Hyundai Elantra – osvežena i još uvek dostupna

U vreme kada se limuzine sve manje traže i izumiru pred najezdom crossovera, Hyundai ima Elantru, limuzinu osveženu za 2019.

Limuzina je mrtva, živeo crossover! Nisu to smislili kupci nego proizvođači koji vrlo vešto manipulišu ukusom i potrebama kupaca, i serviraju im mišljenje. Kako drugačije protumačiti trend da klasična trozapreminska limuzina izumire sa lica zemlje, a proizvođači je brišu iz svoje modelne ponude gotovo u svim segmentima. Jedino gde je za sada bezbedna stara dobra limuzina su D, E i S segment, a čak je i tu ugrožena od visokog i glomaznog SUV-a. A da li je baš zaslužio takvu sudbinu koncept automobila koji ima dobru aerodinamiku, može lepo da izgleda, i prtljažnik ima potpuno odvojen od putničke kabine. Ukusi su različiti, jedni će verovatno reći da je limuzina prevaziđena i da crossover nudi više, ali sasvim sigurno ima i onih koji postaju uskraćeni za izbor automobila upravo trozapreminskog koncepta karoserije.
Ozbiljne izmene
Među retkim preživelim limuzinama u C segmentu je Hyundai Elantra. Ne samo u karoserijskom nego i budžetskom smislu. Proizvođač je definiše kao globalnu, što znači da se uz manja prilagođavanja prodaje u celom svetu. Verovatno je upravo tu i tajna još uvek razumne cene. Za tekuću godinu dobila je osveženo izdanje, i to ne samo sa par ukrasnih lajsni nego potpuno izmenjenim prednjim i zadnjim delom. Dobro, ima onih koju smatraju da, u estetskom smislu, ovo osvežavanje nije otišlo pravim putem, ali svako ima pravo na svoj ukus. Ono što je osnova Elantre, ostalo je. Forma karoserije je i dalje kupe sa četvoro vrata, i dalje ima dobro odmerene proporcije, i ono što se mora staviti visoko – odličnu aerodinamiku. Red je pomenuti i da je u dužinu porasla par centimetara. Sada je Elantra duga 4.62m ali je to posledica izmenjih dbojnika, a ne izmena na karoseriji od kojih bi mogla profitirati kabina ili prtljažnik koji je sa 458 litara sasvim solidan.
Sve pomalo osveženo
Testirajući Elantru pre nešto manje od dve godine, a pre restilizacije, konstatovali smo da se oseti germanski stil u dizajnu i načinu rešavanja ergonomskih pitanja, što je posledica angažovanja evropskih dizajnera. Osvežavanje je zadržalo dobru osnovu.

Osnova je odlična ponuda prostora i odlično oblikovana prednja sedišta. Iako krov vozila ima formu kupea i rano počinje da se spušta nadole, pozadi ima prostora i za glave, a pogotovo noge putnika. Nakon “face lift”-a ima dosta detalja u enterijeru koji su izmenjeni.

Od otvora ventilacije, preko drugačijih prekidača pa da novog upravljača koji je Elantra preuzela iz novog i30. Analogna instrument tabla je malo osvežena grafikom podloge instrumenata, a u Premijum paketu opreme i dalje je ostao ekran osetljiv na dodir dijagonale od 7”. Generalno, ovaj paket opreme donosi praktično sve zaista potrebno u automobilu, od dvozonske klimatizacije sa posebnim otvorima za zadnji deo kabine, solidnog audio sistema pa sve do praktične kamere za vožnju unazad.
Sve skupa, Elantra ne fascinira estetskim bravurama u enterijeru, ali zato po pitanju funkcionalnosti i udobnosti prevazilazi očekivanja, pre svega kada se smesti u svoj razred kako segmentom, tako i cenom.
Klasični atmosferski četvorocilindraš
Benzinski četvorocilindraš od 1.6 litara sa 127 KS, verovatno je jedan od poslednjih preživelih, nazovimo ih, klasičnih atmosferskih pogonskih jedinica. Kultura rada je vrlo solidna, a ekonomičnost u vožnji na otvorenom putu impresivna. Magistralnim sobraćajnicama može se voziti sa prosečnom potrošnjom između 4.8 i 5.1 litra, ali će se u gradskoj vožnji ipak popeti na 7.5 litara. Po pitanju vozne dinamike, ovo nije limuzina koja će fascinirati one koji uživaju u ekstremno direktnom odzivu upravljača ili brutalnim ubrzanjima.

Elantra je prava porodična limuzina, pre svega laka za vožnju u gradu i udobna za duže putovanje, mada generalno ima solidan balans i nema izraženije tendencije ka podupravljanju ili preupravljanju. Kako upravljač tako i ručica menjača su veoma mekani i prijatni za opuštenu vožnju. Obzirom da je Hyundai Elantra limuzina, a prtljažnik odvojen od kabine, buka pri malim brzinama gotovo sa ne postoji, a pri putnim brzinama od 130 km/h na autoputu sasvim prihvatljiva.
Racionalna i dohvatljiva
Ova nepretenciozna limuzina uspela je da ostane u razumnom i dohvatljivom segmentu čak i za kupca u Srbiji. Osvežena je za 2019., a za divno čudo, uz osveženje nije stigla i osvežena cena, pa, po nama, i dalje ima odličan odnos dobijenog za uloženo. Testirana Elantra 1.6 MPI GLS Premium košta 15.790 evra, što uz tradicionalno dobre uslove garancije koje Hyundai nudi kupcima (5+2 godine fabričke garancije), više je nego adekvatno onome što se za uzvrat dobija. Šta više, u odnosu na skok cena koji je u C segmentu evidentan, Elantra se može smestiti čak među budžetske automobila, kojih je danas sve manje i manje. Naravno, pod uslovom da i dalje u limuzinama nalazite zadovoljenje svog ukusa i potreba i niste podlegli SUV-maniji.

Model

Hyundai Elantra 1.6 MPI GLS Premium

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.620/ 1.800/ 1.450
Međuosovinski razmak (mm) 2.700
Masa vozila (kg.) 1.225 – 1.320
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.770

Zapremina prtljažnog prostora (l)

485

Motor

Gamma 1.6 MPI

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.591

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

127.5/ 93.8 pri 6.300

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 155 Nm pri 4.850
Menjač

Šestostepeni manuelni

Ubrzanje 0-100 km/h

10.1

Maksimalna brzina km/h

200

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

50

Potrošnja na testu (l/100 km)

5.2-7,8 l/100 km

Cena testiranog modela 15.790 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ford Mondeo osvežen i pokazan

Ford Mondeo je dobio svoje osveženo izdanje, malo vizuelnih novina, ali dosta unapređene tehnike ...

Nova Dacia Duster i kao sedmosed

Nova Dacia Duster se polako priprema za svoje novo izdanje, a sledeće godine stiže ...

Otvoren je BG Car Show

U pauzi između dva međunarodna Salona automobila u Beogradu sada smo već navikli da ...

Osvežen najprodavaniji Porsche, model Macan

Možda niste znali, ali najprodavaniji Porsche je model Macan, i upravo je predstavljen u ...

Arrivabene više nije šef Scuderie Ferrari!

Kada u Ferrariju kažu da nešto neće biti, gotovo je sigurno da će biti. ...

Otkriveno još detalja novog Cee’da

Kia Motors je objavila nove fotografije koncepta Proceed. Kijino novo konceptno vozilo doživeće svjetsku ...