fbpx

Iako je prodaja automobila B pogođena SUV i crossover manijom, mali gradski automobili su i dalje najprodavaniji segment u Evropi

Evropljani, uprkos SUV “maniji” najviše kupuju automobile B segmenta. Iako će se trend pada prodaje “malih gradskih” sasvim sigurno nastaviti, nijedan proizvođač sebi ne sme da dozvoli luksuz nemanja konkurentnog predstavnika u B segmentu. Prošlu 2018. obeležila su tri noviteta u ovoj klasi, Volkswagen Polo i Ford Fiesta, pa i nova Seat Ibiza (koja deli platformu sa VW Polom), međutim, prema podacima JATO Dynamics, najprodavanij model tokom 10 meseci 2018. u B segmentu nije bio ni jedan od pomenutih noviteta, nego “starosedelac” na tržištu, čiji naslednik uskoro stiže. Renault Clio je potukao mnogo mlađu konkurenciju, očigledno kombinacijom onoga što nudi i cenovnom politikom francuske marke.
Ako je suditi po prošloj 2018. godini, Renault Clio će i u 2019. biti jedan od glavnih igrača u ovom segmentu. Na salonu u Ženevi, koji se održava početkom marta, biće predstavljena nova, peta generacija Clia, koja će, prema najavama iz fabrike, ponajveće novine imati u svom enterijeru, uključujući i najveći infotejment u segmentu.

Foto: Opel

Drugi ključni igrač koji će se uključiti u već veliku konkurenciju biće Opel sa novom Corsom, i to na potpuno novoj PSA CMP platformi, koju će deliti sa još jednim važnim igračem u B segmentu – novim Peugeotom 208, koji takođe stiže ove godine.
Međutim, iako govorimo o tržišnom kolaču od 2.8 miliona vozila, analitičari ne očekuju da će potražnja za ovim segmentom povećavati – naprotiv. Razne verzije i konverzije u kompaktne crossovere i dalje će biti sve popularnije. U odnosu na 2014. potražnja za B SUV vozilima se udvostručila.

Podatak iz Seata odlično ilustruje aktuelni trend. Naime plan proizvodnje u pogonu Martorell u blizini Barselone, bio je produkcija modela Ibiza i Arona u odnosu 65-35% u korist Ibize. Međutim, da bi zadovolji potražnju, planovi su brzo morali biti promenjeni, pa je 60% proizvodnog kapaciteta prepušttno Aroni, a 40% Ibizi.
Izvestan porast popularnosti klasičnih “malih gradskih” očekuje se 2021. kada će stići nova Toyota Yaris, Hyundai i20 i Dacia Sandero. Na duže staze, profil B segmenta će se i dalje menjati. Toyota Yaris beleži solidni prodaju i drži peto mesto u Evropi, između ostalog i zbog toga što već ima hibridnu verziju u ponudi. Drugi će tek izbacivati aktuelne pogone i početi da ugrađuju hibridne, ali i čisto električne pogone, što zapravo uopšte ne raduje proizvođače. Niska cena B segmenta i, još uvek, visoka cena hibridne ili električne pogonske grupe nikako ne idu ruku pod ruku.

Foto: Renault

A u ovom delu, Renault ponovo ima izvesnu prednost. Ove godine stiže novo, drugo izdanje potpuno električnog modela Zoe, dok drugi sa EV pogonom tek treba da stignu na tržište, kao što su već najavljeni Opel Corsa i Peugeot 208, ali i Honda Urban.
Na osnovu ovih najava i procena, B segment, iako smo se malo uplašili, nije mrtav, niti će uskoro biti. Samo, treba biti svestan da su naredne generacije modela koji će tek stići, najverovatnije poslednje, u formi u kakvoj ih trenutno znamo. A nova era B segmenta nije daleko, možda na samo 4-5 godina od danas.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

KIA Stonic – stiže još jedan mini SUV

Na salonu u Frankfurtu KIA će prestaviti model Stonic, mali SUV/crossover baziran na platformi ...

„Televizor“ umesto tablice

Na automobile u Kaliforniji ove godine će početi da se postavljaju digitalne registarske tablice ...

Hamilton i Mercedes pobedom krunisali sezonu

  Lewis Hamilton je krunisao još jednu sezonu u kojoj je osvojio titulu pobedom ...

Milesov Ford Mustang GT350R postao najskuplji Mustang ikada

Originalni Ford Mustang GT350R Kena Milesa, u kojem se trkao prodat je na aukciji ...

Mercedesi najbrži u kvalifikacima Formule 1 za VN Turske

Vozači tima Mercedes-AMG bili su najbrži u kvalifikacijama Formule 1 za Veliku nagradu Turske, ...

Perez napravio mesta Vettelu u Aston Martinu

Segio Perez je objavio ono o čemu se duže vreme pričalo – napušta Racing ...