McLaren Senna preman je za oči publike na salonu u Ženevi, a proizvođač je objavio i prave specifikacije
Na salonu u Ženevi koji počinje za mesec dana, pojaviće se McLaren Senna, najbrži, najagresivniji u najsportskij McLaren do sada. Tačnije, sportista sa minimalnim modifikacijama kako bi bio legalan za drumsku vožnu. Njegova karoserija od karbonskih kompozita potpuno je podređena aerodinamičkim efektima, pa je pri brzini već od 250 km/h sposobna da generiše oko 800 kilograma aerodinamičke sile koja lepi vozilo za podlogu.
Šta više, McLaren Senna se približio čak i famoznom podatku iz Formule 1 da generiše dovoljno downforcea koji je pri 300 km/h u stanju da vozilo drži zalepljeno za, recimo, plafon tunela i omogući vožnju „naglavačke“. McLaren Senna je najlakši McLaren ikada i ima samo 1.198 kg, što mu daje neverovatnih 668 KS po toni mase, odnosno 0,66 KS po kilogramu. Zanimljiv je i podatak koliko karbonska konstrukcija znači po pitanju mase vozila. Oplate McLaren Senne teže samo 60 kilograma.
Snagu mu obezbeđuje McLarenov V8 agregat sa 4 litre zapremine i dva turbo kompresora, koji ima 800 KS i isto toliko Nm obrtnog momenta. Za ovaj motor u McLrenu kažu da je najsnažniji ikada motor sa unutrašnjim sagorevanjem u jednom serijskom putničkom i drumskom automobilu. Performanse McLaren Senne su u skladu sa izgledom. Ubrzanje do 100 traje 2.8 sekundi, do 200 km/h 6.8 sekundi, a maksimalna brzina je 340 km/h.
Proizvešće se samo 500 komada a za potpuno ručnu izradu samo jednog primerka potrebno je oko 300 časova. Cena za kupca je oko 750.000 funti i svi su već prodati. Samo jedan komad je sačuvan i prodat na aukciji na kojoj je dostigao cenu od 2 miliona funti, od kojih je veći deo uplaćen u dobrotvornu fondaciju Ayrton Senna Institute, koja obezbeđuje školovanje za dva miliona siromašne dece u Brazilu. U razvoju McLaren Senne učestvovao je i Bruno Senna, bivši F1 vozač i sestrić pokojnog šampiona.
Show Comments