fbpx

Prodato je (samo) 50 Rimac Nevera, a Mate Rimac kaže da verovatno više neće praviti automobile kao što je Nevera

Foto: Rimac Newsroom

Prodato je (samo) 50 Rimac Nevera, a Mate Rimac kaže da verovatno više neće praviti automobile kao što je Nevera. Komapnija Rimac Automobili nije prodala 150 komada modela Nevera, hiperautomobila sa preko 1 Mw snage pogona. Prodato je (samo) 50 komasa. Naravno, uzevši u obzir da se radi o hiperautomobilu sa adekvatnom cenom koja je oko 2 miliona evra, ni tih 50 komada nije loše rezultat, ali daleko je od planirane prodaje. Šta više, podatak od 50 prodatih Nevera figurirao je pre godinu dana, pa je pitanje da li u međuvremenu nije prodato nijedno vozilo, li ih tada, pre godinu dana, nije bilo 50 prodatih.
Pored toga, još je zanimljivije kako sada rezmišlja i ono što govori osnivač komapanije i predsednik upravnog odbora Mate Rimac. Prodaju Nevere manju od planirane Rimac pripisuje padu potražnje za električnim vozilima ultra visoke klase. Na Financial Times Future of the Car konferenciji u Londonu Rimac je rekao: „Počeli smo razvijati Neveru 2016.-2017. kada je elektrika bila „cool“. Međutim, tržišno okruženje je evoluiralo, a ukusi se promenili zbog toga što su se nacionalni zakonodavci trudili da električna vozila postanu najpopularnija i najtraženija. Proizvođači automobila i delova za prvu ugradnju toliko forsiraju elektrifikaciju i struju da kupcima zapravo naturaju stvari koje ne žele. A kupci reaguju tako što okreću leđa od prisile i udaljavaju pomalo se od električnih automobila. Uvek sam protiv prisile. Proizvod se mora bazirati na dobre performanse, pa samim tim i proizvod mora biti bolji. Nevera je delom razvijena i kao demonstrator onoga što smo sposobni da napravimo na temu automobila sa baterijama, u vreme kada su veliki tek trebali prihvatiti elektrifikaciju automobila. Tada smo verovali da će električni automobili biti „cool“ u roku od par godina sa svojim performansama. Međutim, kako je EV postao „mainstream“ kupci automobila kakav je Nevera ne ćele biti deo „mainstreema“ i žele biti drugačiji“.

Foto: Rimac Newsroom

Rimac dodaje da se beg od glavne struje vidi i po želji za analognim tehnologijama i pogonima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Rimac je iskoristio analogiju sa ručnim časovnikom i podsetio da vrhunski mehanički satovi koštaju mnogo više od neuporedivo sposobnijih digitalnih časovnika. „Apple Watch može sve bolje, precizniji je ima 1000 opcija i mogućnosti, ali za njega niko neće da da 200.000 evra. Mi imamo tržište za Neveru, do sada smo isporučili 50 komada od planiranih 150. Da smo napravili električni Bugatti prodali bi određenu količinu, ali više zbog imena same marke, a koja nije ni blizu predviđene prodaje naslednika modela Bugatti Chiron sa V16 benzinskim motorom“. Navodno, novi V16 ima 8,3 litre zapremine, razvio ga je Cossworth, i trebao bi imati oko 1.000 KS. Pored toga, naslednih Chirona će imati tri elektromotora i ukupno oko 1.800 KS.
Mate Rimac ne predviđa da će se potražnja za električnim automobilima visoke klase povećati, obzirom da će u određenim segmentima najpopularnijih automobila biti izvesne lojalnosti markama, a i pogonu koji budu nudili. Međutim, u segmentu kojem pripada Nevera, Rimac smatra da će sve traženija biti analogna tehnologija i da je neophodna diferencijacija.

Foto: Rimac Newsroom

„Mislim da postoji segment na tržištu za stvari koje se ne mogu postići sa pogonom sa unutrašnjim sagorevanjem. Ne radi se o tome da mi budemo električni. Radi se o tome da ono što proizvodimo automobile koji mogu ono što drugi ne mogu i da pružaju jedinstveno iskustvo“, kaže Rimac.
Rimac je nedavno otkrio da njegova kompanija istražuje mogućnost da sledeći model koristi tehnologiju nano cevi u kojima se hemijski različita goriva mogu koristiti za proizvodnju električne energije za pogon elektromotora. Takva tehnologija bi potpuno zamenila aktuelne litijum-jonske baterije.
„Naša kompanija nije isključivo električna. Radi sve što je najuzbudljivije u datom trenutku“, kaže Rimac i navodi LPG (tečni naftni gas), vodonik pa i dizel kao potencijalna goriva. Pored toga ne vidi nijedan razlog da Bugatti prestane da proizvodi modele sa SUS motorima, barem u dogledno vreme. „Razvili smo novi V16 motor i želimo da ga koristimo u budućnosti, a možda čak i neke druge nove SUS motore“, zaključuje Rimac.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Renault i Nissan prelaze na Android infotejment sisteme

Googleov Android će se naći u jezgru naredne generacije infotejment sistema u Renault, Nissan ...

BMW predstavio i7 M70 xDrive sa 650 KS

BMW je predstavio i7 M70 xDrive sa 650 KS i autonomijom do 480 kilometara ...

Škoda je više od partnera za Tour de France

Škoda nije samo tradicionalni partner Tour de Francea vozilima, nego je zadužena i za ...

Finale Extreme E šampionata premešteno u Englesku

Prva sezona Extreme E šampionata električnih offroadera umesto u Argentini svoje finale imaće mnogo ...

Audi otkrio novi RS3 sa zaokruženim brojkama

Snaga i obrtni moment novog Audija RS3 lako se pamte po zaokruženim brojkama koje ...

Kako prepoznati Taxi polovnjak?

Kako znati da li je automobil korišćen kao taksi vozilo – ove marke i ...