fbpx

Samo da bude nešto od ovoga – Toyota GR Super Sport

Mercedes i Aston Martin su svoje znanje iz Formule 1 preneli na svoje hiper sportske automobile. Da li će i Toyota svoje znanje iz WEC preneti na drum, pa i nešto više?

Foto: Toyota

Predstavljanjem Toyote GR Super Sport na salonu u Tokiju, otvorilo se logično pitanje – da li će Toyota svoja iskustva i znanja iz Svetskog šampionata izdržljivosti (WEC) preneti na sopstevni hiper automobil? Šta više, GR Super Sport bi zapravo mogao postati i okosnica atraktivne ali izumiruće LMP1 klase.

Foto: Toyota

Ako je suditi po izgledu i mehanici koncepta GR Super Sport, koji je Toyota predstavila po svojim trkačkim brendom Gazoo, nije isključeno ni jedno ni drugo. Da će se japanski gigant priključiti Mercedesu i Aston Martinu, pa ni da bi za dve – tri godine na LeMansu mogli videti nešto slično.
Koncept GR Super Sport ne samo da ima vizuelnu pa i aerodinamičku povezanost sa trkačkim TS050 Hybrid, nego praktično koristi i kompletan pogonski sistem i mehaniku LMP1 prototipa. Već po ovoj osnovi, ovo je drumski hiper sportista.

Foto: Toyota

Pogon je 2.4 litarski V6 biturbo benzinac koji zajedno sa hibridnim sistemom na sva četiri točka isporučuje „mrvicu“ manje od 1.000 KS. Tačnije, 986 KS, odnosno 735 kW.
Cela karoserija smeštena je u službu aerodinamike i generisanja pritiska neophodnog za prijanjanje, pa su prednji spliter i ogroman stražnji spojler samo delovi koji zajedno sa celom karoserijom čine aerodinamičku celinu. Tamo gde bi se moglo očekivati stražnje staklo, smešten je izduv motora sa unutrašnjim sagorevanjem, a umesto spoljnjih ogledala, tu su dve kamere, koje se takođe nalaze i na prednjem “odbojniku”, tačnij, pravom trkačkom spliteru.
Jednom rečju, GR Super Sport deluje fenomenalno, i bilo bi stvarno dobro kada bi se pretvorio i u serijski i u trkački automobil. Međutim, u ovom domenu, Toyotini šefovi ostaju tajanstveni, sa čuvenim diplomatskim izjavama, …možda, …ako, …videćemo.
Nadajmo se da neće ostati samo na tome.

Foto: Toyota
GR Super Sport Concept
Pogonska grupa Motor twin-turbo direktno ubrizgavanje V6
Radna zapremina 2,400cc
Snaga Ukupno 735kW/1000 KS
Hybridni sistem Toyota Hybrid System – Racing (THS-R)
Točkovi Napred 18×13J
Pozadi 18×13J
Pneumatici Napred 330/710R18
Pozadi 330/710R18
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi Renault Megane R.S. spreman za isporuke

Uz proslavu 40 godina u Formuli 1 Renault svoje trkačke gene nudi i kupcima. ...

Pininfarina Battista u 128 miliona kombinacija

Kupac hipersportskog automobila pridobija se znakom, performansama ali i mogućnošću personalizacije – kažu u ...

Specijalnom edicijom Mini proslavlja 60. rođendan

Originalni Mini se iznova pretvara u samog sebe – ostaje veran tradicionalnom, ali uvek ...

Legende atomobilizma – Bugatti Type 41 La Royale

Prikazivanjem modela Type 41 La Royale, Bugatti je predstavio najjači, najveći i najluksuzniji automobila ...

Aston Martin sa V8 prelazi na V6 motore

Aston Martin mora da se priključi procesu smanjivanju emisije CO2, ako planira da proizvodi ...

Pobeda za Alpine u trci koju je režirao Bottas

Trke Formule 1 na Hungaroringu umeju da budu beskrajno dosadne – današnja to nije ...