovaj prenosni sistem omogućava i kočenje motorom pred krivinom, tako što može biti povezan sa navigacionim sistemom koji analizira put koji je pred vozačem. Promene stepena nadole su ranije kako bi se proizveo efekat kočenja motorom, a ukoliko ubrzo sledi nova oštra krivina, elektronika će menjač zadržati u adekvatnom stepenu prenosa i za tu krivinu. Da bi ovo bilo moguće, menjač koristi brojne senzore koji prikupljaju podatke o brzini vozila, položaju papučice gasa, broju obrtaja motora itd.
Iako svakako omogućava dinamičnu vožnju, novi Steptronic menjač dozvoljava i ekonomičnu vožnju uključujući i „Coasting“ funkciju, koja otvara obe spojnice kada pri konstantnoj brzini vozač pusti papučicu gasa, pri čemu vozilo nastavlja da se kreće istom brzinom dok motor radi na minimalnim obrtajima.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

V12 ostaje u Pagani hiper automobilima do 2026.?

Regulative emisija štetnih gasova sve su strože, pa je ekološki prihvatljivije koristiti manje agregate ...

Toyota Aygo X 1.0 VVT-i X-Trend Canvas – Test

Toyota Aygo X 1.0 VVT-i X-Trend Canvas potvrđuje da još uvek ima života za ...

Mercedes-Benz Concept CLA-Class predstavljen u Minhenu

Mercedes-Benz Concept CLA-Class predstavljen u Minhenu, a od futurističkog dizajna važnija je MMA platforma ...

Mitsubishi ipak planira povratak Lancer Evolutiona?

Mitsubishi Lancer Evolution rođen je iz relija i „vaspitan“ za ulicu, a tokom godina ...

WRC – Tanak se vraća u Hyundai i20 Rally 1

WRC – Tanak se vraća u Hyundai i20 Rally 1 nakon samo jedne sezone ...

5 Euro NCAP zvezdica za Renault Captur

Novi Renault Captur je osvojio maksimalnih pet zvezdica za sigurnost na testiranjima Euro NCAP-a, ...