fbpx

Toyota GR Super Sport sa skoro 1.000 KS

Sada je jasno zašto je Toyota već potvrdila učešće u WEC šampionatu sa GR Super Sport

Foto: Youtube screenshot

Iako je trenutno Supra u centru pažnje kada je reč o sportistima iz Toyote, potpuno je sigurno da neće biti još dugo. Da je razvoj hipersportiste u toku znamo, ali izgleda da je GR Super Sport odmakla mnogo dalje nego što se to mislio, pa je postalo i logičnije to što je upravo ovaj model, tačnije njegovu evoluciju za koju će biti zadužen Gazoo Racing, Toyota već prijavila za sledeću WEC sezonu 2020/21.

Foto: Youtube screenshot

Još uve kamuflirani prototip nedavno je na stazi Fuji Speedway vozio lično Akio Toyoda, predsednik i CEO Toyote, a otkriven je i poneki detalj. GR Super Sport će biti duhovni naslednik TS020 GT-One sa kraja devedesetih godina. Sada se zna da će drumska verzija sa hibridnim pogonom imati oko 1.000 KS, iz kombinacije 2.4 litarskog V6 twin turbo benzinca i elektro motora, ali da u trkačkoj verziji neće smeti da ima toliko snage, obzirom da će postojati limit na 750 KS, i maksimalnu masu od 1.100 kilograma, dok od hibridnog dela pogona neće smeti da dobije više od 270 KS.

Foto: Youtube screenshot

Između koncepta i prototipa koji se pojavo na stazi postoje razlike. Nestao je izduv sa gornjeg dela karoserije kakav je bio na konceptu, a prototip je dobio usisnik vazduha na krovu. Šta više, u nekim kadrovima ga ima a u nekima nema, pa nije isključeno da je na snimanju bilo čak nekoliko protoipova.

Foto: Youtube screenshot

Kratak video materijal pokazao je da ni prototip nema zadnje staklo, a na snimcima iz kabine vidi se slika kamere koja je preuzela ulogu unutrašnjeg ogledala. Isto tako, očigledan je i poprilično spartanski sportski enterijer, sa digitalnom instrument tablom nalik onoj koja se nalazi na TS050 Hybrid, dvostrukim pobednkom LeMana.
Toyota je početak testova trkačke verzije GR Super Sport najavila već za početak naredne godine, ali ne i kada bi se drumska verzija mogla pojaviti u prodaji. Ono što možemo da pretpostavimo, cena će biti astronomska, a da bi model uopšte mogao nastupiti na trkama, moraće biti proizveden u barem 20 komada u toku dve godine.
Kakav je bio komentar Akia Toyode nakon vožnje nije saopšteno, ali zna se da je nakon vožnje prototipa Supre bio jako nezadovoljan, i projekat vratio inženjerima na doradu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mercedes-AMG One – potrajalo je ali je stigao

Mercedes-AMG One je najavljen kao hiperautomobil sa pogonom iz Formule 1 još 2017. godine ...

Hennessey stavio Cadillac Escalade na crtu sa Camarom ZL1

Kako bi demonstrirao svoj rad, Hennessey je stavio na crtu modifikovani Cadillac Escalade pored ...

Kinezi napadaju Evropu

Dok se evropski proizvođači utrkuju u povlađivanju Kinezima, kineski proizvođači automobila imaju velike ambicije ...

Porsche 919 Evo uništio prethodni rekord Nurburgringa

Porsche 919 Evo sa Timom Bernhardom iza upravljača je postavio neverovatno vreme od 5:19.55 ...

Luda kuća u Sao Paolu za kraj F1 sezone

Pretposlednja trka sezone Formule 1 u Brazilu, donela je mnogo obrta, iznenađenja i odustajanja, ...

Karma i Pininfarina najavili da će zajedno raditi na EV

Karma, startup za električne automobile rođen iz ostataka originalnog Fiskera, se udružio sa italijanskom ...