fbpx

VW želi da kvantni računari upravljaju saobraćajem

Volkswagen vidi budućnost u kojoj kvantni računari pomažu pri stvaranju efikasnih sistema menadžmenta saobraćaja

Foto: Volkswagen

Volkswagen vidi budućnost u kojoj kvantni računari pomažu pri stvaranju efikasnih sistema menadžmenta saobraćaja, koje je već spreman da testira. Nemački proizvođač tvrdi da su njegovi inženjeri i naučnici već uspešno upotrebili algoritam kvantnog računara, koji zamenjuje današnje, jednostavne, prognozirane obime prometa. Kvantni računar kalkuliše stvaranje saobraćaja i broj ljudi na “zahtevnim tačkama”. Volkswagen je trenutno usmeren ka taksijima, gradskim autobusima, i drugim javnim vidovima transporta. Nakon analiziranja podataka o protoku saobraćaja, algoritam može da preusmeri tačan broj vozila koja su potrebna na određenom mestu. Umesto da vozač autobusa kruži linijom sa svega nekoliko putnika, ili da vozač taksija traži stranku, kvantni računar može da pokaže gde je potreba za transportom najveća. Ovo ujedno može skratiti vreme čekanja za putnike, a dispečeri mogu staviti dodatne stanice kako bi zadovoljili potražnju u određenim delovima mesta u određeno vreme dana. VW planira da započne testiranja naprednog sistema menadžmenta saobraćaja u Barseloni u Španiji. Iz Volkswagena navode da Barselona ima odlične baze podataka za ovaj projekat, kao i da će sarađivati sa mrežnim provajderom Orange i specijalistom za analizu podataka, firmom Teralytics, kako bi implementovao sistem. Kada se dokaže da funkcioniše, VW bi mogao da ponudi svoj kvantni sistem menadžmenta saobraćaja, u vidu komercijalnog servisa, kompanijama sa taksi flotama i javnim prevoznicima. Pored toga, VW vidi korišćenje servisa za saobraćajnu infrastrukturu i autonomna vozila. Volkswagenov cilj je da prozivodi tehnologije autonomnih i električnih vozila kvantnim računarima koji su u stanju da obavljaju mnogo kompleksnije zadatke od super računara. VW je nedavno objavio da je koristio kvantne računare kako bi razvio baterije “po meri” za svoja električna vozila. Drugim rečima, računar je u stanju da simulira punu bateriju, maksimalnu gustinu snage, ili sklop ćelije, što mu omogućava da dostavi nacrt spreman za proizvodnju, bez potrebe za probom i graškama, koji su inače deo procesa razvoja.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kao iz filma – “Diner” iz 1957. godine prodaje se na eBay-u

Na poznatom aukcijskom sajtu eBay, pojavio se starinski američki restoran („diner“) iz 1957. godine ...

Rimac unapredio aerodinamiku C_Two za 34%

I kada deluje da je gotovo, nije završeno – Rimac je u odnosu na ...

Franciscus van Meel je novi šef BMW M odseka

Nakon četiri godine, aktuelni šef BMW M odseka će odstupiti sa pozicije, dok na ...

Alfa Romeo Milano je prekršten u Junior

Alfa Romeo Milano je prekršten u Junior nakon pritsaka italijanske Vlade da se promeni ...

CVT menjač nije besmislen

CVT menjač nije besmislen iako često dobija epitete da je dosadan za vožnju i ...