fbpx

Bolje ikad nego nikad: Predstavljen Audi Q8

Audi je danas u gradu Shenzhen, u Kini, na proslavi 30. godina uspešne strategije proizvodnje automobila u toj državi, predstavio dugoočekivani Q8

Foto: Audi

Audi je danas u gradu Shenzhen, u Kini, na proslavi 30. godina uspešne strategije proizvodnje automobila u toj državi, koja je počela sa modelom Audi 100 sedan, predstavio dugoočekivani Q8. Q8 je Audijev novi flagship SUV, koji će se nadmetati sa ostalim „SUV kupeima“ kao što su BMW X6 i Mercedes Benz GLE kupe. Q8 karakteriše sportski i agresivni dizajn za koji Audi tvrdi da predstavlja novi izgled svojih SUV-a.

Foto: Audi

Ovo nagoveštava da ćemo videti elemente novog dizajna na predstojećim Audi SUV modelima kao što su e-tron i Q4, koji kreću u proizvodnju 2018. i 2019. Audi Q8 koristi MLB platformu VW grupe, i dugačak je 4.99 metara, širok 2.0 metra, i 1.71 metara visok, odnosno kraći, širi i niži od poznatog Q7 SUV-a. Međuosovinski razmak od gotovo tri metra omogućava prostranu kabinu sa dva reda sedišta, i prtljažni prostor od 605 litara, sve do 1.755 litara raspoložive zapremine sa spuštenim zadnjim sedištima.  Q8 će za početak moći da se dobije sa 3.0 litarskim V6 dizel motorom sa 286 KS i 600 Nm obrtnog momenta, dok će mu se kasnije pridružiti i slabija 3.0 litarska dizel varijanta, kao i 3.0 litarski V6 benzinac sa 340 KS.

Foto: Audi

V6 dizel motor koristi tehnologiju „blagog“ hibrida, koju čini električna mreža na 40 Volti, litijum jonska baterija i alternator-starter sa pogonom na kaiš. Ovaj sistem omogućava Q8 da ide samo na struju do 160 km/h, i da obnovi do 12 kilovata struje tokom usporavanja. Sva ova priča u stvarnom životu znači nižu potrošnju dizela za 0.7 litara. Snaga 3.0 litarskog V6 dizela, pod oznakom Q8 50 TDI, se preusmerava kroz osmostepeni automatski tiptronic menjač na Audijev Quattro AWD sistem. Q8 50 TDI to „stotke“ sprinta za, ne tako impresivnih, 6.3 sekundi. Quattro pogon je standardan, i ima mehanički diferencijal koji u normalnim uslovima deli snagu 40:60 napred-pozadi. Kada je to potrebno, snagu šalje na osovinu sa boljom trakcijom. Podesivi amortizeri su takođe standardni, ali se za vazdušno oslanjanje mora doplatiti. Isto tako, progresivni upravljač dolazi standardno, dok je upravljanje na svim točkovima opcija.

Cockpit

Enterijer prati postavku Audijevih nedavno predstavljenih modela A8 i A7, ali Q8 dobija malo sportskiji izgled zahvaljujući površinama sa piano crnim finišem i debljim obručem upravljača. Proizvodnja modela Q8 će se odvijati u Bratislavi i Slovačkoj, gde se već proizvodi Q7, a prodaja počinje na jesen.

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi Renault Austral u testovima izašao na evropske puteve

Novi Renault AUSTRAL je u poslednjoj fazi razvoja u kojoj je izašao na evropske ...

Mercedes EQG dobija novu hemiju u baterijama

Mercedes EQG, električni pandan legendarne G Klase debitovaće 2024. godine sa novom tehnologijom baterijama ...

Tesla obećeva vozilo od 25,000 $, baterije kao strukturalni deo

Tesla je sinoć održao „Battery Day“ događaj u Kaliforniji, tokom kod je šef kompanije ...

Ferrari patentirao rešenje za efikasan i čist V12 motor

Ferrari ne dozvoljava da izumre V12 motor i patentirao je rešenje za efikasan i ...

Koliko su izdržljive baterije u električnim automobilima

Pored autonomije i trajanja punjenja, najveći kamen spoticanja električnih automobila je pitanje trajnosti baterija ...

Ferrari zbog imena tuži humanitarce

Ferrari je zbog imena Purosangue ušao u sudski spor sa humanitarom organizacijom, koja se ...