fbpx

Razvodi i novi brakovi u Formuli 1

Uveliko se priča da je razlaz tima McLaren i Honde gotova stvar, i da je samo pitanje trenutka kada će vest biti objavljena. Samo, kakvi se još razvodi i brakovi iz interesa vide kao mogući

Foto: Red Bull Racing/ExxonMobil

Prema svim izvorima bliskim Formuli 1 razlaz Honde i McLarena je gotova stvar i samo treba da bude saopšten. Prema šefu McLarena, Zaku Brownu kockice su počele da padaju na svoja mesta. McLaren i Honda se razilaze, svako nezadovoljan na svoj način. Hondini motori pokretaće bolide tima Toro Rosso, a iz ovog, junorskog tima velikog Red Bulla, u paketu odlaze Renault sa motorima i Carlos Sainz. Motori stižu u McLaren, a Sainz seda u fabrički bolid Renaulta. Uz sve to, Alonso ostaje u McLarenu još dve godine, za 20 miliona po godini. Neki ovu kombinaciju vide kao dobru, drugi kažu da će McLaren sada morati da pokaže koliko vredi bez zaklanjanja iza nedovoljno snage i nepouzdanosti Honde. Honda u protekle tri godine nije mnogo pokazala, naprotiv. Njena pogonska grupa nije imala ni snage ni pouzdanosti. Međutim, prema najnovijoj izjavi bivšeg velikog šefa Formule 1 Berniea Ecclestonea, McLaren je kriv za Hondine neuspehe. Prema čveku koji je praktično stvorio današnju Formulu 1, tim McLaren se više svađao i raspravljao sa Hondinim stručnjacima nego što je dolazio sa konstruktivnim idejama i predlozima. Tako kaže neko ko jako dobro zna odnose u padoku ovog cirkusa vrednog silne milijarde.
Kako bilo, ako se stvari razviju prema pomenutom scenariju, možda Honda bude imala boljeg partnera od McLarena. A postoji i dodatni razvoj situacije – da Honda na miru razvije pogonsku grupu u junirskom timu, a kada dostigne šampionsku formu, pređe i u Red Bull, i da punu fabričku podršku šampionskom timu.

Foto: Red Bull Racing/ExxonMobil

Međutim, postoje i nova govorkanja po kuloarima F1. Sve su glasnija šaputanja da je Porsche ozbiljno zainteresovan da uđe u F1, naročito nakon povlačenja iz šampionata izdržljivosti. Nova moguća konstrukcija kaže da bi Porsche 2021. mogao kupiti tim Red Bull i pojaviti se kao proizvođački tim pod svojim imenom i sa spostvenom pogonskom jedinicom. U ovu mogućnost uklapa se i sada već višegodišnje nezadovoljstvo Dietricha Mateschitza rezultatima i dobijenim promotivnim efektima u odnosu na ogromna ulaganja, koji su doveli i do nekoliko “pretnji” da će se povući iz F1. Porsche bi mogao preuzeti tim, Red Bull ostati sponzor sa mnogo manje ulaganja, a govorkanja idu dotle da bi i Christian Horner ostao šef tima, a baza u Engleskoj u Milton Keynesu. Logik ima, sve je na prodaju pa i tim koji je osvojio četiri titule šampiona za redom.

Foto: Red Bull Racing/ExxonMobil

Samo, i ovde ostaje ogroman rizik po Porsche, da uprkos ulaganjima za uzvrat dobije samo osrednje rezultate. A to se dešavalo, bez obzira na praktično neograničena sredstva i uložen trud i Fordu i Hondi i Toyoti. Doduše, svakako su realna pitanja šta je dovelo do njihovog neuspeha, ali slabi rezultati ostaće evidentni.
Kako bilo, čak i ako su sve ovo govorkanja, zanimljiva su i razne kombinatorike je bilo i biće, a na kraju i novi vlasnici F1 pokušavaju po svim frontovima da šampionat učine zanimljivijim, pa će i oni sigurno biti podrška za nove timove i kombinacije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Dakar Reli 2020 – četvrti dan, četvrti pobednik

Vožnja po pustinji Saudijske Arabije nastavlja da pokazuje zube, a četvrtog dana Dakar Relija ...

Toyota lansirala novi sportski GR86

Novi GR86 je Toyotin treći globalni GR model, koji čini “moćnu trojku” čistokrvnih sportskih ...

Red Bull (ponovo) ponudio sedište Fernandu Alonsu!?

Dvostukom šampionu Formule 1, Fernandu Alonsu, Red Bull je ponudio sedište tokom trke u ...

“Pametni ključ“ – zgodan ali pamet u glavu

Pametni ključ – zgodan i praktičan, ali high-tech lopovi su pronašli način da bez ...

Rolls-Royce Spectre stiže do 625.000 test kilometara

Rolls-Royce Spectre je u razvojnoj fazi stigao do Azurne obale i na Francuskoj rivijeri ...

Brzinski rekordi – preko 800 km/h sa pogonom na točkovima

Brzinski rekordi ne služe ničemu, a pri tom su beskrajno skupi o opasni. Ipak ...