fbpx

Test Mini Countryman JCW otkriva da Mini SUV više nije tako mini, ali i da ispunjava velik deo onoga što se očekuje

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

Test Mini Countryman JCW otkriva da Mini SUV više nije tako mini, ali i da ispunjava velik deo onoga što se očekuje od jednog Minija. A šta se to očekuje od marke koju su obeležile minijaturne dimenzije, nekonvencionalna rešenja, hrabar dizajn i još mnogo toga što drugi ne mogu ili ne žele da ponude. Ser Alec Issigonis je davnih dana postavio okvire marke Mini, sa svojim malenim i okretnim modelom, koji je i dan danas referenca za karting osećaj u vožnji. Issigonis je postavio i točkove smeštene u same uglove automobila, zastrašujuće tvrdo ogibljenje (kao karting koji ga defacto nema) i voznu dinamiku koja je postavljena tako da će automobil uraditi samo ono što mu vozač zada i ništa po svome.

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

Samo, to je bilo krajem ’50-ih godina prošlog veka. Automobil i kupac su se promenili, jako promenili, do te mere da je tradicionalni Mini propao, a Nemci bili mudri i 2000. godine došli u vlasništvo legendarne marke koja se potezala od lošeg do još goreg vlasnika. Zapravo, bili su mnogo mudriji time što su svojoj verziji klasičnog Minija podarili sve ono što je Issigonis postavio kao pravila. Marka Mini je danas živa i zdravija nego ikada. Samo sve do sada pomenuto odnosi se na model Mini One koji je duhovni naslednik onoga što je Issigonis osmislio.

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

Da bi preživeo, Mini je kupcima morao da ponudi mnogo više od samo jednog modela koji cilja usku i ograničenu populaciju kupaca koja ne mari za udobnost i funkcionalnost, a pogotovo činjenicu da klasični Mini One ne može biti porodični automobil. Zbog toga su u Minhenu osmislili druge modele, koji će nadomestiti ono što Mini One ne može. Neki su uspeli i opstali, a neki nisu.

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

Mini Countryman koji je debitovao 2011. godine je među onima koji su uspeli, a 13 godina kasnije, SUV pod britanskom markom stigao je do svoje treće generacije. Samo, Mini Countryman više nije mini. Svojim gabaritima stigao je i prestigao modele iz B-SUV segmenta. U odnosu na prethodnika produžen je za 13 centimetara i povišen za 6 centimetara. Danas, u trećoj generaciji Mini Countryman je dug čak 4.43 m i postao konkurent modelima kao što su Cupra Formentor, nešto manji Ford Puma, Audi Q2, Volkswagen T-Roc i (mnogi) drugi.

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

Ali, Mini Countryman je koncepcijski ostao ono što mora biti, kako ne bi postao jedan od mnogih. Zadržani su kratki prepusti preko točkova, „nos“ automobila je forme prepoznatljive za Mini, pa čak i konture zadnjeg dela, pa uz malo tolerancije i mašte možemo konstatovati da je ovo maxi Mini.

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

A kada se uz Mini Countryman doda i legendarna JCW oznaka, podjednako legendarnog tjunera Minija Johna Coopera, Mini Countryman postaje dodatno „začinjen“. Ne dodatno, nego najviše što može kako vizuelno, tako i po pitanju pogona, pa ALL4 oznaka pojašnjava da testirani Mini Countryman JCW ne samo da ima mnogo snage, nego je i šalje do svih točkova.

 

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

Od enterijera jednog Minija se uvek očekuje da bude malo „otkačen“, nekonvencionalan i što drugačiji od drugih, ne samo po pitanju centralnog smeštanja onoga što je nekada bila instrument tabla. Na ovu temu, BMW sjajno radi svoj posao i dozvoljava da Mini ostane Mini. Samo što jedan SUV, odnosno crossover kao što je Mini Countryman JCW mora da dobije i funkcionalnost uz originalnost. Da, Mini Countryman JCW ima prostranu i upotrebljivu kabinu i bez problema ispunjava ulogu porodičnog automobila.

