fbpx

6.389,100 evra za Schumacherov bolid

Ferrari F2001 kojim je Michael Schumacher osvojio svoju četvrtu šampionsku titulu prodat je za 6.389,100 evra

Nepoznati kupac će u svojoj dnevnoj sobi moći da ima Ferrari F2001, bolid sa kojim je Michael Schumacher došao do svoje četvrte šampionske titule. Automobil je prodat na aukciji u Njujorku, koju je organizovao Sotheby, a automobil je definisan kao savremeno umetničko delo. Početna cena za šasiju (naravno, F1 bolid nema šasiju nego samonoseću karoseriju, koju u žargonu nazivaju šasijom) broj 211, odnosno originalni bolid kojim u kojem je Schumacher pobedio u Monaku 2001. imao je početnu cenu od 2.2 milona evra, a procene su bile da bi mogao biti prodat po finalnoj ceni od 3.3 miliona evra. Međutim u nadmetanju koje je trajalo samo šest minuta i ličilo na pravi rat, šampionski bolid je prodat za 6.389,100 evra.

Sa F2001 sedmostruki šampion sveta Formule 1 došao je do svoje ukupno četvrte titule, a druge za tim Ferrari, čime je ujedno fabrici u tom trenutku doneo 11. konstruktorsku titulu. U sezoni 2001. Schumacher je u F2001 imao devet pobeda, a od 17 trka nije završio samo tri.
Bolid je u voznom stanju i moćiće se koristiti na trkama istorijskih automobila. Sotheby nije saopštio ko je bio prodavac automobila, a naravno niti kupac.

Inače, ovih 6.38 miliona evra je daleko od naveće sume koja je data za jedan automobil, barem kada su aukcijske prodaje u pitanju, obzirom da vlasnici i kupci često direktno trguju međusobno, a cifre su nepoznate. Ono što je poznato, sigurno među najskupljima, prodatim na aukcijama, je Ferrari 250 GTO iz 1962., koji je 2014. prodat za 32 milona evra.

Drugi na ovoj listi je takođe Ferrari, model 335 Sport Scaglietti podat za 30 milona evra 2016. u Parizu. Ovaj model je pobedio sve što se moglo pobediti, od 12 sati Sebringa, preko Mille Miglia, pa sve do 24 časa Le Mansa.

Na trećem mestu najskupljih je Mercedes-Benz W196 Grand Prix, koji je vozio Juan Manuel Fangio. Za njega je vlasnik izbrojao 25,2 miliona evra, a automobil je dobio u originalnom stanju u kakvom se našao nakon poslednje trke, što znači sa ulubljenjima, mušicama, uljem i svom autentičnom prljavštinom. Tako je to, kad se kupi automobil za 25 miliona evra, a nije bio u perionici, ni vlasnik ne sme da obriše prašinu sa njega, da mu ne umanji vrednost…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Honda u Ženevi: hibridna, električna i sportska

Honda će, na sajmu automobila u Ženevi od 8. do 18. marta, predstaviti niz ...

BMW Z4 možda neće dobiti naslednika

BMW ozbiljno radi na smanjenju troškova usled investiranja u nova polja elektrifikacije i autonomne ...

EU ne odustaje od zabrane SUS motora 2035. godine

Auto industrija i sve povezane industrije izražavaju zabrinutost, ali zakonodavci u EU ne odustaju ...

Nissan priprema revolucionarni e-4ORCE pogon

Nissan je pri kraju razvoja revolucionarnog e-4ORCE sistema za električna vozila sa AWD pogonom ...

Test Opel Astra GS 1.2 Turbo A/T

Test modela Opel Astra GS nam je ponovo dokazao da se u autoindustriji prošlost ...

Hyundai Connected Mobility – vožnja budućnosti

Hyundai Connected Mobility – vožnja je budućnosti i zadatak novog odeljenja Hyundai Motor Europe ...