fbpx

Samo da bude nešto od ovoga – Toyota GR Super Sport

Mercedes i Aston Martin su svoje znanje iz Formule 1 preneli na svoje hiper sportske automobile. Da li će i Toyota svoje znanje iz WEC preneti na drum, pa i nešto više?

Foto: Toyota

Predstavljanjem Toyote GR Super Sport na salonu u Tokiju, otvorilo se logično pitanje – da li će Toyota svoja iskustva i znanja iz Svetskog šampionata izdržljivosti (WEC) preneti na sopstevni hiper automobil? Šta više, GR Super Sport bi zapravo mogao postati i okosnica atraktivne ali izumiruće LMP1 klase.

Foto: Toyota

Ako je suditi po izgledu i mehanici koncepta GR Super Sport, koji je Toyota predstavila po svojim trkačkim brendom Gazoo, nije isključeno ni jedno ni drugo. Da će se japanski gigant priključiti Mercedesu i Aston Martinu, pa ni da bi za dve – tri godine na LeMansu mogli videti nešto slično.
Koncept GR Super Sport ne samo da ima vizuelnu pa i aerodinamičku povezanost sa trkačkim TS050 Hybrid, nego praktično koristi i kompletan pogonski sistem i mehaniku LMP1 prototipa. Već po ovoj osnovi, ovo je drumski hiper sportista.

Foto: Toyota

Pogon je 2.4 litarski V6 biturbo benzinac koji zajedno sa hibridnim sistemom na sva četiri točka isporučuje „mrvicu“ manje od 1.000 KS. Tačnije, 986 KS, odnosno 735 kW.
Cela karoserija smeštena je u službu aerodinamike i generisanja pritiska neophodnog za prijanjanje, pa su prednji spliter i ogroman stražnji spojler samo delovi koji zajedno sa celom karoserijom čine aerodinamičku celinu. Tamo gde bi se moglo očekivati stražnje staklo, smešten je izduv motora sa unutrašnjim sagorevanjem, a umesto spoljnjih ogledala, tu su dve kamere, koje se takođe nalaze i na prednjem “odbojniku”, tačnij, pravom trkačkom spliteru.
Jednom rečju, GR Super Sport deluje fenomenalno, i bilo bi stvarno dobro kada bi se pretvorio i u serijski i u trkački automobil. Međutim, u ovom domenu, Toyotini šefovi ostaju tajanstveni, sa čuvenim diplomatskim izjavama, …možda, …ako, …videćemo.
Nadajmo se da neće ostati samo na tome.

Foto: Toyota
GR Super Sport Concept
Pogonska grupa Motor twin-turbo direktno ubrizgavanje V6
Radna zapremina 2,400cc
Snaga Ukupno 735kW/1000 KS
Hybridni sistem Toyota Hybrid System – Racing (THS-R)
Točkovi Napred 18×13J
Pozadi 18×13J
Pneumatici Napred 330/710R18
Pozadi 330/710R18
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Lotus Evija stigla sa 2.000 KS!

Da li je otvoren potpuno novi front hiper snažnih i hiper skupih automobila? Nakon ...

Piech predstavio koncept svog prvog modela – Mark Zero

Nedavno osnovani automobilski brend, Piech Automotive, predstavio je koncept svog novog električnog automobila koji ...

Test – Peugeot 308 GT Pack BlueHdi 130

Test Peugeota 308 GT Pack BlueHdi 130 otkriva da li je najava da se ...

Formula 1 – Ferrari prikazao svoj F1-75

Ferrari F1-75 je 68. bolid Formule 1 koji je ova marka u svojoj istoriji ...

Volkswagen Arteon – jeste CC nije CC?

Pokušaji da se marka Volkswagen uvuče u premium segment nisu novi. Samo, da li ...

Novi BMW Serije 1 na finalnom poliranju

Na test stazi Miramas u južnoj Francuskoj BMW “udara” završni “glanc” novoj Seriji 1. ...