fbpx

Demon iz pakla za drag strip i ulicu

MUSCLE CAR scena je dobila dosad najbrutalnije izdanje, automobil pred kojim posustaju najbrži supersportisti sveta.

Razumljivo, i dalje govorimo o dominaciji u pravolinijskom ubrzanju. O voznoj dinamici ovde nema ni govora, a upravljač je tu samo akademska pojava. Ime mu je Dodge Challenger SRT Demon, a predstavlja se kao automobil s najboljim ubrzanjem u konkurenciji serijskih automobila. 96 km/h uhvati za neverovatnih 2,3 sekundi, dok će četvrt milje preleteti za 9,65 sekundi s izlaznom brzinom od 225 km/h.
Srce automobila je i dalje 6.2 V8 iz Hellcat verzije, ali značajno ojačan. I inače najjači mucle-car je ojačao sa 717 na 852 KS. Vozaču je na raspolaganju i monstruoznih 1.044 Nm obrtnog momenta, što je brojka koje se ne stide ni kamioni.

Da bi sve to postigli u Dodgeu su odlučili ugraditi veći kompresor, povećan je i nadpritisak punjenja, a pored brojnih prepravki u ovo monstruozno mehaničko čudovište od agregata, dve dvostepene pumpe ubacuju silne litre goriva, sve do 6.500 o/min.

Demonski Challenger bukvalno gužva asfalt ispod sebe postižući neverovatnu silu uzdužnog ubrzanja od 1,8 g, najviše što je ikada postigao jedan serijski automobil.
Pritom Guinness kaže da je jedini u svetu koji izlazi iz fabrike spreman da od siline ubrzanja podigne prednje točkove u vazduh. Prvi je i sa fabrički ugrađenim 315/40 R18 radijalnim pneumaticima za trke ubrzanja.
Challenger SRT Demon je i prvi za drumski legalan auto na visokooktansko gorivo, ali u tom slučaju potreban je dodatni modul. I da, i ovdje su dva ključa za startovanje motora, jedan s limitom snage na oko 500 KS i drugi, crveni, koji oslobađa pun kapacitet paklene mašine.
Treba pomeuti da je TorqueFlite 8HP90 osmostepeni automatski menjač dodatno unaprijeđen, a tu je i launch control koji drži auto do 2.350 o/min.
Demonski Challenger je stvoren za ozbiljnu trku. Stražnjih sedišta nema, nema ni suvozačkog, a uklonjeni su i suvišni elementi opreme kao što su zvučnici, njih čak 16. Samo ovim je izgubljeno 90 kg.
Prodaja Demona počinje na leto, a serija je limitirana na 3.000 primeraka. Ciena je nepoznata i nebitna, ovo je auto koji će biti vruća roba. A ima i još nešto zanimljivo – vozilo dolazi sa garancijom od tri godine i 36.000 milja, odnosno 5 godina na pogon ili čak 60.000 milja. Pa i nije malo za jednog rasnog trkača, a Dodge jako veruje u svoj kvalitet.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test – Volkswagen ID.4 Pro Performance

Volkswagen je uložio mnogo novca i vremena u razvoj MEB platforme za električna vozila ...

Renault misli na zabavu u vožnji

Treba se zabaviti dok automobil vozi, pa je zbog toga Renault kupio 40% deonica ...

C3 Aircross – još jedan mali SUV

Nakon premijere modela C5 Aircross Citroen će u novembru na tržište izbaciti još jedan ...

Zvuk Lamborghini Revuelta V12 na ploči

Zvuk Lamborghini Revuelta V12 na ploči i to nije sve što če obradovati ljubitelje ...

Toyota predstavila GA-B platformu za male automobile

Toyotin razvoj novih platformi u skladu sa Toyota New Global Architecture (TNGA) filozofijom, omogućio ...

Euro 7 norma štiti kineske proizvođače kaže Tavares

Carlos Tavares CEO Stellantisa ponovo je javno istupio protiv Euro 7 norme i upozorio ...