Crossland X možemo definisati i novom erom Opela, koja će kupcima tek ponuditi to što će ponuditi. Samo uraditi test u atmosferi tranzicije pravi problem – stvara predrasude
Opelu se dogodilo to što se dogodilo. Promenio je vlasnika i više nije američka nego je evropska kompanija. Da li je to dobro za marku koja postoji više od veka videćemo i osetićemo. Samo ipak ne treba da zaboravimo, da je Opel, barem bio, ozbiljan automobilski gigant koji je pravio i prodavao milione vozila. To će i dalje raditi, samo umesto deljenja platformi i motora sa GM-om, isto će raditi sa PSA Grupom. Da li je to loša vest? Ne nužno, ako mene neko pita, PSA je maštovitiji, svežiji i inovativniji od GM-a, koji je počeo da liči na uspavanog mastodonta, kojem svakih 15 godina Amerika ubrizga milijarde dolara kako ne bi bankrotirao. Samo, sagledati prvi model koji je nastao iz novopečene saradnje Opel – PSA stvara jedan problem, a to je predrasuda. Da li novi početak nužno stvara “prve mačiće koji se u vodu bacaju”?Ispod Mokke X
Za početak čemu Crossland X, još jedan model praktično identičnih gabarita kao Mokka X? Da li je Crossland X zapravo Meriva? Gde ga tačno smestiti. Opel Crossland X treba, za početak, smestiti tamo gde se najbolje prodaje i to je osnovni odgovor. Takozvani Crossover segment raste kao pečurke posle kiše, a predviđa se da će tako biti još dosta narednih godina. Sad da li tako žele kupci, ili su proizvođači kupcima “objasnili” šta treba da žele drugo je pitanje. S ovim u vezi, PSA Grupa je svom novopridruženom članu kao prvi model za “domaći” dala ono što svet traži, a moglo se lako, brzo i bez velikih ulaganja stvoriti. U prevodu, kompaktni i pomodni crossover na postojećoj platformi Peugeota 2008 i Citroena C3 Aircross, sa postojećim motorima iz PSA Grupe. I pri tom zadržati kupce marke Opel. Logično i razumljivo. A zapravo i samo pozicioniranje Crossland X ima logiku. Iste je veličine kao Mokka X, ali dok se Mokka X može definisati kao B SUV, sa povećanim klirensom i opcionim 4×4 pogonom, Crossland X je mnogo manje ambiciozan i cenom i zadatkom je ispod Mokke X. Možda najpreciznije je definisati da je Crossland X pre svega gradski monovolumen, mali, okretan i praktičan, a ime koje asocira na nešto drugo je tu samo mode i trenda radi.I MPV i SUV
Crossland X je lepuškast mali automobil. Nove “gazde” Opela uradile su pametnu stvar time što nisu ugrozili stil i prepoznatljivost koja se provlači kroz celu aktuelnu ponudu marke iz Russelsheima. Dug je 4.2 metra sa međuosovinskim razmakom od 2.6 metara, što znači na pola puta između B i C segmenta, ali visinom od 1.6 metara dobija svoju crossover oznaku, koja bi trebala da asocira na neki terenac. Crossland X to nije ni slučajno, niti će ikada biti.Prednjim delom definitivno je Opel, dok stilskim “bravurama” na stražnjem delu i C stubu treba dobiti sopstvenu prepoznatljivost. Osim evidentne visine, Crossland X čak vizuleno deluje čak i manji nego što jeste, pa zapravo možemo govoriti o uspelom pakovanju gradskog automobila u kvazi SUV. I svakako, ovaj model je definitivno pre MPV nego SUV.Upotrebljiv kao MPV
Crossland X ima odličnu ponudu prostora u kabini. Ovo ne iznenađuje. Za tako nešto ima sasvim dovoljnu i dužinu i visinu, a i u SUV maniru uspravnu poziciju sedenja. Koliko god svaki proizvođač, gotovo uobičajeno, navodi mlade kupce kao potencijalne, bez ikakvog omalovažavanja ili podsmeha, Crossland X se može pokazati i kao odličan izbor za starije kupce i to pre svega zbog svoje praktičnosti.Vrata se veoma široko otvaraju i prilaz unutrašnjosti je lagan. Sedišta su visoka i u njih se niti spušta niti penje, što zapravo prija. Sedi se dosta uspravno i visoko, a posledično dolazi i dobra preglednost. Pozicija vozača je dobra, podešavanja sedišta i upravljača sasvim su dovoljni i za visoke i niske osobe. Takođe, sedišta nisu previše široka, ali nemaju preterano izraženu bočnu podršku, pa će odgovarati i krupnijim osobama. Stražnja klupa je poprilično nemaštovito dizajnirana, ali putnicima se nudi