fbpx

Razvodi i novi brakovi u Formuli 1

Uveliko se priča da je razlaz tima McLaren i Honde gotova stvar, i da je samo pitanje trenutka kada će vest biti objavljena. Samo, kakvi se još razvodi i brakovi iz interesa vide kao mogući

Foto: Red Bull Racing/ExxonMobil

Prema svim izvorima bliskim Formuli 1 razlaz Honde i McLarena je gotova stvar i samo treba da bude saopšten. Prema šefu McLarena, Zaku Brownu kockice su počele da padaju na svoja mesta. McLaren i Honda se razilaze, svako nezadovoljan na svoj način. Hondini motori pokretaće bolide tima Toro Rosso, a iz ovog, junorskog tima velikog Red Bulla, u paketu odlaze Renault sa motorima i Carlos Sainz. Motori stižu u McLaren, a Sainz seda u fabrički bolid Renaulta. Uz sve to, Alonso ostaje u McLarenu još dve godine, za 20 miliona po godini. Neki ovu kombinaciju vide kao dobru, drugi kažu da će McLaren sada morati da pokaže koliko vredi bez zaklanjanja iza nedovoljno snage i nepouzdanosti Honde. Honda u protekle tri godine nije mnogo pokazala, naprotiv. Njena pogonska grupa nije imala ni snage ni pouzdanosti. Međutim, prema najnovijoj izjavi bivšeg velikog šefa Formule 1 Berniea Ecclestonea, McLaren je kriv za Hondine neuspehe. Prema čveku koji je praktično stvorio današnju Formulu 1, tim McLaren se više svađao i raspravljao sa Hondinim stručnjacima nego što je dolazio sa konstruktivnim idejama i predlozima. Tako kaže neko ko jako dobro zna odnose u padoku ovog cirkusa vrednog silne milijarde.
Kako bilo, ako se stvari razviju prema pomenutom scenariju, možda Honda bude imala boljeg partnera od McLarena. A postoji i dodatni razvoj situacije – da Honda na miru razvije pogonsku grupu u junirskom timu, a kada dostigne šampionsku formu, pređe i u Red Bull, i da punu fabričku podršku šampionskom timu.

Foto: Red Bull Racing/ExxonMobil

Međutim, postoje i nova govorkanja po kuloarima F1. Sve su glasnija šaputanja da je Porsche ozbiljno zainteresovan da uđe u F1, naročito nakon povlačenja iz šampionata izdržljivosti. Nova moguća konstrukcija kaže da bi Porsche 2021. mogao kupiti tim Red Bull i pojaviti se kao proizvođački tim pod svojim imenom i sa spostvenom pogonskom jedinicom. U ovu mogućnost uklapa se i sada već višegodišnje nezadovoljstvo Dietricha Mateschitza rezultatima i dobijenim promotivnim efektima u odnosu na ogromna ulaganja, koji su doveli i do nekoliko “pretnji” da će se povući iz F1. Porsche bi mogao preuzeti tim, Red Bull ostati sponzor sa mnogo manje ulaganja, a govorkanja idu dotle da bi i Christian Horner ostao šef tima, a baza u Engleskoj u Milton Keynesu. Logik ima, sve je na prodaju pa i tim koji je osvojio četiri titule šampiona za redom.

Foto: Red Bull Racing/ExxonMobil

Samo, i ovde ostaje ogroman rizik po Porsche, da uprkos ulaganjima za uzvrat dobije samo osrednje rezultate. A to se dešavalo, bez obzira na praktično neograničena sredstva i uložen trud i Fordu i Hondi i Toyoti. Doduše, svakako su realna pitanja šta je dovelo do njihovog neuspeha, ali slabi rezultati ostaće evidentni.
Kako bilo, čak i ako su sve ovo govorkanja, zanimljiva su i razne kombinatorike je bilo i biće, a na kraju i novi vlasnici F1 pokušavaju po svim frontovima da šampionat učine zanimljivijim, pa će i oni sigurno biti podrška za nove timove i kombinacije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyota predstavila mini crossover Aygo X

Potpuno nova Toyota Aygo X jedinstven je krosover u A-segmentu, dizajniran i proizveden u ...

Honda uz novog šefa menja strategiju

Honda je u aprilu dobila novog šefa koji menja poslovnu strategiju japanskog automobilskog giganta ...

Dizel je mrtav? Ne još, kaže VW

Dizelu još nije vreme za umiranje kažu u VW-u i predstavljaju novi 2.0 TDI ...

Kraljica u Rolls Royceu, ostali u Audiju

Iako se članovi engleske kraljevske porodice službeno voze u engleskom vozilima, neslužbeno jedna druga ...

Objavljena lista najsmrtonosnijih automobila u SAD

Firma za automobilsko istraživanje, iSeeCars.com, sastavila je listu najsmrtonosnijih automobila u SAD Firma za ...

Pininfarina Battista u 128 miliona kombinacija

Kupac hipersportskog automobila pridobija se znakom, performansama ali i mogućnošću personalizacije – kažu u ...