fbpx

Porsche ponovo razmišlja o Formuli 1, ali ako…

Porsche je i zvanično priznao da razmišlja o Formuli 1, ali samo ako bi se ispunili određeni uslovi u novim pravilima za 2025. godinu

Foto: Porsche

Iako se odavno spekuliše i nagađa pa negira, da Porsche razmišlja o povratku u Formulu 1, sada stižu i kredibilne informacije iz same kompanije. Da, Porsche će razmisliti o ulasku u Formulu 1 od 2025. godine, za kada je planirano uvođenje novih pogonskih grupa, a koje bi trebale da zamene aktuelne, uvedene od 2014. godine.
Porsche nikada nije ni krio da ima određenih aspiracija prema Formuli 1, pa je čak i krenuo u projekat 1.6 litarskog V6 turbo motora i hibridnih komponenti pogona prema F1 specifikaciji, ali koji će umesto u Formuli 1, po najavama završiti u hiperautomobilu, koji kompanija planira.
Odluka da li će Porsche ući u Formulu 1 zavisi od novih pravila, po kojima će se praviti pogonske grupe, što znači da bi se Porsche mogao pojaviti kao dobavljač motora. Obzirom da se na novim pravilima koji će formirati pogonske jedinice u F1 bolidima od 2025. godine još uvek radi, podpredsednik Porsche Motorsporta je izjavio da elementi održivosti i redukovanje emisije karbonskih elemenata iz izduvnih gasova, mogli dovesti do toga da kompanija ozbiljno razmisli o ulasku u Formulu 1. Dodatni elemenat koji Porsche želi da vidi u novim pravilima je prelazak na e-goriva, odnosno goriva koja svojim sagorevanjem ne emituju otrovne gasove. Pozadina ovakvog očekivanja je činjenica da Porsche ulaže velik novac i trud u masovnu proizvodnju sintetičkih gorva, koja bi do daljnjeg koristili sportski automobili sa klasičnim SUS motorima. Šta više, deo je konzorcijuma koji gradi prvi pogon za industrijsku proizvodnju sintetičkog benzina i dizela u Čileu, o čemu je portal dmotion.rs pisao krajem prošle godine. To znači da bi pozadina ovog uslova bila i da eventualno bude dobavljač goriva za kompletnu Formulu 1.

Foto: Porsche

Trenutno, Porsche ima fabrički tim u Formuli E, i najavio je svoj automobil za sezonu 2023. u šampionatu izdržljivosti, i to u LMDh klasi hibridnih hiperautomobila. Sa sopstvenim timom i bolidom 804, Porsche je došao do jedine GP pobede u Formuli 1, koju je na VN Francuske osvojio Dan Gurney, ali nakon koje se fabrika povukla. Mnogo više uspeha Porsche je u Formuli 1 imao sa timom McLaren za koji je proizvodio V6 turbo motore od 1983. godine. Tim je između 1984. i 1986. godne osvojio tri vozačke i dve konstruktorske titule Šampiona Sveta, ali su motori imali ime TAG proizvođača satova i mernih uređaja za vreme, koji je sponzorskim ugovorom plaćao razvoj i proizvodnju pogonskih jedinica. Kao dobavljač motora, na kratko se vratio u Formulu 1 sa timom Footwork 1991., ali je nakon očajnih rezultata tim na polovini sezone prešao na korisničke Cosworth motore.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hamiltonu pobeda na bolju strategiju

Lewis Hamilton je pobedio na trci za Veliku nagradu Mađarske na bolju i hrabriju ...

Nova G Klasa od starta i G 63 AMG

Samo što je predstavljen u Detroitu, Mercedes G Klase dobio je i AMG izdanje ...

Renaultov SUV coupe stiže i kod nas kao Megane Conquest

Renaultov SUV coupé atletskih linija i dinamičnog karaktera stiže na evropsko tržište opremljen naprednom ...

Audi e-tron dobija veliko unapređenje već 2022.

Jasno je da će se napredak u električnoj mobilnosti dešavati krupnim koracima, a Audi ...

Hyundai Staria ponovo najbolja

Kao i 2022. godine, Hyundai Staria je osvojila nagradu ‘Best Cars’ koju dodeljuje uticajni ...

Zanardi nestabilno i ponovo na intenzivnoj nezi

 Alex Zanardi je nakon pogoršanja kliničke slike vraćen na intenzivnu negu u nestabilnom stanju ...