dovoljno prostora za noge i glave. Naslon je asimetrično preklopiv, pa se ponuđeni prostor može dobro iskoristiti.Jedina relna zamerka odnosi se na nemaštovitu pa i vizuelno jeftinu plastiku oplate vrata, i na parkirnu kočnicu avangardnog izgleda, ali ne baš vrhunske funkcionalnosti. Završna obrada i preciznost izrade su na očekivanom Opel nivou, što znači sasvim solidnom. Uz odličnu ponudu kabinskog prostora, malo iznenađuje, ali stiže i velik i upotrebljiv prtljažni prostor od čak 410 litara, koji preklapanjem raste na preko 1.200 litara. Uz to, mogu se birati i dve dubine pomičnim podom, koji ima svoje mesto u žljebu uz naslon sedišta, kada se želi iskoristiti maksimalna zapremina.Solidno ali ne i preterano maštovito
Vozača očekuje analogna instrumentacija, ne previše maštovita, ali dobro čitljiva i informativna. Uz Enjoy Plus premium paket opreme spada i prijatan i debeo kožom presvučeni upravljač sa komandama, i višenamenski ekran od 7”, dobre rezolucije i grafike ali relativno sporih reakcija, sa Android i Apple CarPlay konekcijama.Pozicija sedenja za upravljačem je dobra, naravno za one kojima uspravno sedenje odgovara, kao i funkcionalnost svih komandi. Preglednost iz vozila je odlična. Naslon za ruku je dobro pozicioniran, ali se nalazi među elementima opreme, isto kao i parking senzori.Motor pre svega za grad
Za Crossland X je predviđeno sedam motora i deli ih sa modelima PSA. U test vozilu se nalazio osnovni atmosferski trocilindarski agregat od 1.2 litre radne zapremine, sa 81 KS i 118 Nm pri relativno niskih 2.750 o/min. Prenos je manuelni petostepeni. Ovaj isti motor sa tubo kompresorom isporučuje se sa 110 i 130 KS, a moguće su i kombinacije sa automatskim menjačem.Okretan ali ne i tih
Po voznim osobinama Crossland X se slobodno može smestiti u kompaktni gradski monovolumen. Upravljač je snažno servo pojačan ali i iznenađujuće direktan. Zahvaljujući tome Crossland X je veoma okretan i sasvim uspešno definiše grad kao prirodno okruženje. Pri većim brzinama snažno servo pojačanje ipak ne dozvoljava previše tačan osećaj podloge pod točkovima. Trim ogibljenja je tvrd, ali se u krivinama ipak oseti visina karoserije kroz malo izraženije naginjanje. Sa 81KS dovoljno dobro je motorizovan ako se ne očekuju impresivne performanse. Ubrzanje do 100 km/h traje 14.0 sekundi, ali iako svakako nije sprinter, prijatno je elastičan u među ubrzanjima u trećem i četvrtom stepenu prenosa. Trocilindarski agregat ima svoj karakterističan i ne preterano uglađen zvuk tokom ubrzavanja, ali se situacija znatno poboljšava po pitanju buke kada se dostigne željena brzina, kada buka u kabini postaje prijatno niska. Najveća primedba može se pripisati ručici menjača koja ima duge i neprecizne hodove, ali obzirom na duge prenosne odnose ne mora previše često da se koristi.Praktičan i upotrebljiv pre svega za grad
Opel Crossland X je pre svega upotrebljiv i praktičan kompaktni monovlumen za grad, za koji će komšije možda pomisliti da je mali terenac. Ako se ne očekuju munjevite performanse, ali se visoko na spisak želja postavi funkcionalnost Crossland X je sasvim dobar prvi “mix” Opela i PSA Grupe, što znači da se prvi mačići ne moraju pod obavezno bacati u vodu. I kao što rekoh, to što Opelom više ne diriguje GM može ispasti dobra vest ako se pametno ukrste tehnologije, a dizajn, stil i vozne osobine zadrže prepoznatljive za Citroen, Peugeot i Opel pojedinačno.Na kraju ostaje cena za Crossland X. U paketu opreme koji donosi dosta toga, ali i sa osnovnim agregatom potrebno ga je platiti 15.500 evra. Ovoliko pa i više danas se plaća slično opremljen i slično motorizovan monovolumen B segmenta, koji donosi malo bolju voznu dinamiku, ali znatno manje prostora. To znači, prvo razmisliti o sopstvenim željama i potrebama pa tek onda u salon. Jasno, uz pretpostavku da budžet za kupovinu novog vozila postoji. A što se predrasuda tiče, nema im ni mesta ni razloga. Ovo je Opel i svi koji ga iz bilo kojeg razloga vole i žele, dobiće Opel.
[table id=19 /]
Show Comments