fbpx

Avioni, kamioni, milioni, pick-upovi…

Avioni, kamioni, milioni, pick-upovi u glavi Elona Muska, koji kaže da gori od želje da napravi i Tesla Pick-up

Foto: Carwow

Ko o čemu, automobilski svet o Tesli i Musku. Sa jedne strane, očigledno odličan marketing, građenje i održavanje svesnosti marke, ali sa drge srane, po nekad deluje kao gubljenje granice između sna i jave. Najnovija Muskova najava bi mogla biti java, ali… Iako se još uvek bori sa problemima serijske proizvodnje Modela 3, Musk već ide korak dalje i kaže da već pet godina gori od želje da napravi električni Pick-up. Šta više, najavljuje da će uslediti odmah nakon Tesla Model Y, SUV-a pozicioniranog ispod Modela X, a najavljenog za 2019. To znači da bi teslin pick-up, u formi studije mogli videti već 2018. a u seriji 2020. uz najavu da bi trebao biti nešto veći od Forda F150, koji je već decenijama najprodavaniji u SAD.
Sa jedne strane, logično je što Musk govori o pick-upu, obzirom na popularnost i odličnu prodaju ovih vozila pre svega u SAD. Međutim, pick-upovi koji su danas aktuelni su jednostavne i jeftine radne mašine, u kojima veliki motori i ne preterano fine konstrukcije još uvek redstavljaju obavezan folklor. Električni pick-up će biti, pre svega skup, i diskutabilno upotrebljiv tamo gde se koristi i za šta se koristi. Pick-upovi se retko voze u urbanizovanim regijama kao što je pacifičko priobalje i Kalifornija sa svojim rigoroznim ekološkim zakonima. Pick-upu je prirodno okruženje mnogo ruralnija sredina, gde je ovo zaista radna mašina za svaki dan. Logistika i stanice za punjenje će poslednje stići upravo u ovakve krajeve.

Foto: Carwow

Sa svoje strane Musk, pre svega veličinu budućeg pick-upa argumentuje i nekim novim revolucionarnim rešenjima, pa ne treba sključiti ni ekstremno veliku autonomiju, ili nekog drugog “keca iz rukava”. Isto tako, ako Tesla želi da bude, barem u SAD, prihvaćen kao ozbiljan proizvođač, mora da kompletira svoju ponudu, pa se pick-up u tom kontekstu potpuno uklapa.
Samo, pre svih aviona, kamiona i pick upova, Tesla mora de sedne na “zelenu granu” i počne nešto i da zarađuje. Za sada, osim brojnih i monumentalnih ideja, koje su svakako dobrodošle, Tesla, navodno, pravi gubitke od pola miliona dolara na sat.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kraj pre vremena za Mini na Dakaru

Iako su bili najbolje Mini plasirana posada posle prvog brzinskog ispita, završili su svoj ...

Sam menja, ali koji menjač imam?

Nekada je bilo jednostavno, manuelni menjač sa četiri ili automatik sa tri stepena prenosa. ...

Renault Koleos treći čin – jači motori

Renault Koleos se u drugoj generaciji dobro snalazi na režištu, a za 2020. dobio ...

VW Group ispunila CO2 cilj uz pomoć EV

VW Grupa je ispunila zadati EU cilj emisije CO2 svih proizvedenih vozila u 2021. ...

Test: Mercedes-Benz E 220d 4Matic – podmlađen

Velika nemačka trojka se sasvim lepo rasporedila u lansiranju i osvežavanju svojih modela, pa ...