Mercedes i Aston Martin su svoje znanje iz Formule 1 preneli na svoje hiper sportske automobile. Da li će i Toyota svoje znanje iz WEC preneti na drum, pa i nešto više?

Predstavljanjem Toyote GR Super Sport na salonu u Tokiju, otvorilo se logično pitanje – da li će Toyota svoja iskustva i znanja iz Svetskog šampionata izdržljivosti (WEC) preneti na sopstevni hiper automobil? Šta više, GR Super Sport bi zapravo mogao postati i okosnica atraktivne ali izumiruće LMP1 klase.

Ako je suditi po izgledu i mehanici koncepta GR Super Sport, koji je Toyota predstavila po svojim trkačkim brendom Gazoo, nije isključeno ni jedno ni drugo. Da će se japanski gigant priključiti Mercedesu i Aston Martinu, pa ni da bi za dve – tri godine na LeMansu mogli videti nešto slično.
Koncept GR Super Sport ne samo da ima vizuelnu pa i aerodinamičku povezanost sa trkačkim TS050 Hybrid, nego praktično koristi i kompletan pogonski sistem i mehaniku LMP1 prototipa. Već po ovoj osnovi, ovo je drumski hiper sportista.

Pogon je 2.4 litarski V6 biturbo benzinac koji zajedno sa hibridnim sistemom na sva četiri točka isporučuje „mrvicu“ manje od 1.000 KS. Tačnije, 986 KS, odnosno 735 kW.
Cela karoserija smeštena je u službu aerodinamike i generisanja pritiska neophodnog za prijanjanje, pa su prednji spliter i ogroman stražnji spojler samo delovi koji zajedno sa celom karoserijom čine aerodinamičku celinu. Tamo gde bi se moglo očekivati stražnje staklo, smešten je izduv motora sa unutrašnjim sagorevanjem, a umesto spoljnjih ogledala, tu su dve kamere, koje se takođe nalaze i na prednjem “odbojniku”, tačnij, pravom trkačkom spliteru.
Jednom rečju, GR Super Sport deluje fenomenalno, i bilo bi stvarno dobro kada bi se pretvorio i u serijski i u trkački automobil. Međutim, u ovom domenu, Toyotini šefovi ostaju tajanstveni, sa čuvenim diplomatskim izjavama, …možda, …ako, …videćemo.
Nadajmo se da neće ostati samo na tome.

GR Super Sport Concept | ||
---|---|---|
Pogonska grupa | Motor | twin-turbo direktno ubrizgavanje V6 |
Radna zapremina | 2,400cc | |
Snaga | Ukupno 735kW/1000 KS | |
Hybridni sistem | Toyota Hybrid System – Racing (THS-R) | |
Točkovi | Napred | 18×13J |
Pozadi | 18×13J | |
Pneumatici | Napred | 330/710R18 |
Pozadi | 330/710R18 |
Show Comments