fbpx

Renault Captur 130 TCe – najbolje za kraj

Uz novi motor, Renault Captur je zanimljiv izbor baš zbog toga što uskoro stiže naslednik

Više nije tajna, Renault je spremio naslednika, drugu generaciju modela Captur, koji je na nekim tržištima bio bolje prodavan od Clia i Meganea. Ovo jeste podatak za „verovali ili ne“, ali i potvrda onoga što dobro znamo. Crossover (sasvim sigurno Captur nećemo nazvati SUV-om), je zavladao, a Renault se na vreme našao u poziciji da ponudi model koji u osnovi jeste podignuti Clio, ali dovoljno drugačiji i praktičniji da nađe put do kupaca. Sada kada je naredna generacija evidentno spremna za kraj ove, ali verovatnije početak sledeće godine, aktuelni model je zanimljiv iz nekoliko razloga. Pred kraj svoje karijere, ima najbolju cenu i otklonjene sve eventualne nedostatke, u u slučaju Captura, i potpuno novi motor.

Kao i mnogi drugi, Renault se našao u poziciji da u relativno kratkom roku napravi veliko spremanje među svojim motorima, uglavnom za bi zadovoljio WLTP. Šta više, delom nije mogao, a delom nije ni želeo da čeka nove modele da bi to uradio, nego su aktuelni modeli dobili novo „srce“, pa je na mesto TCe 120 stigla oznaka TCe 130. I to nije samo nova oznaka.

Kompaktan i praktičan
Platforma mu je Clio, a zapravo, Captur deli dosta toga zajedničkog i sa Nissan Jukeom. Sve skupa, sa svojih 4.12 m duži je nekih 11 cm od Clia, što ga i dalje ostavlja u kompaktnoj klasi, zgodnoj pre svega za grad. Samo, ono što ga čini znatno drugačijim od Clia je visina. Viši je čitavih 11 cm, što mu donosi kvazi terenski nastup. Sasvim pametno, Renault nije napravo copy-paste izgleda prednjeg dela Clia, pa je Captur sasvim uspešno prepoznatljiv sa svih strana, pa čak i od pozadi. U mehaničkoj postavci donjeg postroja nema ničega spektakularnog. Motor napred poprečno, MacPherson opružne noge napred i torziona osovina pozadi.

Samo, Renault se i ovde potrudio, pa ozbiljno preradio Cliovo ogibljenje kako bi moglo da nosi znatno više težište Captura. Sve skupa, i sada, u svojo petoj godini, spolja je ovaj monovolumen dopadljiv, pogotovo kada postojeća i nadolazeća konkurencija koristi oprečno različite stilove, od potpuno uglastih do potpuno zaobljenih. U procesu osvežavanja, dobio je nove LED potpise u prednjim svetlima, izmenjen gril hladnjaka i jako povećan Renault znak. Za više pakete opreme spremne su i kompletne LED prednje svetlosne grupe. Među opcijama je i velik broj kombinacija boja, uključujući i dvobojne kombinacije karoserije i krova.

Mesta mnogo…
U enterijeru pre svega ima daleko više prostora nego u Cliu, i subjektivno i objektivno. Dodatna visina, a i dužina stvorili su dodatnu zapreminu u kabini koja stvara dobar prozračan osećaj. Naravno, kao i svi drugi „crossoveri“, Captur ima uspravna sedišta.

Prednja nisu preterano izdašno dimenzionisana, ali su odlične ergonomije, što ih čini veoma udobnima. Hodovi vozačevog sedišta su dugi i može se naći odličan položaj za upravljačem. Širine u zoni ramena vozača i suvozača ima dosta i nema bojazni od osećaja teskobe.

Zadnja klupa formalno jeste za tri osobe, ali dosta izražen profil u sredini ipak je čini objektivno namenjenu za dve osobe. Takođe, dosta visok tunel na podu vozila dodatno smeta trećoj osobi pozadi. U osnovi, najčešće se pozadi i vozi dvoje, pa iz tog ugla zamerke nema. Iako uspravno, sedenje je udobno, sa mnogo mesta za glavu i dovoljno mesta za noge, naravno uzevši u obzir da je ovo ipak kratak automobil. Zanimljiva i praktična je mogućnost skidanja navlaka sedišta jednostavnim otkopčavanjem zipova, što dozvoljava lako i detaljno održavanje.

Međutim, Renault je ipak napravio jednu “kvaku” pozadi. Naime, cela klupa je pomična po dužini čitavih 16 cm, što je retkost u ovoj klasi, pa se može doći i do zanimljivo prostranog prtljažnika, a bez da se preklapa naslon stražnje klupe. U brojkama izraženo, kada se stražnja klupa gurne skroz unapred prtljažnik raste na velikih 455 litara.

Čak i kada je klupa na svom mestu Captur se može pohvaliti sa 377 litara prtljažnika, što je 77 litara više od Clia. U osnovi, sve do sada pomenuto i pravi najveću razliku izme običnog B i B SUV segmenta – osetno više prostora. A i funkcionalnost je sasvim zadovoljavajuća. Pretinac za rukavice se otvara u stilu fijoke, ima prostora za odlaganje sitnica, a na naslonima prednjih sedišta su čak i diskutabilno upotrebljive gurtne, koje bi na putovanju trebale držati štampanu zanimaciju.