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

Samo na to, kao šlag na tortu, dolaze originalana rešenja kao što je gurtna kao treći paok malog i vrlo debelog upravljača, ili kao što je ista takva gurtna na poklopcu boksa za sitnice. A tu je i kompletna armatura presvičena tkaninom sličnom pomenutim „gurtnama“, na koju se u noćnoj vožnji vrlo originalno projektuju tačkice od dva mikro LED-a. Da, jasno, neće se ovakva rešenja svakome dopasti, nekome će verovatno biti kič, ali nama se dopada i dodajemo da su kvalitet izrade, izbor materijala i preciznost završne obrade vrhunski.

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

U testiranom modelu Mini Countryman JCW veliki okrugli višenamenski ekran dominira kabinom, dok je ispred vozača mali HUD sa osnovnim podacima o brzini i količini goriva. Koliko je praktična ovakva konfiguracija? Pre svega, mora se privići na grafiku i komandovanje ovim sistemom, ali i na činjenicu da nije najbrži koji se može naći u autoindustriji, mada svakako impresionira brojnim prilagođavanjima grafike i aplikacijama, koje uključuju i selfie kameru koja pokriva kabinu.

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

Sasvim sigurno će vas u prvom kontaktu sa Mini Countrymanom JCW zbuniti prekidač za startovanje motora, selektor menjača, a i minijaturno dugmence za Parking poziciju, koji su ispod ekrana infotejmenta. A i za osnovne komande kao što je temperatura u kabini moraćete da se obratite ekranu, a ne fizičkim komandama. Umesto uobičajenih modova vožnje, selektor se zove Mini Experiences, a i odabrani profili imaju maštovita Mini imena. Doduše, sve nedoumice otklanja privikavanje, ali i komande glasom i pokretom, pa Miniju i sebi treba dati malo vremena za detaljno upoznavanje.

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

Prednja sedišta sa integralnim naslonima za glavu su originalno dizajnirana, onoliko koliko to već može a da se ne ugrozi ergonomija. U Mini Countrymanu JCW koji je i najviši paket opreme, sedišta su kožna (veštačka koža), elektropomična sa memorijom i grejanjem, vrlo dugih hodova i generalno lako prilagodljiva za velik raspon visine vozača i suvozača. A moramo dodati i poprilično tvrda, slično kao što se dobije uz BMW M Sport sedišta.

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

Zadnja klupa donosi odličnu ponudu prostora, mogućnost podešavanja nagiba naslona, trodelno preklapanje a na kraju i mogućnost uzdužnog pomeranja kako bi se povećela zapremina prtljažnika.
Jedina zamerka po pitanju funkcionalnosti mogla bi se uputiti relativno malom prtljažniku koji u osnovnoj konfiguraciji ima 440 litara, što nije malo, ali bi moglo zafaliti kada se krene na duži put.

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

Svojevremeno je BMW Serije 1 od Minija dobio platformu sa poprečno postavljenim motorom i prednjim pogonom. Danas konstatujemo da Mini Countryman JCW pogon i platformu deli sa modelima BMW X1 i BMW X2, a možda je zapravo i obrnuto. Kako bilo, prednje oslanjanje su MacPherson opužne noge, dok je pozadi multilink.

Dmotion.rs preporučuje: Test Cupra Formentor VZ vatreni SUV sa pedigriranim pogonom

Testirani Mini Countryman JCW ima pogon od 2.0 turbo četvorocilindraša sa 300KS, koji snagu primarno isporučuje prednjim, a po potrebi i zadnjim točkovima i to preko sedmostepenog DCT menjača. Zanimljivo je da ovo nije nasnažnija verzija Mini Countrymana. Sa 313 KS se može pohvaliti električna SE verzija, a zanimljivo je i da se Mini Countryman može kupiti sa 1.5 benzinskim trocilindrašem, kao i 2.0 dizelom, što u današnje vreme čini više nego bogatu pogonsku ponudu.

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

Mini Countryman JCW je zamišljen kao sportski SUV, a možemo konstatovati i po nekim karakteristikama ekstermno sportski crossover, i to ne samo po snazi. Adaptivno ogibljnje je (praktično uvek) tvrdo, tu diskusije nema i ovaj model preferira dobar asfalt ispod svojih točkova. Upravljanje je direktno, vrlo direktno, a kombinacijom ove dve osobine Mini je pokušao da ostane dosledan neophodnom „karting“ osećaju u vožnji, u čemu je u dobrom delu i uspeo.

