fbpx

Novi menjač za Mini

U Mini je konačno stigao Steptronic menjač sa dvostrukom spojnicom i sedam stepeni prenosa

Kupci će konačno moći da dobiju Mini sa troja i petora vrata kao i kabrio verziju sa Steptronic menjačem sa sedam stepeni prenosa i dvostrukom spojnicom.

Foto: Mini

Princip rada menjača je direktno preuzet sa trkačkih automobila. U osnovi reč je o dva prenosna sistema, odnosno vratila sa zupčanicima koji se nalaze u jednom kućištu. Jedan sistem je zadužen za parne stepene prenosa (2,4 i 6), dok je drugo vratilo zaduženo za neparne stepene prenosa (1,3,5,7 i vožnju unazad), a svako vratilo ima sopstvenu mokru spojnicu (kvačilo) koja je hlađenja uljem. Kao i kod trkačkih automobila, promena stepena prenosa naviše može se obavljati pod punim gasom, a menjačka kontrolna elektronika određuje tačan trenutak otvaranja jedne i zatvaranja duge spojnice. Promena stepena prenosa obavlja se u deliću sekunde, i što je najvažnije bez prekida protoka snage, odnosno isporuke obrtnih momenata točkovima. Ovim se postižu bolje performanse pri ubrzanjima, ali i ušteda u potrošnji goriva.

Foto: Mini

Elektronika novog menjača pripremljenog za Mini konstantno analizira dinamiku vožnje i namere vozača, tako da su izbegnute nepotrebne promene stepene prenosa pri svakom otpuštanju ili dodavanju gasa. Za dodatni užitak u dinamičnoj i sportskoj vožnji, ovaj prenosni sistem omogućava i kočenje motorom pred krivinom, tako što može biti povezan sa navigacionim sistemom koji analizira put koji je pred vozačem. Promene stepena nadole su ranije kako bi se proizveo efekat kočenja motorom, a ukoliko ubrzo sledi nova oštra krivina, elektronika će menjač zadržati u adekvatnom stepenu prenosa i za tu krivinu. Da bi ovo bilo moguće, menjač koristi brojne senzore koji prikupljaju podatke o brzini vozila, položaju papučice gasa, broju obrtaja motora itd.
Iako svakako omogućava dinamičnu vožnju, novi Steptronic menjač dozvoljava i ekonomičnu vožnju uključujući i „Coasting“ funkciju, koja otvara obe spojnice kada pri konstantnoj brzini vozač pusti papučicu gasa, pri čemu vozilo nastavlja da se kreće istom brzinom dok motor radi na minimalnim obrtajima.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nije Jeep nego Mahindra ali je vrlo privlačan

Za sve one koji su zaboravili, Mahindra ima pravo da proizvodi Jeep Wrangler, a ...

Test Hyundai Tucson Hybrid – korak u novu klasu

U C SUV segmentu ultra bogatom zanimljivom ponudom Hyundai se odavno izborio za svoju ...

Škoda Epiq je električni crossover

Škoda Epiq je električni crossover i jedan od šest električnih modela koje će češka ...

Amazon i Hyundai Motor Company partneri

Amazon i Hyundai Motor Company objavili široko strateško partnerstvo s ciljem da kupcima pruže ...

Toyota predstavila RAV 4 plug-in hibrid

Toyota je na salonu u Los Anđelesu prestavila najsnažniji do sada i prvi plug-in ...

Renault Trezor najlepši na Concorso d’Eleganza Villa d’Este

Renaultov koncept električnog vozila pod imenom Trezor je od strane žirija Concorso d’Eleganza Villa ...