Renault pa ko voli voli…
Renault godinama gaji svoj stil uređenja enterijera koji izaziva oprečne stavove. Dok jedni cene jednostavnost i minimalizam, drugima deluje nemaštovit i siromašan. U Capturu je dosta jednobojne i nemaštovito oblikovane plastike. Sa time se mora računati, pogotovo na oplatama vrata. Takođe, za Renault standardno, nema mnogo dugmića i prekidača, iako ima dosta toga u opremi. I to je taj samo subjektivan osećaj siromaštva, iako on nije objektivan.

Instrumentacija je preuzeta iz Clia, pa ni ne deluje preterano originalno, mada je čitljiva i potpuno zadovoljavajuća ponuđenim informacijama. Centralni multimedijalni ekran je pristojne dijagonale 7”, osetljiv na dodir, a R Link nudi Android Auto aplikaciju i TomTom navigacioni sistem. Audio sistem je korektan, a uz najviše pakete opreme ide i odličan Bose audio paket, ali i koristan park assist sistem.

10 „konja“ više
Novi agregat ima 1.33 litre radne zapremine, za razliku od prethodnika koji se uklapao u 1.1 klasu. Ovaj agregat su zajednički razvili alijansa Renault-Nissan i Daimler, a svetu zvanično prikazali na salonu u Ženevi 2018. Uz turbokompresor i direktno ubrizgavanje benzina, i varijabilni razvod usisnih i izduvnih ventila, ovaj četvorocilindraš svojih maksimalnih 130 KS dostiže pri 5.000 o/min, što znači sa maksimalnu snagu dostiže u sličnoj zoni obrtaja kao i njegov prethodnik.

Međutim, najveća razlika ne krije se u 10 KS više, nego u 30 Nm većem obrtnom momentu koji dostiže pri nižim obrtajima. Capturovi prednji točkovi sada dobijaju 220 Nm već od 1.500 o/min i zadržavaju ga do 3.500 o/min. I sa prethodnim agregatom Captur je, po pitanju pogona, bio sasvim dobro motorizovan, a sada je pogotovo, bez obzira da li se radi o gradskoj ili vožnji otvorenim putem.

Glavna karakteristika mu je da se gotovo neverovatno lako vozi. Progresivni servo pojačani upravljač je izrazito lagan pri malim brzinama i izrazito tvrd pri velikim. U krivinama, obzirom na visinu, Captur se iznenađujuće malo naginje, i podjednako iznenađujuće rado ulazi u krivinu. Ovde je Renault definitivno uradio dobar posao. Motor se rado vrti, mada, obzirom na velike obrtne momente nema potrebe terati ga u visoke obrtaje.

Pozicija sedenja za upravljačem je odlična, uz istu takvu preglednost. Upravljač je prijatno debeo i dosta malog prečnika. U praktičnosti povišene karoserije svakako spada i lakši ulaz u vozilo i smeštanje u sedište. Među mane ipak se mora smestiti ne preterano visok nivo završne obrade, i činjenica da se u vozilu koje je prešlo samo par hiljada kilometra već mogu čuti zvukovi kojima u vozilu nije mesto, pogotovo uz vrlo solidan nivo akustičke izolacije, koji Captur čini prijatno tihim.

Najbolje za kraj
Sačuvati najbolje za kraj u ovom slučaju nije samo fraza. Renault Captur TCe 130, iako evidentno pri kraju svog modelnog života je odličan izbor ako se želi upotrebljiv gradski crossover. Za 17.890 evra koliko košta u Intens opremi, dobija se odlično motorizovan, ne preterano velik automobil sa atributima koje standardni B segment ne može da ponudi, pa i iz te perspektive, kompaktni crossover itekako ima svoj smisao i svrhu, pa i ne čudi što polako ali sigurno nadvladava B segment iz kojega se i rodio.

Model

Renault Captur Intens 1.3 TCe

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.112/ 1.778/ 1.566
Međuosovinski razmak (mm) 2.606
Masa vozila (kg.) 1.304
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.729

Zapremina prtljažnog prostora (l)

377/ 1.235

Motor

1.3 TCe

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.333

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

130/ 96 pri 5.500

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 220 Nm pri 1.500
Menjač

Šestostepeni manuelni

Ubrzanje 0-100 km/h

10.2

Maksimalna brzina km/h

200

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

45

Potrošnja na testu (l/100 km)

6,8-8,2 l/100 km

Cena testiranog modela Od 17.890 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ferrari je konačno predstavio svoj F1 bolid SF21

Ferrari je konačno predstavio svoj SF21 bolid Formule 1 uz nadu da je bolji ...

Šta teretno vozilo i automobil za stazu imaju zajedničko?

GM je nedavno predstavio svoju novu liniju srednje teretnih vozila, koja deli jedan detalj ...

Porsche ponovo razmišlja o Formuli 1, ali ako…

Porsche je i zvanično priznao da razmišlja o Formuli 1, ali samo ako bi ...

Jimmie Johnson se uskoro penzioniše iz NASCAR-a

Sedmostruki šampion, Jimmie Johnson, je najavio da će se penzionisati nakon sezone 2020 Monster ...

Test – Toyota Aygo X

Test modela Toyota Aygo X potvrđuje da još uvek ima života za gradske mališane, ...

Alijansa Renault-Nissan broj 1 po prodaji u svetu

Alijansa Renault-Nissan broj 1 po prodaji lakih vozila na svetu u 2017. i sa ...