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

Ko želi tvrd automobil koji sjajno ubrzava, ne naginje se u krivinama i reaguje na minimalne komande, u Mini Countrymanu JCW dobija upravo to. Samo, sve ima svoju cenu. Svaku neravninu Mini Countryman JCW će prijaviti udarcem. Pri snažnom ubrzavanju ovaj Mini ima tendenciju da se „otima“ i da ispravlja točkove na izlasku iz krivine. A da uverljivo ubrzava, to nije sporno, samo 5.4 sekunde do 100 km/h. Samo, ako pri tom očekujete gromoglasan zvuk iz izduva, nećete ga dočekati. Po osnovi zvuka ovaj model je „light“ sportista. Šta više, izuzetno dobro je zvučno izolovan, tako da je kabina vrlo tiha, što uz izolaciju nagoveštava i odličnu aerodinamiku.

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

Mini Countryman JCW nije lagano vozilo. Njegova masa je preko 1.600 kilograma, koji su pravilno raspoređeni među osovinama, pa je balans odličan, a uz tvrdo ogibljenje, iako visok, u krivinama se ne naginje. Isto tako, obzirom na vrlo direktan upravljač i korekcije putanje u krvini pri velikoj brzini treba raditi pažljivo i odmereno.

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

Motor i DCT menjač su sjajno upareni i snage pod papučicom gasa ima uvek, a isto važi za vrlo snažne kočnice sa prednjim perforiranim diskovima. Znaimljivo je da su sve vozačke asistencije koje se nalaze u standardnom paketu opreme vrlo diskretne i ne smteju u uživanju u vožnji koju ovaj model definitivno donosi.

Test Mini Countryman JCW // Foto/Copyright Dmotion.rs

Šta je zapravo novi Mini Countryman JCW? Logičan i uspešan nastavak onoga što su počele dve prehodne generacije, samo u povećanom „pakovanju“. Ovaj model će i dalje kupce tražiti među onima koji vole malo adrenalina u vožnji, avangardna rešenja u kabini, ali su i spremni da prihvate izvesne kompromise. I da bude potpuno jasno, iako uz JCW oznaku, ovo nije surovi sportista ko Mini One JCW, ipak je prilagođen da bude jedino porodično vozilo u kući. Samo, kao i do sada, Mini Countryman JCW nema mini cenu. Testirani model sa svom dodatnom opremom košta 68.466 evra, dok je osnovna cena za Mini Countryman JCW ALL4 54.900 evra.

Model Mini Countryman JCW ALL4
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.447/ 1.843/ 1.645
Međuosovinski razmak (mm) 2692
Masa vozila praznog (kg.) 1660
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2235
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg /
Zapremina prtljažnog prostora (l) 440/1.460
Motor Benzinski / Turbo
Gorivo Benzin
Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1998
Snaga pri o/ min. (KS) 300 pri 5.750
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 400 / od 2.000 do 4.500 o/min
Menjač 7 DCT
Ubrzanje 0-100 km/h 05.04.24
Maksimalna brzina km/h 250
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 08.06.24
Zapremina rezervoara 54
Cena testiranog modela 68.466 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

VW reklamira manuelni menjač kao sredstvo protiv krađe

Vožnja automobila sa manuelnim menjačem postala je redak prizor na ulicama SAD, ali se ...

Proslava uspeha uz Evoque Landmark edition

Land Rover slavi uspeh njihovog najviše nagrađivanog modela Evoque, sa novom edicijom pod imenom ...

Škoda Vision X spremna za Ženevu

Pre zvanične premijere u Ženevi, Škoda je objavila renedere naredne generacije svog hibridnog SUV-a ...

Australijska firma predstavila elektromotor sa 1.340 KS

Australijska kompanije pod imenom “HyperPower Technologies” razvila je elektromotor maksimalne snage 1.340 KS HyperPower ...

Automobilu, dođi po mene!

Da li ćemo imati automobile koje je dovoljno pozvati i reći im gde želite ...

Sezona transfera u Formuli 1 je u punom jeku

Polako stižu odgovori gde će ko voziti u Formuli 1 2020., a i nakon ...