BMW ozbiljno radi na smanjenju troškova usled investiranja u nova polja elektrifikacije i autonomne vožnje, što znači kraj za neke slabije prodavane modele
BMW ozbiljno radi na smanjenju troškova usled investiranja u nova polja elektrifikacije i autonomne vožnje, a direktni rezultat toga biće eliminacija nekih slabije prodavanih modela. Poslednja generacija Serije 1 predstavljena je samo u verziji sa pet vrata, dok su prethodne generacije dolazile i u verziji sa troja vrata. Dodatno, BMW je potvrdio u maju da Serija 3 Gran Tourismo neće dobiti naslednika. Mnoštvo drugih modela bi moglo biti ukinuto uključujući i Z4 liniju, ako se izveštaj od Automobile ispostavi tačan. Među ostalim pomenutim modelima nalaze se dvovratne verzije Serije 8, Serija 7 sa običnim međuosovinskim rastojanjem, Serija 2 kabriolet, i X2 crossover.
Smrt Z4 modela bila bi najveći šok, ali je potrebno pogledati samo rezultate prodaje kako bi razumeli zašto. Poslednji put kada je BMW prodao više od 10.000 jedinica modela Z4 na njegovom najvećem tržištu, u SAD, bilo je 2007. godine, što objašnjava odluku BMW-a u vezi zajednjičkog razvoja Z4 sa toyotinom Suprom. Od tada je prodaja samo nastavila da značajno pada, da bi 2017. godine bilo prodato samo 502 komada. Zanimljiv podatak je da se Z4 bolje prodavao na Starom kontinentu. Iako je vrlo verovatno da će BMW eliminisati više modela u predstojećim godinama, nemački proizvođač će dodavati nove modele, pogotovo u EV segmentu. Na primer, iNext SUV, za koji se smatra da će dobiti oznaku i6, stiže 2021., novi i4 sedan 2021., a postoji šansa da će BMW M sportski automobil zameniti i8.
Show Comments