fbpx

Dieter Zetsche kaže: “Nije važno čiji motor je u automobilu”!

Sveži penzioner, do nedavno CEO Daimlera, Dieter Zetsche, dao je hrabru izjavu da kupce ne zanima čiji motor je u automobilu, i omalovažio sve one koje zanima

Foto: Daimler AG

Dieter Zetsche, čovek koji je provo 40 godina u Daimeru, od toga 13 godina kao prvi čovek kompanije, za Top Gear je dao intervju, u kojem je izneo zanimljive tvrdnje, kakve sigurno ne bi dok bio na kormilu giganta iz Štutgarta.
Dieter Zetsche kaže: “ Danas kupcima nije važno čiji motor se nalazi u automobilu. Mi smo u A Klasu ugradili Renaultov motor i duplirali prodaju. Motor više nije element koji donosi odluku pri odluci o kupovini. Entuzijastima i poznavaocima automobila znači čiji je motor ugrađen, ali takvi nisu većima među kupcima nego manjina”. Zetsche je u isti koš sa motorima stavio sisteme autonomne vožnje i servisa mobilnosti, kao elemente za koje kupcu nije bitno ko ih je osmislio, razvio i proizvodi.

Foto: Daimler AG

Zaista zanimljiva od čoveka koji je 13 godina vodio kompaniju čiji stub uspeha je tehnologija i inovativnost, a koji je službeno nastupao upravo naglašavajući znanje i umeće inženjerstva Daimlera. Ovakvom izjavom dobrano je omalovažio kupce, smatrajući ih nezainteresovanim neznalicama, koji su spremni da plate mnogo ne gledajući i ne razmišljajući mnogo o tome šta se nalazi iza znaka, koji bi trebao biti garant originalnog kvaliteta i tehnološke dominacije. Ne kažemo da se iza trokrake zvezde to i ne nalazi, ali prema bivšem šefu nemačkog giganta, ispostavlja se da nije bitno ko je šta napravio.

Foto: Daimler AG

Tehnoloških partnerstava i transfera tehnologija je bilo i biće, ništa tu nema sporno, ali, najbanalnije pitanje je zbog čega (pre)platiti nešto pod “Trokrakom zvezdom”, ako se može dobiti pod drugim amblemom isto to. Pri tom, pozva se na partnerstvo sa Renaultom koje je njegovih ruku delo, a sada se nalazi na jako niskim granama, i dovedeno je u pitanje.
U istoj izjavi Zetsche je (malo nespretno) pokušao da ublaži stvari, pa dodao da postoje elementi koji dokazuju da je Mercedes, Mercedes. Pa, po kupca postoje elementi kao šte je cena kako kupovine, tako i održavanja. Zbog čega bi kupac platio satnicu majstora u servisu Renault, kad može da plati mnogo veću satnicu? Možda Lewis Hamilton u svom bolidu možda ima Reanaultov a ne Mercedesov motor?

Foto: Daimler AG

Ono što se takođe može pročitati između redova je da su proizvođači pred izazovima i izazovima, što je poslovni termin kada treba reći problemima, a poslovnim kodeksima je zabranjeno reći – problem. Problem je u tome što su gigantima kao što su Daimler, General Motors, Toyota i ostali velikim igračima, naspram njih sitne ribe kao što su Tesla i Uber svojom inovativnošću i svežim idejama zadali takav domaći da im “bride prsti” i moraju se ujedinjavati kako bi postigli dinamiku i izdržali troškove razvoja noga što se kupcima dopalo, kao što je, recimo, autonomna vožnja.
Samo, bolje da oni koji su nasledili Dieter Zetsche ni službeno ni privatno ne misle da kupcima nije bitno šta su zapravo kupili sve dok je nalepljena Zvezda. Nisu kupci baš tako naivni…

  • Show Comments

  • Milan

    Nepotrebno izvrćete činjenice. Naime, Dieter je rekao: “ Danas kupcima nije važno čiji motor se nalazi u automobilu. Mi smo u A Klasu ugradili Renaultov motor i duplirali prodaju. Motor više nije element koji donosi odluku pri odluci o kupovini. Entuzijastima i poznavaocima automobila znači čiji je motor ugrađen, ali takvi nisu većima među kupcima nego manjina”. – tako da ne vidim na koji način je on uvredio bilo koga, jer je jasno da je govorio o statistici i većini u odnosu na manjinu.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mini na Dakaru na dva fronta

Mini se ozbiljno priprema za Dakar 2018. i to ni manje ni više nego ...

Volkswagen ID.R oborio rekord na planini Tianmen

Nakon obaranja rekorda na Pikes Peaku, Goodwoodu, i Nirburgringu, Volkswagen ID.R i Romain Dumas ...

Volkswagen predstavio up! GTI

Volkswagen je predstavio up! GTI koji će se naći u prodaji početkom naredne godine, ...

Aston Matin zakomplikovao Le Man drugima

Aston Martin je najavom ulaska u Le Man hiper klasu, uticanjem na pravila pa ...

Subaru Forester i XV sa novim e-Boxer pogonskim grupama

Subaru je ušao u proces hibridizacije svojih pogona i u Ženevi predstavio e-Boxer pogonske ...

Toyota ipak oprezna sa električnim vozilima

Iako auto industrija bombarduje vestima o novim električnim automobilima, Toyota je ipak rezervisana Iako ...