BMW je objavio detalje o 330e, plug in verziji nove “Trojke”, i uopšte nisu naivni
BMW 330 nije ono što se pretpostavlja kada se vidi broj 30, a pogotovo kada se uz oznaku nađe i malo slovo “e”. Iz Minhena su službeno saopšteni detalji plug-in hibridne verzije Serije 3, čija oznaka je upravo 330e, a koji uopšte nisu naivni.
BMW 330e kao pogonsku osnovu ima četvorocilindarski turbo od 2 litre sa 184 KS, ali mu je u pomoć stigao i elektro motor koji sa svojih 113 KS tu svakako nije za ukras. Sve skupa, preko osmostepenog automatskog menjača zadnjim točkovima je na raspolaganju sasvim lepih 252 KS, ali tu nije kraj. Po uzoru na Formulu E, BMW 330e ima XtraBoost funkciju, koja malo podseća na ono što se dobija ubrizgavanjem Azota. Naravno, nije “Nitro” u pitanju, ali 40 dodatnih “konja” jeste. BMW 330e uz XtraBoost u Sport modu vožnje dobija dodatnih 40 KS u trajanju od 10 sekundi. Ako još niste sabrali, tokom tih 10 sekundi približava se onome što je nekada imala oznaka 330 (306 KS), a to je 292KS.
Dakle, nije baš redni 3.0 “šestak”, ali raspoloživom snagom prilazi blizu. S tim u vezi, 330e, u neku ruku čak i opravdano, među opcijama će imati M Sport opremu, koja će uključiti povećane M Sport kočnice i adaptivno ogibljenje.
Iz te perspektive, sprint do 100 km/h za 5.9 sekundi je sasvim moguć i ubedljiv, kao i fabrički deklarisana maksimalna brzina od 230 km/h. Kada performanse nisu u prvom planu, ovaj hibrid nudi i sasvim pristojnu električnu vožnju do 110 km/h, a ako se uključi Electric mod, dostići će i 140 km/h. Naravno, ne zadugo. Baterija je ipak mala, kapaciteta 12 kWh, smeštena ispod zadnje klupe, mada i dalje pruža autonomiju od 60 d 65 kilometara, pa se uz malo racionalisanja BMW 330e može danima voziti a da jedva startuje SUS motor, a možda ga uopšte i ne startuje.
Za one kojima nešto manji prtljažnik ne zadovoljava potrebe, BMW je već najavio 330e Touring koji će se u prodaji pojaviti tokom leta 2020., kao i verzija posebno prilagođena vuči prikolice.
Show Comments