fbpx

Bolje ikad nego nikad: Predstavljen Audi Q8

Audi je danas u gradu Shenzhen, u Kini, na proslavi 30. godina uspešne strategije proizvodnje automobila u toj državi, predstavio dugoočekivani Q8

Foto: Audi

Audi je danas u gradu Shenzhen, u Kini, na proslavi 30. godina uspešne strategije proizvodnje automobila u toj državi, koja je počela sa modelom Audi 100 sedan, predstavio dugoočekivani Q8. Q8 je Audijev novi flagship SUV, koji će se nadmetati sa ostalim „SUV kupeima“ kao što su BMW X6 i Mercedes Benz GLE kupe. Q8 karakteriše sportski i agresivni dizajn za koji Audi tvrdi da predstavlja novi izgled svojih SUV-a.

Foto: Audi

Ovo nagoveštava da ćemo videti elemente novog dizajna na predstojećim Audi SUV modelima kao što su e-tron i Q4, koji kreću u proizvodnju 2018. i 2019. Audi Q8 koristi MLB platformu VW grupe, i dugačak je 4.99 metara, širok 2.0 metra, i 1.71 metara visok, odnosno kraći, širi i niži od poznatog Q7 SUV-a. Međuosovinski razmak od gotovo tri metra omogućava prostranu kabinu sa dva reda sedišta, i prtljažni prostor od 605 litara, sve do 1.755 litara raspoložive zapremine sa spuštenim zadnjim sedištima.  Q8 će za početak moći da se dobije sa 3.0 litarskim V6 dizel motorom sa 286 KS i 600 Nm obrtnog momenta, dok će mu se kasnije pridružiti i slabija 3.0 litarska dizel varijanta, kao i 3.0 litarski V6 benzinac sa 340 KS.

Foto: Audi

V6 dizel motor koristi tehnologiju „blagog“ hibrida, koju čini električna mreža na 40 Volti, litijum jonska baterija i alternator-starter sa pogonom na kaiš. Ovaj sistem omogućava Q8 da ide samo na struju do 160 km/h, i da obnovi do 12 kilovata struje tokom usporavanja. Sva ova priča u stvarnom životu znači nižu potrošnju dizela za 0.7 litara. Snaga 3.0 litarskog V6 dizela, pod oznakom Q8 50 TDI, se preusmerava kroz osmostepeni automatski tiptronic menjač na Audijev Quattro AWD sistem. Q8 50 TDI to „stotke“ sprinta za, ne tako impresivnih, 6.3 sekundi. Quattro pogon je standardan, i ima mehanički diferencijal koji u normalnim uslovima deli snagu 40:60 napred-pozadi. Kada je to potrebno, snagu šalje na osovinu sa boljom trakcijom. Podesivi amortizeri su takođe standardni, ali se za vazdušno oslanjanje mora doplatiti. Isto tako, progresivni upravljač dolazi standardno, dok je upravljanje na svim točkovima opcija.

Cockpit

Enterijer prati postavku Audijevih nedavno predstavljenih modela A8 i A7, ali Q8 dobija malo sportskiji izgled zahvaljujući površinama sa piano crnim finišem i debljim obručem upravljača. Proizvodnja modela Q8 će se odvijati u Bratislavi i Slovačkoj, gde se već proizvodi Q7, a prodaja počinje na jesen.

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Na kaficu Porscheom 917…

Kako dobro zvuči ideja da se ode na kaficu Porscheom 917. Neki to sebi ...

Peugeot predstavio novi logo pred novi 308

Peugeot je predstavio potpuno novi logo u skladu sa činjenicom da će ga premijerno ...

Toto Wolff se povlači sa pozicije šefa F1 tima Mercedes AMG

Toto Wolff je, navodno, saopštio da više neće biti šef F1 tima Mercedes AMG, ...

Audi “osvežava” softvere na 850.000 dizela

Kako bi vlasnici vozila Audi sa dizel motorima izbegli zabrane koje su najavljene u ...

Porsche potvrdio crossover derivat Taycana

Porsche će na jesen ove godine početi prodaju električnog Taycana, a već sprema i ...

Najbrži na svetu ikada?

Malo poznati proizvođač sportskih automobila Corbellati za Ženevu je najavio premijeru najbržeg automobila na ...