fbpx

Kako dobro zvuči ideja da se ode na kaficu Porscheom 917. Neki to sebi mogu da priušte

Porsche 917 je za ovu fabriku jedan od najvažnijih trkačkih automobila ikada. Dovoljno je reći da je Porscheu doneo prvi pobedu na 24 Časa LeMana ikada, i da je uz Stevea McQueena odigrao glavnu ulogu u kultnom filmu “LeMans”. Tada 1974. trkački automobili nisu imali nikakvu viziju da budu drumski automobili.

Ovaj 917 je napravljen samo sa jednom misijom – osvojiti LeMan, što je i uspeo. A i vremena su bila drugačija. 917 je pokretao bokser od 4.9 litara sa 12 cilindara, vazduhom hlađen. Imao je 600 KS, ali je ceo automobil težio samo 600 kg. Kilogram po konjskoj snazi, fantastično… Tada su na LeManu dohvatane brzine i preko 400 km/h, pa i preko toga, ali su i stravični udesi i pogibije vozača bili deo trkanja.
Samo, šta se dogodi kada neko odluči da 917 pretvori u drumski automobil? Za početak, treba imati mnogo novca, a naravno i strasti. Claudio Roddaro ima i jedno i drugo, a i trkač amater je, pa je uspeo sebi da priušti zadovoljstvo i ode na kaficu u svom 917. Jedino što je do ostvarenja ove ideje morao da se desi čudan splet okolnosti. Grof Rossi, koji je bio deo kompanije Martini & Rossi sponzora Porschea na trkama, 1974. je kupio korišćeni 917, i sa minimalnim modifikacijama, kao što je dodavanje prigušivača na izduvni sistem, uspeo da vlasti u Alabami ubedi da je njegov 917 legalan za uličnu vožnju, a na osnovu toga dobije dozvolu i za Evropu.

Ovaj zakonsko – saobraćajni presedan odigrao je veliku ulogu u ideji Claudija Roddara da ostvari svoj cilj. Samo je trebao da nabavi automobil i uradi iste prepravke. Zapravo, vozilo koje je Roddaro kupio nikada nije učestvovao na trkama i bio je rezervni automobil, a još 2003. Gunnar Racing je počeo i uspeo projekat da ovaj isti 917 pripremi za trke klasičnih automobila. Roddaro je ovaj automobil kupio 2016. uradio potrebne izmene i potrošio skoro dva meseca na papirologiju sa vlastima u svom Monaku, kako bi za 917 dobo registarske tablice. U međuvremenu, intenzivno je učestvovao u trkama istorijskih automobila u Monci i Nürburgringu.
Sve skupa, Porsche 917 sada ima svoje tablice male kneževine Monte Carlo, a Roddaro može da se provoza Azurnom obalom u pravom trkaču i ode na kaficu. Sasvim sigurno, ovo nije najudobniji prevoz na svetu, ali da je među najekskluzivnijima, to sigurno jeste.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kako je izgledao razvoj nove G-Klase iza scene

Mercedes Benz je nedavno zvanično pokazao potpuno novu G-klasu za 2019., a sada možemo ...

Ferrarijev hibridni pogon za Alfu Giuliju

Priča se, a sve je bliže istini, da Alfa sprema kupe izdanje Giulije, koja ...

Da li postoji dobra limuzina za razumnu cenu?

Da li se i za koliko novca može kupiti porodična, ili poslovna limuzina, a ...

Mazda 3 – šarmer sa dušom

U vezi Mazde 3 mogli bi da postavimo par nagradnih pitanja – od kada ...

Novi Volkswagen Amarok konačno pred očima javnosti

Novi Volkswagen Amarok druge generacije konačno je predstavljen i to nakon što je prva ...

Verstappen profitirao Hamilton izgubio

Sprint kvalifikacije u Monzi donele poprilično iznenađenje i neočekivan startni poredak za sutrašnju trku ...