Nissan Qashqai se pojavio pre 11 godina. Da li je bio rodonačelnik danas toliko popularnog crossovera, među verzije između klasičnog hatchbacka i terenca?
Verovatno jeste, ali sasvim sigurno jeste prvi globalno uspešan, sve do titule najprodavanijeg u segmentu. A prisećam se 2007. i međunarodne prezentacije prvog modela u Barseloni, kada su domaćini pokušavali da nam objasne i definišu segment u koji spada. Jeste C segment, nije C segment, jeste SUV, nije SUV. I tako u krug. Qashqaijev segment tada jednostavno nije postojao. Nissan je svetu tada ponudio „nešto između“ i pogodio u centar. Kako prvim modelom, tako i njegovim naslednikom koji se pojavio 2013. Samo, problem Qashqaija je u tome što prvo model praktično nije imao ni jednog konkurenta, a aktuelni model ih i te kako ima.
Ne baš „Na kraj sveta“
Druga generacija zadržala je sve dobro od prve. Pre svega dimenzije dovoljno kompaktne za svakodnevnu gradsku vožnju i parkiranje, a sa druge strane dovoljno velike za porodični put na duže staze. Sa svojih 4.39 metara dug je kao bilo koji drugi automobil iz C segmenta i jedino visinom od 1.59 iskače iz C segmenta. Visinu prvenstveno dobija zaista povišenom karoserijom a ne samo klirensom od tla koji sa 188 mm nije preterano velik, a opet dozvoljava nešto veću slobodu van asfalta. I da, definitivno, Qashqai nije automobil kojim se ide „Na kraj sveta“, ali se bez ikakve brige može sići na makadamski put. Tu je i opcioni pogon na svim točkovima, koji se može i ne mora doplatiti, ali da svakako ne čini terenskim vozilom.
Ono što je bitnije, na restilizaciji koja je obavljena prošle godine Qashqai je dobio znatno drugačiji izgled prednjeg dela uključujući i gril hladnjaka i svetlosne grupe, kao i stražnje svetlosne grupe, pa je razlika u odnosu na izvorni model druge generacije dosta velika.
Da li su i koliko drugačiji materijali u enterijeru teško se može zaključiti, ali ono što stoji, završna obrada i preciznost uklapanja je odlična. Da, možda se u stilu dizajna u poređenju sa mlađim konkurentima može videti da je ovo model koji već ima staž iza sebe, ali mu to ne umanjuje vrednost ni najmanje. Enterijer Qashqaija je pre svega prostran i veoma funkcionalan, sa brojnim ostavama i boksovima za sitnice. Uz to, bez mnogo rezerve, kompletna ergonomija zaslužuje visoke ocene.
Osvežena klasika
Qashqai ima klasičnu digitalnu instrument tablu, ali odlično dizajniranu, pa je protekle četiri godine nisu demodirale. Ono što je bitno unapređen je ifotejment koji sada ima izbor između višenamenskih ekrana od 5″ i /2″, a za razliku od pre restilizacije sada su opremljeni Androidauto i Apple Carplay konekcijama. Među opcijama je i odličan 360 sistem kamere za parkiranje, ali sa osrednjom rezolucijom.
Prostran i funkcionalan
Kao i uvek, opšti utisak enterijera zavisi od paketa opreme. Test vozilo u najvišem Tecna Premium paketu opreme stiglo je sa svim raspoloživim elementima koje nudi Nissan kako u samom paketu tako i dodacima kao što je panoramski krov. U skladu sa tim, kožna elektropomična sedišta odlično su i dimenzionisana i oblikovana, pa višesatna vožnja ne predstavlja nikakav problem. Novina u restilizovanom modelu je 3D dizajn, tačnije profilacija kože sedišta, koja istinski donosi dodatnu udobnost na dugom putovanju.
I zadnja klupa ne zaostaje za prednjom. Odlično je dimenzionisana, sa dobrom ponudom prostora za noge i glave, uprkos panoramskom krovu koji je oduzeo par centimetara raspoložive visine. Tu je i veoma širok i udoban naslon za ruke, sa držačima za čaše. U osnovi, Qashqai za svoje spoljnje dimenzije nudi odličnu ponudu prostora u enterijeru. I prtljažnik koji ima dve visine i zapreminu od 430 do 1.598 litara sasvim je dovoljan za porodično putovanje, a i mobilnim policama dozvoljava pravljenje pregrada kako bi se sprečilo kotrljanje tereta.
Ozbiljna platforma
Qashqai je postavljen na ozbiljnu platformu. Napred su Macpherson opružne noge dok je pozadi dosta složena multi link osovina, čime se Nissan pobrinuo da obe verzije sa i bez 4×4 pogona imaju podjednake vozne osobine. U motorskoj ponudi nema previše izbora – dva benzinca i dva dizela. Slabiji benzinac je 1.2 DIG-T sa 115 KS, a snažniji je 1.6 DIG-T sa 163KS, naravno,u oba slučaja radi se o turbo motorima. Dizela ima dva, dobro poznati 1.5 dCi sa 110 KS i snažniji 1.6 sa 130 KS.
U skladu sa vrhunskom opremom test vozilo je bilo opremljeno i snažnijim dizelom i 4×4 pogonom. Definitivno, Qashqai nije za sportiste. Ovo je pre svega udoban automobil, dobro izbalansiranog ogibljenja koje zadržava dovoljno vozne dinamike ali i visoku udobnost. Ljuljanje u krivinama je minimalno, i jedina zamerka može se uputiti nešto indirektnijem upravljaču, kojem je prirodnija okolina auto put nego brzo vijuganje kroz česte krivine. Sa 1.6 dizelom Kashqai ima samo nešto više buke dok traje ubrzavanje, ali je i pri visokim putnim brzinama veoma tih.
Šta više, ovako dobra akustička izolacija u prvi plan stavlja i odličan Bose audio sistem, koji je, razumljivo deo dodatne opreme, ali vredi svakog dinara. Iako je kratka ručica menjača ima relativno duge hodove i nije previše zgodna za brze promene. Sa druge strane, prenosni odnosi odlično su usklađeni sa elastičnošću agregata, pa su i gradska i brza vangradska vožnja pravo zadovoljstvo i uvek prisutnu rezervu snage. Uz to, 1.6 litarski motor je i sasvim ekonomičan, pa se pri putnoj brzini od 140 km/h mož računati sa potrošnjim od 6,6 litara, dok u gradu neće prelaziti 6.8 litara.
Zasluženo bestseler
Nissan Qashqai je zasluženo bestseler. Ni činjenica da je star već skoro četiri godine ništa nije oduzela od njegovih vrednost, a nedavna restilizacija je uradila taman onoliko kliko je trebalo za se zategne po koja bora. Ovo je i odličan porodični automobil, jedino, vozači koji vole oštriju vožnju možda neće biti prezadovoljni. Qashqai je automobil koji donosi udobnost i opuštenost, a ne uzbuđenje u vožnji. Što se cena tiče, Qashqai nikada nije bio previše jeftin. Startna cena sa slabijim benzincem je oko 18.600 evra, dok se za vrhunski opremljen sa snažnijim dizelom i 4×4 pogonom mora izdvojiti oko 31.000 evra. Možda malo previše, ali se za taj iznos dobije i potpuno opremljen i odlično motorizovan automobil. Realno, za nekih 23-25.000 evra može se doći do optimalnog i po pitanju pogona i opreme. A za one koji su zaboravli, Qashqai je ime nomadskog plemena iz centralne Azije, čuvenog po persijskim tepisima…
[table id=39 /]
Show Comments